De foto's komen onbewerkt uit de camera die ik standaard op adobe rgb heb staan (ik fotografeer altijd in raw + voor het gemak - even snel de foto's op de laptop van iemand laten zien - jpg basis). Heb ook het gewone standaard profiel gebruikt. Normaal zet ik foto's altijd over op srgb voordat ik ze op het web zet. Maar nu had ik graag tips voordat ik de foto in capture ging bewerken. Bedankt voor de reacties. Ga zeker proberen de kleur meer op elkaar af te stemmen.
Het model zelf vond de kleur met gouden reflectiescherm prachtig. Ze werd er wat bruiner van

Nu heb ik bij andere foto's gezien dat ze dan niet moet lachen, wat dan moet ik haar tanden weer wit maken... En haar broertje had ineens een geel getinte zonnebril op... Ik had de tip dat je buiten altijd goud moet gebruiken uit een boekje van Scott Kelby. Gaat dus niet altijd op..
Opvallend trouwens hoe een jong meisje er ineens als volwassen vrouw kan uitzien. Een tip van Scott Kelby is zeker waar: het beste recept voor mooie portretten is een mooi model.
Ben zelf best wel een beetje trots op de foto's maar realiseer me maar al te goed dat het komt door 1. het model en niet te vergeten 2. de 70-200!!!
Renecita