80-400 vr lens
80-400 vr lens
Hallo,
even een vraag
Ik heb sinds kort een 80 -400 VR lens aangeschaft.
Als ik een foto heb gemaakt schiet het beeld in de zoeker opeens iets naar beneden wat samen gaat met een klik, het is net alsof de lens zich reset, heb ook een 18- 200 maar die doet dat niet, hoort dit bij de 80-400.
Hopelijk weten jullie er iets meer van.
even een vraag
Ik heb sinds kort een 80 -400 VR lens aangeschaft.
Als ik een foto heb gemaakt schiet het beeld in de zoeker opeens iets naar beneden wat samen gaat met een klik, het is net alsof de lens zich reset, heb ook een 18- 200 maar die doet dat niet, hoort dit bij de 80-400.
Hopelijk weten jullie er iets meer van.
- GuyVerschuere
- Forumlid
- Contacteer:
Ik merkte ook al dat de klik bij het uitschakelen van mijn 70-300 veel luider is dan bij mijn 18-200.
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
niks aan de hand
Hallol Margreet, wij hebben de D80 met 80-400mm VR
Ik heb net even gekeken en ik denk dat je nergens over hoeft in te zitten.
Als ik de ontspanknop half indrukt om scherp te stellen, (dan hoef ik niet eens af te drukken) en ik laat de ontspanknop weer los dan zie ik het beeld inderdaad vertikaal bewegen en hoor een klik.
Dat is gewoon de VR die je heb geactiveerd en weer naar rustpositie terugschiet.
Het is een lensdeel dat beweegt.
Dat deze klik harder is dan bij je 18-200mm VR is begrijpelijk.
De 18-200mm VR heeft veel minder massa en veel minder glas er in zitten, dus zal het veel minder hard klinken dan met de 80-400mm VR.
Ik zou zeggen trek je niets aan van de commentaren van degene die zo'n mooi objectief niet bezitten en laat je ook niet opnaaien
Vertrouw je het niet kan je altijd een mooie reis naar Beverwijk maken en daar kunnen ze hem voor je nakijken.
Maar ik denk dat de reis tevergeefse moeite zal zijn.
Zijn de plaatjes wel goed die er uit komen?
Heel veel fotoplezier gewenst met je mooie objectief.
Groetjes George
Ik heb net even gekeken en ik denk dat je nergens over hoeft in te zitten.
Als ik de ontspanknop half indrukt om scherp te stellen, (dan hoef ik niet eens af te drukken) en ik laat de ontspanknop weer los dan zie ik het beeld inderdaad vertikaal bewegen en hoor een klik.
Dat is gewoon de VR die je heb geactiveerd en weer naar rustpositie terugschiet.
Het is een lensdeel dat beweegt.
Dat deze klik harder is dan bij je 18-200mm VR is begrijpelijk.
De 18-200mm VR heeft veel minder massa en veel minder glas er in zitten, dus zal het veel minder hard klinken dan met de 80-400mm VR.
Ik zou zeggen trek je niets aan van de commentaren van degene die zo'n mooi objectief niet bezitten en laat je ook niet opnaaien

Vertrouw je het niet kan je altijd een mooie reis naar Beverwijk maken en daar kunnen ze hem voor je nakijken.
Maar ik denk dat de reis tevergeefse moeite zal zijn.
Zijn de plaatjes wel goed die er uit komen?
Heel veel fotoplezier gewenst met je mooie objectief.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken