InDesign testje

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Perry Timmers

InDesign testje

Bericht door Perry Timmers » ma jun 30 2008 8:25 am

We zijn aan het stoeien met InDesign geweest om naast de foto's van onze honden ook een mooie brochure te maken. Ik denk dat het op deze manier goed gelukt is.

brochure pdf

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » ma jun 30 2008 8:34 am

Ik vind het mooi. Ben welliswaar geen grafisch vormgever maar de pagina's ogen goed.
Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » ma jun 30 2008 10:51 am

Ziet er netjes uit.
Ik zou wel proberen alle foto's in dezelfde helderheid te krijgen. Er zitten wat donkerder beelden tussen.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Franklin
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Franklin » ma jun 30 2008 11:33 am

Ik vind het er netjes verzorgd uit zien. Leest en kijkt makkelijk!
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1

Ruudje

Bericht door Ruudje » ma jun 30 2008 11:39 am

Schitterend gedaan!

grR

Rogier

Bericht door Rogier » ma jun 30 2008 12:09 pm

Niet verkeerd voor een eerste poging, maar er zijn een aantal dingen die ik anders zou doen. Veel dingen kunnen vooral een stuk subtieler, waardoor het er al snel een stukje gelikter uit gaat zien.

Voorpagina:
Begint sterk met een goede foto. De rest van de pagina is daar echter totaal niet mee in lijn. De slagschaduw onder de foto oogt rommelig omdat deze rechtsonder is ingesprongen en over de tekening van de tempel heen loopt. De pagina is te vol en rommelig. Ik zou de 3D-afbeelding die je ook in je avatar gebruikt hier weg laten, dit is een totaal andere stijl en uitstraling dan de rest van de folder. Het lettertype ben ik ook niet wild van, oogt een beetje als comic-sans-serif, ik zou proberen hier iets strakkers voor te vinden. De tekst onderaan zou ik weglaten. Ik neem aan dat dit iets van een kreet of leuze is? Eventueel zou je deze op de achterkant kunnen plaatsen over een sterke foto heen, wederom in een ander lettertype.

Kopteksten:
Ik vind de slagschaduw hier niet mooi. Het weinig subtiel gebruiken van slagschaduwen is een van de dingen die je weggeven als beginnend ontwerper. Laat de schaduw wat minder ver van de tekst af vallen, zeg 2 of 3 pixels, dan is deze al veel minder aanwezig en wordt de tekst toch iets ondersteund. Of gebruik helemaal geen schaduw en speel eens met lijndiktes, omlijningen etc.

Teksten:
Gebruik een iets grotere regelhoogte, door de extra witruimte leest dit prettiger. Maak ook meer gebruik van alinea's, het is nu vaak veel tekst achter elkaar.

Foto's:
Eens met de opmerking over de verschillende helderheid, zorg dat de foto's zo veel mogelijk hetzelfde ogen. Ook ben ik hier weer niet wild van de slagschaduwen. Zeker omdat je op veel pagina's onderaan een grote foto zonder slagschaduw gebruikt springen deze er te veel uit. Ook hier de schaduw wat minder ver van de foto laten vallen en iets doorzichtiger maken (dekking aanpassen).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”