Alhoewel ik nu een tijdje in grote hoeveelheden foto's maak, beschouw ik me toch nog als beginner, want ik gebruik vaak dezelfde settings (ook wel vanwege dezelfde soort foto's).
Ik gebruik een Nikon AF-S VR 70-300/4.5-5.6G IF-ED lens op mijn D50 en beleef er echt heel veel plezier aan. Mag ook wel, want hij is pas een jaartje oud (mei 2007).
Echter... naast mijn privé foto's (veelal van vakanties en Zoo bezoekjes hier in Nederland) maak ik ook foto's voor mijn hobby over muziekverenigingen. En natuurlijk geen stilzittende orkesten, maar uitgerekend showkorpsen die veel bewegen en soms/vaak ook nog heel erg snel ook. Tel daarbij op dat e.e.a. ook nog eens in de avond plaats vindt met slechte verlichting PLUS dat ik bij enkele evenementen niet mag flitsen (dat heeft heel goede redenen overigens), dan begrijpen jullie al dat ik eigenlijk een lichtsterke lens wil.
Ik denk dan aan de Nikon AF-S 70-200mm f/2.8 G IF-ED VR. Hij moet dus namelijk lichtsterk zijn en ik moet zonder statief kunnen werken (ondanks het gewicht) want een statief is veel te onhandig bij gebruik met showkorpsen vanwege verschillende invalshoeken die soms maar een moment vast staan. Maar die kost een aardige duit en dus denk ik er aan om dan de huidige lens in te ruilen. Maar waar kan dat?
Of hebben jullie nog andere ideeën voor mij wellicht?
Ik zie de reacties graag tegemoet!
Evert