Negatieven inscannen

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Woudschim

Negatieven inscannen

Bericht door Woudschim » wo jul 09 2008 11:07 am

Ik heb zelf geen scanner, maar mijn vriendin kreeg onlangs van haar oom een scanner, na veel verhalen dat dit toch wel een erg goed ding was en hij dit zelf ook had gebruikt om zijn negatieven en dia's in te scannen heb ik ermee een drietal negatieven uit mijn Lubitel ingescand.

Het resultaat is verschrikkelijk.

Heeft iemand ervaring met de Brother DCP 115C scanner? Ik kan verder geen instellingen vinden die de kwaliteit kunnen verbeteren, ik vind dit zo erbarmelijk dat ik hem terug had gebracht naar de winkel als ik hem zelf had gekocht.

Voorbeeld:
Afbeelding

Edit:

Heeft er nog iemand goede ervaringen met scanners voor middenformaat negatieven? Ik ben nu toch wel van plan zelf iets aan te schaffen, maar veel geld heb ik niet, rond de 200 euro is zo'n beetje het maximale wat ik te besteden heb.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » wo jul 09 2008 11:38 am

Zoals ik het begrijp is die Brother DCP 115C een A4-scanner.
Met een A4-scanner kun je beter geen negatieven scannen. Zo'n ding is voor documenten in opzicht bedoeld.
En ik denk dat je voor 200 euro geen behoorlijke negatiefscanner hebt, helaas. Of je moet iets op marktplaats of e-bay aantreffen en er geluk mee hebben.
Groet, E.M. de Klerk

Woudschim

Bericht door Woudschim » wo jul 09 2008 11:43 am

Ik was er al een beetje bang voor.

Maar de Canoscan 8800 F, zou dat iets zijn?

http://www.pcpro.co.uk/reviews/128849/c ... 8800f.html

henkky

Bericht door henkky » wo jul 09 2008 11:49 am

Hoi,
Ik heb met de Canon 9950f erg goede resultaten,is even wat vogelen,met instelling.Zowel dia als negatief goed.
misschien via marktplaats was toen der tijd ruim 400 euro.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”