NX2 activeren
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
NX2 activeren
Ik wil NX2 activeren, maar als ik op de Nikonsite kijk en naar de pagia ga waar je dat registratienummer kunt downloaden, kan ik de daarvoor bestemde link niet aanklikken. Hoe zit dat?
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Het pakket is inmiddels wel te bestellen bij diverse fotohandelaren. Zowel als volledige versie (ongeveer € 170) als upgrade vanaf Capture NX (ongeveer € 95). In Nederland is Nikon nog steeds niet gestart met het online verkopen van zijn spullenboel. Ook niet van software.
Gr,
Marnix
Gr,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Konijnenberg biedt eea alleen in het Engels, terwijl de evaluatieversie van de Nikonsite in het Nederlands is.MvBoetzelaer schreef:Het pakket is inmiddels wel te bestellen bij diverse fotohandelaren. Zowel als volledige versie (ongeveer € 170) als upgrade vanaf Capture NX (ongeveer € 95). In Nederland is Nikon nog steeds niet gestart met het online verkopen van zijn spullenboel. Ook niet van software.
Gr,
Marnix
Ik zou een switch mogelijkheid tissen beide talen zeer op prijs stellen: er is al het eea in het Engels verschenen vwb handleidingen voor NX2, ik ben nog NIETS in het Nederlands tegengekomen.
Willem.
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Willem,
De taal hangt af van de locatie vanwaar je de software download(t).
Ik heb (vraag me niet waarvandaan) als de Engelstalige software NX 2 en pdf handboeken in NL en Engels.
Als je van de UK site wilt downloaden en wordt gevraagd in te loggen: de ID die je op de Nederlands Nikon site hebt gemaakt is bruikbaar.
Groeten, Gijs
Ik heb (vraag me niet waarvandaan) als de Engelstalige software NX 2 en pdf handboeken in NL en Engels.
Als je van de UK site wilt downloaden en wordt gevraagd in te loggen: de ID die je op de Nederlands Nikon site hebt gemaakt is bruikbaar.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Hoi,gijs sandberg schreef:Willem,
Groeten, Gijs
Ik wil de software KOPEN, op DVD. Downloaden lukt bij NikonNL in NL, blijkbaar bij andere lokaties in E. Prima allemaal.
Ik wil graag kopen: de software (op dvd of andere media) die ik kan hergebruiken (en daartussen switchen) in NL of E.
Nee, daar kun jij niets mee (denk ik) ik probeer alleen hetgeen ik wil (ook aan Nikon NL gestuurd, maar ik vrees dat ik zoiets net zo goed in de vullesbak had kunnen gooien) duidelijk te maken.
Als ik moet kiezen wordt het een E versie: er is nauwelijkd docu in NL beschikbaar (niets eigenlijk tot op dit moment, alleen de NL (!) handleiding van Nikon...).
Willem.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Helaas. De software is vanaf download NL óf EN. Switchen in de applicatie zelf is niet mogelijk. punt. Software KOPEN is ook maar betrekkelijk. Volgens mij zit er tot op de dag van vandaag Capture NX 1.0 in elke verkochte doos en moet je altijd zelf van de site de updates halen.
Hergebruiken kan altijd. Er is geen limiet aan het aantal keren dat een productcode wordt gebruikt. Wat ik niet weet is of je met een NL productcode ook een EN gedownloade versie kunt activeren.
Groeten,
Marnix
Hergebruiken kan altijd. Er is geen limiet aan het aantal keren dat een productcode wordt gebruikt. Wat ik niet weet is of je met een NL productcode ook een EN gedownloade versie kunt activeren.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
- roel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Wat een schreeuw reactie...wblink schreef:Hoi,gijs sandberg schreef:Willem,
Groeten, Gijs
Ik wil de software KOPEN, op DVD. Downloaden lukt bij NikonNL in NL, blijkbaar bij andere lokaties in E. Prima allemaal.
Ik wil graag kopen: de software (op dvd of andere media) die ik kan hergebruiken (en daartussen switchen) in NL of E.
Nee, daar kun jij niets mee (denk ik) ik probeer alleen hetgeen ik wil (ook aan Nikon NL gestuurd, maar ik vrees dat ik zoiets net zo goed in de vullesbak had kunnen gooien) duidelijk te maken.
Als ik moet kiezen wordt het een E versie: er is nauwelijkd docu in NL beschikbaar (niets eigenlijk tot op dit moment, alleen de NL (!) handleiding van Nikon...).

Het is tegenwoordig vaak zo dat je geen software meer op een cd rom of dvd krijgt, maar enkel een registratiecode. Veel bedrijven gaan ervan uit dat de klanten snel internet hebben en de laatste softwareversie kunnen downloaden en kunnen activeren met de registratiecode. Ik zie daar eigenlijk geen probleem in. De toegevoegde waarde van software op een mediadrager is mijns inziens klein geworden. Mits het natuurlijk een programma van beperkte grootte is.
Voor NX2 is het dus gewoon even wachten tot de Nederlandse versie aangeboden wordt.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Weet iemand inmiddels hoe ik mijn nederlandse proefversie kan activeren. Ik kan wat dit betreft geen chocola maken van de nikon nederland site.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat kan als je Capture NX2 bestelt. Dat kan bijvoorbeeld online bij Foto Konijnenberg.
http://www.nikon.nl/wheretobuy/nl_NL/wh ... d/map.html
http://www.nikon.nl/wheretobuy/nl_NL/wh ... d/map.html