Werkruimte CS3

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Jan van Wijk

Werkruimte CS3

Bericht door Jan van Wijk » za jun 28 2008 9:42 am

Ik heb sinds ik CS3 op een MAC heb draaien het probleem dat als ik geen foto geopend heb om te bewerken dat mijn achtergrond gewoon mijn buroblad is met daarom heen de CS3 werkbalken. Pas als ik een foto open dan komt de lichtgrijze achtergrond weer. Ik kan dus ook niet meerdere foto's openen en die naast elkaar zetten want dan zie je mijn buroblad er weer tussendoor. Hoe krijg ik als ik CS3 start gewoon een grijze achtergrond waarop de foto's worden geopend. Heb al van alles zitten zoeken in voorkeuren en verschillende werkruimtes maar niets helpt.

mikemix

Bericht door mikemix » za jun 28 2008 11:00 am

Druk eens meerdere keren op toets "F"......

Jan van Wijk

Bericht door Jan van Wijk » za jun 28 2008 11:16 am

Dat helpt niet, je ziet wel dat de werkbalken aan de zijkant zich wel naar beneden uitbreiden maar het middendeel blijf leeg. Dit is het zelfde als onder weergave kiezen voor volledig scherm.

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ArjanL » za jun 28 2008 12:43 pm

Volgens mij verdwijnt je buroblad pas als je een afbeeding opent (met verschillende weergave mogelijkheden).
Mac OS X werkt voornamelijk met windows (vensters :) ). Als je een venster sluit blijft het programma actief en de menubalk zichtbaar. Misschien dat je e.e.a. met Spaces (10.5) en buro-achtegrond kunt doen.

Zelf vind ik het heerlijk om altijd het buroblad te kunnen zien in Photoshop.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Jan van Wijk

Bericht door Jan van Wijk » za jun 28 2008 12:54 pm

Hallo Arjen,
Dat lijkt zo te zijn, ik vind dat onhandig, in de windows situatie kun je meerdere foto's op het werkblad zetten door bijv tra[sgewijs te sorteren, als je dat nu doe word het een heel rommelig geheel want dan zie je ok nog eens je desktop, ik wil me concentreren op de foto's, maar ik denk dat ik er mee moet leren leven

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » za jun 28 2008 9:22 pm

Je kunt meerdere afbeeldingen cascadegewijs weergeven. Ik kan er alleen niet opkomen waar je dit instelt.

Jan van Wijk

Bericht door Jan van Wijk » za jun 28 2008 10:03 pm

Hoi Arjen,

Dat klopt, dat is bij venster en ordenen, maar dan blijft je buroblad op de achtergrond zichtbaar. In de windows uitvoering worden de foto's geplaats op een buroblad binnen CS3. Dit is een achtergro d die je zelf ook nog kunt veranderen in grijs, wit of zwart. Maar op de Mac lukt dat dus niet, voorzover ik nu heb gezien.

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » za jun 28 2008 10:48 pm

Nee, alleen op de manier die Mikemix al zei...

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”