Wil je weten wat je kunt verwachten, kijk dan naar de foto's die ik vorig jaar heb gemaakt.
Groet,
Alfons
Leuk dat je komt Sandra! Zelfs zonder camera is het voor veel mensen leuk om erbij te zijn, want het is er altijd lekker druk. Moet het weer natuurlijk wel meewerken. Zelf vind ik het altijd een uitdaging om zo'n 'artiest' op de foto te zetten met een bijzondere gezichtsexpressiesandra1977 schreef:Ik durf het wel aan hoor!!![]()
Ik vind het voor mezelf niet zo interessant om van zo'n feest foto's te maken, maar misschien wel om wat van te leren, zeker met m'n nieuwe 70-300. Die 5 min. fietsen kunnen er dan wel vanaf
Zelf vind ik het altijd een uitdaging om zo'n 'artiest' op de foto te zetten met een bijzondere gezichtsexpressie
Een statief kun je beter thuis laten, daarvoor lopen er teveel mensen rond en vooral tegen je statief. Zelfs zonder flitser moet het mogelijk zijn behoorlijke foto's te maken met bestaand podiumlicht. Door de VR op je 70-300 heb je al een paar stops winst. Mijn advies: centrummeting, ca. 1/2 tot 1 stop onderbelichten en ISO eventueel wat opschroeven, zonder dat er al te veel ruis wordt veroorzaakt. Hoeveel de ISO op jouw camera omhoog kan, weet jij waarschijnlijk beter dan ik.sandra1977 schreef:Is het trouwens nodig om een statief mee te nemen (al zie ik me er niet mee rondlopen tussen de drukte...) of geeft een optreden licht genoeg om uit de hand te schieten?
Ik ken de eigenschappen van de D50 niet zo, misschien dat iemand anders hier wel iets over hogere ISO en aanvaardbare ruis kan vertellen.sandra1977 schreef:Niet zo heel veel hoor, ik heb de keuze uit 200-400-800-1600. Ik weet zelf alleen niet tot hoeveel ISO ik kan geen ivm ruis, maar da's natuurlijk uitproberen. Ben nu aan het Googelen richting welke instellingen ik moet gaan.....
Kunnen we het hier over fotolokaties en evenementen hebben?Veganpix schreef:Ik ken de eigenschappen van de D50 niet zo, misschien dat iemand anders hier wel iets over hogere ISO en aanvaardbare ruis kan vertellen.sandra1977 schreef:Niet zo heel veel hoor, ik heb de keuze uit 200-400-800-1600. Ik weet zelf alleen niet tot hoeveel ISO ik kan geen ivm ruis, maar da's natuurlijk uitproberen. Ben nu aan het Googelen richting welke instellingen ik moet gaan.....
Anders zou ik kiezen voor 400 of desnoods 800 ISO. Verder gebruik ik voor dit soort opnamen altijd diafragmavoorkeuze (A-progr) en gezien de lens die je wilt gebruiken zou ik het laagste diafragmagetal kiezen.
ElRonno schreef:Gisteravond bij een gezellig feestje geweest. Mijn filter (en de rest van de camera en mijzelf ook, ja) is achtereenvolgens besmeurd met klodders lampenolie, schuim, babyolie en zweet. De wolken zilverkleurige snippers konden gelukkig minder kwaad. Tja, vooraan willen staan heeft zo zijn prijs. Maar tussendoor durf ik dat filter wel even met mijn ranzige T-shirt schoon te boenen, dat zou ik met een naakte lens niet snel doen.