D2xs

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
Plaats reactie
Toutje

D2xs

Bericht door Toutje » do jun 26 2008 5:55 pm

[font=Comic Sans MS] [/font]
Hallo een ieder,

Ben hartstikke nieuw hier en kom gelijk met een voor mij brandende vraag:

Is het mogelijk -via een menu-keuze-combinatie of via een kabel (met software=welke?)- uit te lezen hoevel spiegelkantelingen (lees: opnames) een kamera werkelijk heeft sinds de eerste ontspanning...?

Ik zal me vanavond in de betr. rubriek even voorstellen, dan weet je wat ik zoal doe met mijn digitale speeltjes...

Toutje

newphotod60

Bericht door newphotod60 » do jun 26 2008 6:15 pm

http://drchung.new21.net/previewextractor
http://drchung.new21.net/previewextract ... ractor.exe
je kan in dit programma een foto laden met en de werkelijke shuttercount zien

Toutje

Bericht door Toutje » do jun 26 2008 9:47 pm

NewPhotoD60..., werkt perfect !!

Voor mij heeft het forum zijn nut bewezen !!

Bedankt !

Toutje

newphotod60

Bericht door newphotod60 » do jun 26 2008 10:23 pm

Toutje schreef:NewPhotoD60..., werkt perfect !!

Bedankt !

Toutje
geen dank is overigens ook een heel handig programma om nef's om te zetten naar jpg om gewoon snel even te kijken of het wat is zonder bewerken

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » vr jun 27 2008 10:01 am

newphotod60 schreef:
Toutje schreef:NewPhotoD60..., werkt perfect !!

Bedankt !

Toutje
geen dank is overigens ook een heel handig programma om nef's om te zetten naar jpg om gewoon snel even te kijken of het wat is zonder bewerken
Geweldig. Getest, werkt briljant. Heb direct de camera van RAW+JPEG naar RAW gezet. Scheelt vast wat tijd met wegschrijven!

benikon

Bericht door benikon » vr jun 27 2008 1:28 pm

bij üitvoeren"(na het downloaden) krijg ik de volgende windows popup: "deze toepassing kan niet worden gestart omdat MFC71.DLL niet kan worden gevonden, het opnieuw installeren kan dit probleem oplossen".
wie o wie weet hoe en waarom en waar/hoe te installeren??
gr ben :(

Woudschim

Bericht door Woudschim » vr jun 27 2008 4:20 pm

Wow!

En ik maar denken dat ik nog niet eens aan de 5000 kliks zat, onze camera staat volgens dit programmatje op 12409.

Toutje

Bericht door Toutje » za jun 28 2008 10:27 pm

Marco

Bericht door Marco » zo jun 29 2008 1:55 am

Preview images from RAW files ??

Misschien makkelijker om eens te kijken naar:

Opanda Exif info (gratis) voor het bekijken van alle exif gegevens incl. aantal sluiter bewegingen.

RAW viewers:
Adobe Bridge (onderdeel bij Photoshop CS)
of Nikon View NX (gratis)

Deze viewers tonen zowieso ook de belangrijkste exif info en kunnen beiden gebruikt worden i.c.m. Photoshop en Capture NX.

Het is maar een suggestie.

groet,
Marco

Teun

Bericht door Teun » zo jun 29 2008 4:59 am

Gaat de sluiterbewegingen teller in je camera weer op 0 als je de camera reset? Zou vreemd zijn als dat het geval was...

Marco

Bericht door Marco » zo jun 29 2008 9:07 am

Teun schreef:Gaat de sluiterbewegingen teller in je camera weer op 0 als je de camera reset? Zou vreemd zijn als dat het geval was...
Inderdaad Teun en dat doet ie dus ook niet.

Daarom zijn programmaatjes als Opanda ook nuttig bij aanschaf van een gebruikte body. Gewoon even een paar testfoto's maken en in je laptop meteen even eentje openen in Opanda. En in de viewer kun je dan meteen zien of er scherpe foto's uitkomen. Soms ook aan te raden bij aanschaf van objectieven.

groet,
Marco

Toutje

Bericht door Toutje » wo jul 16 2008 11:15 pm

Marco Handgraaf schreef:
Teun schreef:Gaat de sluiterbewegingen teller in je camera weer op 0 als je de camera reset? Zou vreemd zijn als dat het geval was...
Inderdaad Teun en dat doet ie dus ook niet.

Daarom zijn programmaatjes als Opanda ook nuttig bij aanschaf van een gebruikte body. Gewoon even een paar testfoto's maken en in je laptop meteen even eentje openen in Opanda. En in de viewer kun je dan meteen zien of er scherpe foto's uitkomen. Soms ook aan te raden bij aanschaf van objectieven.

groet,
Marco
Terug van een korte vakantie en inmiddels een D2xs rijker. Chekc mede door bovenstaand programma en -zoals de adverteerde beweerde- waren er inderdaad slechts 659 foto's mee gemaakt. Inmiddels een beetje uitgeprobeerd bevalt hij me uitstekend. Heb er een goede prijs voor betaald en heb weer duizenden clicks plezier erbij. Volgende week een trip naar de Ennstal Classic in Oostenrijk (Gröbming), waar hij flink zijn best zal moeten doen, naast mijn D2h en Fuji Pro S3. Leuk, maar hard werken. Overigens kwam ik er gelijk achter dat de electronica van mijn D2h vermoedelijk niet 100% meer is. De combinatie 300mm en TC II werkte namelijk niet meer en de TC met de 70-200mm wel. Ook werken beide camera alleen goed op de D2h. Op de (voor mij nieuwe) D2Xs werken alle combinaties wel... Verder is er met de D2h trouwens niks aan de hand. Werkt perfect na bijna 80.000 clicks.

Ciao, Toutje !

Iemand overigens een idee...?

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”