Onlangs heb ik nikon d40 aangeschaft en heb paar vragen hierover...
- Wanneer gebruik ik hoge en lage iso’s?
- Als ik binnen huis foto’s wil schieten op welke stand kan ik het beste instellen zodat de foto’s niet overbelicht raken? (zoals de flitsstand, belichtingscorrectie etc. dus op welke -/+ nummer)
- en als ik van dichtbij (macro-stand) foto's wil maken van bv waterdruppels hoe kan ik het beste instellen?
Alvast bedankt.
vragen over nikon d40
Tja... ik heb ook net een d40 en ik weet ook niet hoe je de camera goed moet instellen. Volgens mij gaan veel mensen zeggen dat je heel veel moet oefenen. De makro stand weet ik wel... dat is een bloementje. ( op die ring waar P S A enzo staat)
Ik heb begrepen dat je je camera eigenlijk niet op de automatische stand moet zetten. liever dan de P.
Ik ben nog steeds druk bezig om de perfecte foto te maken maar iedere keer mankeert er toch wat aan.
Succes ermee en als je wat tips hebt hoor ik ze graag.
Ik heb begrepen dat je je camera eigenlijk niet op de automatische stand moet zetten. liever dan de P.
Ik ben nog steeds druk bezig om de perfecte foto te maken maar iedere keer mankeert er toch wat aan.

Succes ermee en als je wat tips hebt hoor ik ze graag.
Hi,
Het klinkt misschien heel kort door de bocht, maar dat is het zeker niet.
Onder deze link staan heeel veel handige (links) tips, m.b.t. "hoe maak ik mooie,leuke,goede foto's"
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... highlight=
Zelf heb ik hier heel veel aan gehad, mocht je nou specifieke vragen hebben, dan is de zoekfunctie op de forum handig.
In het kort,
Binnenshuis met gemiddeld licht, standje A, ISO 400, Diafragma (f-getal) lekker laag houden.
Waterdruppels "bevriezen", standje S, ISO 200 (tenzij het wat donkerder is), sluitertijd rond de 1000, maar dit is iets persoonlijks.
grtz
Het klinkt misschien heel kort door de bocht, maar dat is het zeker niet.
Onder deze link staan heeel veel handige (links) tips, m.b.t. "hoe maak ik mooie,leuke,goede foto's"
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... highlight=
Zelf heb ik hier heel veel aan gehad, mocht je nou specifieke vragen hebben, dan is de zoekfunctie op de forum handig.
In het kort,
Binnenshuis met gemiddeld licht, standje A, ISO 400, Diafragma (f-getal) lekker laag houden.
Waterdruppels "bevriezen", standje S, ISO 200 (tenzij het wat donkerder is), sluitertijd rond de 1000, maar dit is iets persoonlijks.
grtz
Re: vragen over nikon d40
Het is een vraag die je niet zo een twee drie kan beantwoorden.moon1 schreef:Onlangs heb ik nikon d40 aangeschaft en heb paar vragen hierover...
- Wanneer gebruik ik hoge en lage iso’s?
- Als ik binnen huis foto’s wil schieten op welke stand kan ik het beste instellen zodat de foto’s niet overbelicht raken? (zoals de flitsstand, belichtingscorrectie etc. dus op welke -/+ nummer)
- en als ik van dichtbij (macro-stand) foto's wil maken van bv waterdruppels hoe kan ik het beste instellen?
Alvast bedankt.
Maar inderdaad, oefenen en fouten maken. Ook lezen. Heel veel lezen. Wat is ISO nou precies. Wat is diafragma etc...