D2xs
D2xs
[font=Comic Sans MS] [/font]
Hallo een ieder,
Ben hartstikke nieuw hier en kom gelijk met een voor mij brandende vraag:
Is het mogelijk -via een menu-keuze-combinatie of via een kabel (met software=welke?)- uit te lezen hoevel spiegelkantelingen (lees: opnames) een kamera werkelijk heeft sinds de eerste ontspanning...?
Ik zal me vanavond in de betr. rubriek even voorstellen, dan weet je wat ik zoal doe met mijn digitale speeltjes...
Toutje
Hallo een ieder,
Ben hartstikke nieuw hier en kom gelijk met een voor mij brandende vraag:
Is het mogelijk -via een menu-keuze-combinatie of via een kabel (met software=welke?)- uit te lezen hoevel spiegelkantelingen (lees: opnames) een kamera werkelijk heeft sinds de eerste ontspanning...?
Ik zal me vanavond in de betr. rubriek even voorstellen, dan weet je wat ik zoal doe met mijn digitale speeltjes...
Toutje
http://drchung.new21.net/previewextractor
http://drchung.new21.net/previewextract ... ractor.exe
je kan in dit programma een foto laden met en de werkelijke shuttercount zien
http://drchung.new21.net/previewextract ... ractor.exe
je kan in dit programma een foto laden met en de werkelijke shuttercount zien
Geweldig. Getest, werkt briljant. Heb direct de camera van RAW+JPEG naar RAW gezet. Scheelt vast wat tijd met wegschrijven!newphotod60 schreef:geen dank is overigens ook een heel handig programma om nef's om te zetten naar jpg om gewoon snel even te kijken of het wat is zonder bewerkenToutje schreef:NewPhotoD60..., werkt perfect !!
Voor mij heeft het forum zijn nut bewezen !!
Bedankt !
Toutje
Preview images from RAW files ??
Misschien makkelijker om eens te kijken naar:
Opanda Exif info (gratis) voor het bekijken van alle exif gegevens incl. aantal sluiter bewegingen.
RAW viewers:
Adobe Bridge (onderdeel bij Photoshop CS)
of Nikon View NX (gratis)
Deze viewers tonen zowieso ook de belangrijkste exif info en kunnen beiden gebruikt worden i.c.m. Photoshop en Capture NX.
Het is maar een suggestie.
groet,
Marco
Misschien makkelijker om eens te kijken naar:
Opanda Exif info (gratis) voor het bekijken van alle exif gegevens incl. aantal sluiter bewegingen.
RAW viewers:
Adobe Bridge (onderdeel bij Photoshop CS)
of Nikon View NX (gratis)
Deze viewers tonen zowieso ook de belangrijkste exif info en kunnen beiden gebruikt worden i.c.m. Photoshop en Capture NX.
Het is maar een suggestie.
groet,
Marco
Inderdaad Teun en dat doet ie dus ook niet.Teun schreef:Gaat de sluiterbewegingen teller in je camera weer op 0 als je de camera reset? Zou vreemd zijn als dat het geval was...
Daarom zijn programmaatjes als Opanda ook nuttig bij aanschaf van een gebruikte body. Gewoon even een paar testfoto's maken en in je laptop meteen even eentje openen in Opanda. En in de viewer kun je dan meteen zien of er scherpe foto's uitkomen. Soms ook aan te raden bij aanschaf van objectieven.
groet,
Marco
Terug van een korte vakantie en inmiddels een D2xs rijker. Chekc mede door bovenstaand programma en -zoals de adverteerde beweerde- waren er inderdaad slechts 659 foto's mee gemaakt. Inmiddels een beetje uitgeprobeerd bevalt hij me uitstekend. Heb er een goede prijs voor betaald en heb weer duizenden clicks plezier erbij. Volgende week een trip naar de Ennstal Classic in Oostenrijk (Gröbming), waar hij flink zijn best zal moeten doen, naast mijn D2h en Fuji Pro S3. Leuk, maar hard werken. Overigens kwam ik er gelijk achter dat de electronica van mijn D2h vermoedelijk niet 100% meer is. De combinatie 300mm en TC II werkte namelijk niet meer en de TC met de 70-200mm wel. Ook werken beide camera alleen goed op de D2h. Op de (voor mij nieuwe) D2Xs werken alle combinaties wel... Verder is er met de D2h trouwens niks aan de hand. Werkt perfect na bijna 80.000 clicks.Marco Handgraaf schreef:Inderdaad Teun en dat doet ie dus ook niet.Teun schreef:Gaat de sluiterbewegingen teller in je camera weer op 0 als je de camera reset? Zou vreemd zijn als dat het geval was...
Daarom zijn programmaatjes als Opanda ook nuttig bij aanschaf van een gebruikte body. Gewoon even een paar testfoto's maken en in je laptop meteen even eentje openen in Opanda. En in de viewer kun je dan meteen zien of er scherpe foto's uitkomen. Soms ook aan te raden bij aanschaf van objectieven.
groet,
Marco
Ciao, Toutje !
Iemand overigens een idee...?