Als ik de opnamestand op P, S, A, M zet gaat de flitster niet automatisch open en maakt donkere foto's en duurt ook lang tot dat er een foto gemaakt wordt. Maar als ik op automatische stand zet dan gaat de flitser wel automatisch open en schiet de foto's ook sneller.
Hoe komt het eigelijk. Gisteren deed de flitser het nog goed bij alle standen.
Flitser werkt niet (nikon d40)
Pagina 34 van je gebruiksaanwijzing vertelt je er alles over.
In welke standen hij wel automatisch omhoog klapt en ook dat je in PSAM even op het knopje moet drukken.
En als je dan toch bezig bent, misschien handig om alles even door te lezen......
Geloof me, het werkt een stuk lekkerder, wanneer je weet wat de mogelijkheden van je camera zijn.
Succes!
In welke standen hij wel automatisch omhoog klapt en ook dat je in PSAM even op het knopje moet drukken.
En als je dan toch bezig bent, misschien handig om alles even door te lezen......
Geloof me, het werkt een stuk lekkerder, wanneer je weet wat de mogelijkheden van je camera zijn.
Succes!
Ehm ja je gebruiksaanwijzing doorlezen is wel handig ja. PSAM zijn de niet-pret-standjes zeg maar, dwz dat betekent dat je vanalles zelf in moet stellen, bij P het minste bij M (heet niet voor niets "manual") echt bijna alles. Donkere foto's sja, ligt er maar net aan waar je je camera op hebt staan, welke sluitertijd en welk diafragma en of dat samen genoeg licht oplevert