InDesign - fotoalbum
InDesign - fotoalbum
Als er meer mensen zijn die InDesign gebruiken, lanceer ik ook een vraag hierover:
graag zou ik met de verkregen pdf een fotoalbum laten afdrukken, kan dat al in NL?
graag zou ik met de verkregen pdf een fotoalbum laten afdrukken, kan dat al in NL?
Als in in InDesign iets hebt opgemaakt moet je de pdf sturen + alle originele beeldbestanden. Zet alles bij elkaar in een zip of rar file, en de drukker kan ermee uit de voeten. Indesign zelf zet alleen een lage resolutie proxy neer van je beelden, maar het orinigeel is nodig om te drukken, vergeet dat dus niet bij te leveren, en voor de zekerheid ook nog de gebruikte fonts.
Via mijn werk maak ik ook altijd boekjes op in PDF (high quality) en die worden dan digitaal geprint op 120 grams papier (bij de copyshop). Maar die worden dan met een ringetje ingebonden (vind ik de mooiste en bruikbaarste oplossing). Maar die worden dan op gewoon papier (colour paper) geprint.
Ik merk trouwens niets van het kwaliteitsverlies van de pdf t.o.v. het orginele bestand.
Ik merk trouwens niets van het kwaliteitsverlies van de pdf t.o.v. het orginele bestand.
ik ben nog niet tevereden over de suggesties, hier een adres in amerika waar online fotoalbums worden geproduceerd met gelverde pdf-materiaal, zo'n bedrijf zoek ik in NL.
http://asukabook.com/
http://asukabook.com/
- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
Waarom bestel je daar dan niet zo'n boekje?
Als je hier in Nederland gaat kijken voor zo'n soort bedrijf kun je bij twee soorten terecht komen:
Kruidvat (die maken ook complete boeken, die je via internet kunt vormgeven e.d)
Drukkerijen (je moet het dan wel digitaal laten drukken, daarbij wordt bij bijna elke drukkerij alleen maar met pdf aangeleverd)
Als je hier in Nederland gaat kijken voor zo'n soort bedrijf kun je bij twee soorten terecht komen:
Kruidvat (die maken ook complete boeken, die je via internet kunt vormgeven e.d)
Drukkerijen (je moet het dan wel digitaal laten drukken, daarbij wordt bij bijna elke drukkerij alleen maar met pdf aangeleverd)
"Imagination is far more important than knowledge"