Xara fotobewerking
- Theo van der Heijden
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Xara fotobewerking
Kent iemand het fotobewerkingspakket Xara Xtreme.
Wat zijn de ervaringen ?
Ik heb een downloadversie van de website gehaald en ik ben aan het experimenteren. Ik gebruik Capture maar kan daar niet alles mee wat ik zou willen. Aangeraden wordt om CS3 te nemen.
Weet ik wat ik allemaal zou willen. Nee (nog) niet, ben duidelijk aan het begin van een geweldig nieuwe hobby. Het maken van de foto's alleen al geeft heel veel plezier. Bewerking van de foto's wordt echter steeds belangrijker vandaar dat ik op zoek ben naar een goed fotobewerkingspakket. Op het forum zie ik de meest fantastische dingen.
Welke pakketten worden het meest (legaal) gebruikt ?
Opties die ik nu heb
1. Xara nemen, investering is niet al te hoog
2. Sparen voor CS2 - CS3
3. Verder zoeken naar andere fotobewerkingspakketten - advies van forumleden.
Dank voor een reaktie
Theo
Wat zijn de ervaringen ?
Ik heb een downloadversie van de website gehaald en ik ben aan het experimenteren. Ik gebruik Capture maar kan daar niet alles mee wat ik zou willen. Aangeraden wordt om CS3 te nemen.
Weet ik wat ik allemaal zou willen. Nee (nog) niet, ben duidelijk aan het begin van een geweldig nieuwe hobby. Het maken van de foto's alleen al geeft heel veel plezier. Bewerking van de foto's wordt echter steeds belangrijker vandaar dat ik op zoek ben naar een goed fotobewerkingspakket. Op het forum zie ik de meest fantastische dingen.
Welke pakketten worden het meest (legaal) gebruikt ?
Opties die ik nu heb
1. Xara nemen, investering is niet al te hoog
2. Sparen voor CS2 - CS3
3. Verder zoeken naar andere fotobewerkingspakketten - advies van forumleden.
Dank voor een reaktie
Theo
Theo van der Heijden
Lid NCN
[flickr=http://www.flickr.com/photos/theo_vanderheijden/]
Lid NCN
[flickr=http://www.flickr.com/photos/theo_vanderheijden/]
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Daar heb je gelijk in. Ik vraag me af hoeveel mensen met dergelijke prijzen een legale Photoshop gaan kopen.iJoost schreef:Photoshop in Amerika kopen, vond ik de beste optie. Zoveel goedkoper dat je het desnoods zelf kunt gaan halen van het prijsverschil.
(€1200 of $649) Daar hoef je toch niet meer over na te denken?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Gewoon downloaden van The Pirate Bay daar is alles te downloaden met serie nummer of crack.. als een bitttorrent.als je er maar geen handel in begint is er niks aan de hand gewoon voor eigen gebruik.
betaal voor CS3 toch echt geen 1200 euro moet je toch wel een beetje gek zijn of geld teveel hebben. nou heb ik niet te klagen maar dan nog.......
groeten Harry
betaal voor CS3 toch echt geen 1200 euro moet je toch wel een beetje gek zijn of geld teveel hebben. nou heb ik niet te klagen maar dan nog.......
groeten Harry
Ik dus. Voelt een stuk beter zo. :-)Riemke schreef:Daar heb je gelijk in. Ik vraag me af hoeveel mensen met dergelijke prijzen een legale Photoshop gaan kopen. (€1200 of $649)iJoost schreef:Photoshop in Amerika kopen, vond ik de beste optie. Zoveel goedkoper dat je het desnoods zelf kunt gaan halen van het prijsverschil.
En voor wie nog moet ontdekken of het dat allemaal wel waard is. De Gimp, inderdaad. Gratis, legaal, zo goed als dezelfde functionaliteit als Photoshop... niets mis mee. Voor Windozen weet ik het niet (Google ongetwijfeld wel) maar voor Macs, hier:
http://darwingimp.sourceforge.net/download.html
- GuyVerschuere
- Forumlid
- Contacteer:
Gimp is zo te gebruiken. Zowel voor Windows, Linux als Mac gebruikers.
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod