Sigma 70-210 F2.8 Kapot?

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Plaats reactie
MrkB

Sigma 70-210 F2.8 Kapot?

Bericht door MrkB » wo jul 09 2008 12:44 pm

Goedemiddag :)

Ik heb afgelopen weekend een Sigma 70-210mm F2.8 gekocht, maar als je door het objectief naar een lichtbron kijkt, dan is dit te zien:

(Via frontlens):
http://picasaweb.google.com/markburghou ... 8674159842

(Via achterzijde):
http://picasaweb.google.com/markburghou ... 0492108562

Wat kan dit zijn? Zouden jullie de lens hiervoor terugbrengen?

Overdag is er geen zichtbare vertekening op de foto's, 's avonds krijgen lichtgevende objecten wel een soort van gloed. Extra info: 2e hands gekocht, voor 300 euro.
Laatst gewijzigd door MrkB op wo jul 09 2008 12:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruudje

Bericht door Ruudje » wo jul 09 2008 12:46 pm

Tja kan niet zeggen wat het is maar ik zou wel terug gaan !

ziet er raar uit!

suuk6

jpauwels

Bericht door jpauwels » wo jul 09 2008 12:48 pm

Het lijkt wel opgedroogde condens......

zeker mee terug gaan !

mikemix

Bericht door mikemix » wo jul 09 2008 12:51 pm

Is dit vermeld door de verkoper?
Zo niet, geld terug en eventuele gemaakte kosten (benzine).

MrkB

Bericht door MrkB » wo jul 09 2008 12:53 pm

mikemix schreef:Is dit vermeld door de verkoper?
Zo niet, geld terug en eventuele gemaakte kosten (benzine).
Ik heb het zelf ook niet in eerste instantie opgemerkt toen ik hem kocht (kwam ook door de lichtomstandigheden buiten) en ik heb ook het idee dat de verkoper dit niet wist (op foto's zie je er niks van).

Brandstofkosten ga ik trouwens niet vragen ;-) Ik heb een tankpas en vind het in deze context ook totaal niet nodig.

mikemix

Bericht door mikemix » wo jul 09 2008 12:56 pm

Wat zeur je dan?
Dus je baas dan maar de l*l zijn? :?

Lekker houden dan toch, je merkt er immers toch niks van.

MrkB

Bericht door MrkB » wo jul 09 2008 12:59 pm

mikemix schreef:Wat zeur je dan?
Dus je baas dan maar de l*l zijn? :?

Lekker houden dan toch, je merkt er immers toch niks van.
Waar ik me zorgen om maak is dat het schimmel is en de lens binnen een jaar niet meer te gebruiken is. (Hoewel ik zelf mijn spullen zo droog mogelijk bewaar).

mikemix

Bericht door mikemix » wo jul 09 2008 1:01 pm

Dus terugbrengen en geld terug.
Dit is niet goed.

Woont die gast om de hoek bij je?
Zou ik de brandstof ook niet laten vergoeden :)

MrkB

Bericht door MrkB » wo jul 09 2008 1:03 pm

mikemix schreef:Dus terugbrengen en geld terug.
Dit is niet goed.

Woont die gast om de hoek bij je?
Zou ik de brandstof ook niet laten vergoeden :)
Helaas niet echt om de hoek, 100km heen, 100km terug ;-) Ik heb een vrij zuinige auto gelukkig.

mikemix

Bericht door mikemix » wo jul 09 2008 1:06 pm

Zo zou ik het ook mijn baas verkopen :) (overigens is E20,- E30,- met de huidige prijzen zo gemaakt, maar dat terzijde).

Je denkt dat je er overdag geen last van hebt maar met kritisch werk kan het schrikken worden.
Nooit doen.
Objectief was nieuw zo ook niet verkocht, dus.....
Laatst gewijzigd door mikemix op wo jul 09 2008 1:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

HerrieNL

Bericht door HerrieNL » wo jul 09 2008 1:06 pm

Het gaat hier toch om een lens en niet benzinekosten.
Enne Mikemix heb jij nooit een pen meegenomen van je baas of werk???? Dus maak je neit zo druk dat de baas de L*L is!!!

mikemix

Bericht door mikemix » wo jul 09 2008 1:11 pm

Als jij voor niets een objectief hebt opgehaald is de gemaakte brandstofkosten toch niet vreemd?

Als je besluit dit objectief terug te brengen ben je bij elkaar zo'n E50,- verder.
Dit is geleden schade.
Dan is het van de verkoper fout dat hij dit heeft verkocht zonder dit te vermelden.

En nee, ik werk als ZZP-er, dus ben lekker eigen baas :D
Trouwens je vraagt om hulp, ik attendeer je op feiten en wens je veel succes!

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo jul 09 2008 1:14 pm

Het kan aanslag / neerslag zijn van vet"dampen" (smering) of vrijkomende weekmakers uit plastic onderdelen.

Ik zou het niet accepteren, het geeft extra flare en verzachting van beeld/contrast/scherpte.

Overigens hebben veel lenzen daar al gauw in meer of mindere mate last van. Zet je lens maar eens in de lichtbundel van een ouderwetse projector of spot. Schrik je.
Vriendelijke groet, Léon Obers

MrkB

Bericht door MrkB » wo jul 09 2008 1:16 pm

mikemix schreef:Als jij voor niets een objectief hebt opgehaald is de gemaakte brandstofkosten toch niet vreemd?

Als je besluit dit objectief terug te brengen ben je bij elkaar zo'n E50,- verder.
Dit is geleden schade.
Dan is het van de verkoper fout dat hij dit heeft verkocht zonder dit te vermelden.

En nee, ik werk als ZZP-er, dus ben lekker eigen baas :D
Trouwens je vraagt om hulp, ik attendeer je op feiten en wens je veel succes!
Jouw hulp wordt zeker gewaardeerd! Ik denk dat ik vanmiddag nog even Kamera-Service Will van Maanen bel, ik heb al even met hem gemailed hier over, wellicht stelt hij dat dit te repareren is tegen niet al te hoge kosten...

dragon2

Bericht door dragon2 » wo jul 09 2008 6:16 pm

Ik had ook zoiets na aankoop van een 2e hands 14mm, was vocht. Zeewater :evil: Verkoper zei dat ik niet moest zeuren want was een 2e hands lens, Sigma zei gooi maar weg en Van Maanen zei stuur maar op. Gezien ik het geld toch al kwijt was dat laatste maar gedaan, lens is nu voor 80-90% ok :cry: Als je 'm kan terugbrengen zou ik het doen!

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”