Graag zou ik van de gebruikerservaringen van anderen iets leren om zo het beste uit je camera te halen.

Ik schiet voornamelijk Model (outdoor), Natuur & familie/privé als onderwerp.
Optie Witbalans: deze stel ik zoveel mogelijk zelf in. Ik zet de instellingen altijd terug op AUTO (aangepast aan A3 & G1). Voor binnen- en buitenflitsen altijd op FLITS.
Optie Beeldinstellingen: STANDAARD
(verscherping 5, contrast +1, helderheid +1, verzadiging 0, tint 0)
Optie Kleurruimte: sRGB (op advies v/d handleiding)
Optie Actieve D-lightning: OFF (in normale omstandigheden) & HOOG (in omstandigheden met veel contrasten), de overige NORMAAL & LAAG gebruik ik niet.
Het probleem van deze instelling is dat de foto's fletser worden. Iemand die hier op een bepaalde manier mee omgaat ? In camera of in nabewerking?
Optie Ruisonderdr. lange sluitertijd: ON (geen motivatie)

Optie Hoge ISO ruisonderdrukking NORM (geen motivatie)

Optie ISO-gevoeligheid instellen: handmatig, bij voorkeur op 200 ISO (ter voorkoming voor ruis i.c.m. gebruik D-lightning en omdat vroeger bij analoog gold, des te hoger de ISO, des te minder contrast)
Optie NEF (RAW)-opname: ON Compressie zonder verlies, NEF (RAW)-bitdiepte -> 12 bit (geen motivatie)

Scherpstelling op 1 scherpstelpunt, 51 AF-punten, gebruik makend van de selector voor het juiste AF punt (voor mijn soort fotografie de beste en doeltreffenste instelling, gebruik multiselector i.v.m. verschuiving van scherpstelvlak indien je het middelste veld gebruikt en na scherpstelling opnieuw je compositie maakt).
Dit zijn misschien niet alle mogelijke instellingen, anderen kunnen dit eventueel aanvullen als het je zinvol lijkt.
Toevoeging: ik maak alleen gebruik van het NEF formaat tijdens opnames.