InDesign - fotoalbum

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
19doerak59

InDesign - fotoalbum

Bericht door 19doerak59 » do jul 03 2008 7:47 pm

Als er meer mensen zijn die InDesign gebruiken, lanceer ik ook een vraag hierover:
graag zou ik met de verkregen pdf een fotoalbum laten afdrukken, kan dat al in NL?

Annelies

Bericht door Annelies » vr jul 04 2008 8:57 am

Ah daar wil ik ook graag het antwoord op willen weten...

Als ik iets heb opgemaakt in indesign maakt ik via photoshop altijd weer een jpg van voordat ik 'm opstuur, dan ben je voo reen heel album wel even bezig....

Quinty

Bericht door Quinty » vr jul 04 2008 11:13 am

Als in in InDesign iets hebt opgemaakt moet je de pdf sturen + alle originele beeldbestanden. Zet alles bij elkaar in een zip of rar file, en de drukker kan ermee uit de voeten. Indesign zelf zet alleen een lage resolutie proxy neer van je beelden, maar het orinigeel is nodig om te drukken, vergeet dat dus niet bij te leveren, en voor de zekerheid ook nog de gebruikte fonts.

19doerak59

Bericht door 19doerak59 » vr jul 04 2008 1:57 pm

de vraag is eigenlijk dat in deze tijd van online fotoalbums je ook ergens pdf kan aanleveren, ik denk niet aan een drukker, lijkt me dan erg duur worden

Quinty

Bericht door Quinty » vr jul 04 2008 2:39 pm

Misschien dat de kosten meevallen als je vraagt om een digitale druk, met een hoge kwaliteit printer dus, sowieso zullen ze dat doen, gezien de oplage heel laag blijft.

Annelies

Bericht door Annelies » za jul 05 2008 9:29 am

Via mijn werk maak ik ook altijd boekjes op in PDF (high quality) en die worden dan digitaal geprint op 120 grams papier (bij de copyshop). Maar die worden dan met een ringetje ingebonden (vind ik de mooiste en bruikbaarste oplossing). Maar die worden dan op gewoon papier (colour paper) geprint.
Ik merk trouwens niets van het kwaliteitsverlies van de pdf t.o.v. het orginele bestand.

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » za jul 05 2008 10:07 am

PDF maken in Indesign?

Bestand - Exporteren

En als je van allemaal losse pagina's een pdf moet maken, start je Adobe Reader op en kun je ergens kiezen voor: meerdere pd's in een PDF bestand
"Imagination is far more important than knowledge"

19doerak59

Bericht door 19doerak59 » za jul 05 2008 10:15 am

ik ben nog niet tevereden over de suggesties, hier een adres in amerika waar online fotoalbums worden geproduceerd met gelverde pdf-materiaal, zo'n bedrijf zoek ik in NL.

http://asukabook.com/

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » za jul 05 2008 10:19 am

Waarom bestel je daar dan niet zo'n boekje?

Als je hier in Nederland gaat kijken voor zo'n soort bedrijf kun je bij twee soorten terecht komen:

Kruidvat (die maken ook complete boeken, die je via internet kunt vormgeven e.d)

Drukkerijen (je moet het dan wel digitaal laten drukken, daarbij wordt bij bijna elke drukkerij alleen maar met pdf aangeleverd)
"Imagination is far more important than knowledge"

19doerak59

Bericht door 19doerak59 » za jul 05 2008 10:34 am

ik heb reeds ervaring met Kruidvat e.d. Mij gaat het erom (ik ben vormgever) om mogelijkheden te ontdekken die reeds bestaan die ik nog niet weet

youneedstyle

Bericht door youneedstyle » zo jul 06 2008 12:59 pm

Ik zou eens kijken bij BLURB.com
daarvoor meot je wel even je indesign exporteren als 300 dpi aparte `jpgs

19doerak59

Bericht door 19doerak59 » zo jul 06 2008 2:50 pm

bedankt, ik de mogelijkheden onderzoeken van blurb

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”