Crematie
- prol
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Crematie
er is mij gevraagt foto's te maken op crematie van mijn schoonmoeder,
ik heb hier in toegestemd, maar vindt dit erg moeilijk,
ongepast eigenlijk. maar doe het wel.
zijn hier mensen met ervaring, tips? wel of niet flitsen?
ik wil eigenlijk mijn 17-55 en de 70-200mm gebruiken is dit een goed idee?
alvast bedankt
ik heb hier in toegestemd, maar vindt dit erg moeilijk,
ongepast eigenlijk. maar doe het wel.
zijn hier mensen met ervaring, tips? wel of niet flitsen?
ik wil eigenlijk mijn 17-55 en de 70-200mm gebruiken is dit een goed idee?
alvast bedankt
Nikon D4, Nikon 14-24 2.8, Nikon 24-70 2.8, AFS, Nikon 70-200 2.8 VRII, VR Micro-Nikkor 105 mm f 2.8 G, Redged TSC 424 Benro B3 Ballhead statief
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop
Ik zou alleen flitsen als het echt niet anders kan en in die gevallen zeker wel doen, omdat je ervoor gevraagd bent. Gezien je lichtsterke lenzen die je wilt gebruiken, denk ik dat je veel zonder flits kunt. Je weet waarschijnlijk zelf wel hoe hoog je ISO kan zonder teveel ruis te veroorzaken. Sterkte en succes!
-
- Forumlid
Heb vorig jaar op vraag van een klant de kerkelijke begrafenis van hun 12 jarig zoontje gefotografeerd.
Een overvolle kerk en daar loop jij dan rond met je Nikon beelden te schieten; het voelt raar aan... Een 'motivatie' is wel dat de ouders daarna je beelden gaan gebruiken in hun rouwproces.
Sommige van m'n andere klanten die ook op de dienst aanwezig waren hebben me daarna wel aangesproken over het feit dat ik daar foto's zat te maken. Heb dan uitgelegd dat het op uitdrukkelijke vraag van de ouders was en heb er eigenlijk geen enkele negatieve reactie op gekregen.
Wat betreft lenzen en flitsgebruik. Mijn eerste ideee was ook van met de 80/200 en 300mm te werken en me zo verdekt mogelijk op te stellen. Sommige beelden kan je eigenlijk niet met een tele maken en MOET je dus wel met een groothoekzoom gaan maken. Daar het die dag verschrikkelijk slecht en donker weer was heb ik ook moeten flitsen; nogmaals ik heb er gn enkele negatieve reactie op gekregen.
Is eigenlijk een onderwerp dat niemand graag zal fotograferen denk ik maar als de vraag van de familie er is doe het dan om die mensen te helpen het verlies van een dierbare te verwerken met je beelden.
Een overvolle kerk en daar loop jij dan rond met je Nikon beelden te schieten; het voelt raar aan... Een 'motivatie' is wel dat de ouders daarna je beelden gaan gebruiken in hun rouwproces.
Sommige van m'n andere klanten die ook op de dienst aanwezig waren hebben me daarna wel aangesproken over het feit dat ik daar foto's zat te maken. Heb dan uitgelegd dat het op uitdrukkelijke vraag van de ouders was en heb er eigenlijk geen enkele negatieve reactie op gekregen.
Wat betreft lenzen en flitsgebruik. Mijn eerste ideee was ook van met de 80/200 en 300mm te werken en me zo verdekt mogelijk op te stellen. Sommige beelden kan je eigenlijk niet met een tele maken en MOET je dus wel met een groothoekzoom gaan maken. Daar het die dag verschrikkelijk slecht en donker weer was heb ik ook moeten flitsen; nogmaals ik heb er gn enkele negatieve reactie op gekregen.
Is eigenlijk een onderwerp dat niemand graag zal fotograferen denk ik maar als de vraag van de familie er is doe het dan om die mensen te helpen het verlies van een dierbare te verwerken met je beelden.
- wim
- Forumlid
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=10163
Geen flits gebruikt, eigenlijk alles gedaan met de 28-70, me gepast op de achtergrond opgesteld.
Geen flits gebruikt, eigenlijk alles gedaan met de 28-70, me gepast op de achtergrond opgesteld.
Het is zeker niet ongepast om foto's te maken tijdens crematies en begrafenissen.
Wat wel "moeilijk" is dat je als naaste familielid bent gevraagd.
Dit had men aan een buitenstaander kunnen vragen.
Niet flitsen is mijn tip. Iets hogere Isowaarde nemen en tevoren even doorspreken wat je gaat doen. Een beetje op de achtergrond blijven zou ik doen. Maar ja, als naaste familie.............
Wat wel "moeilijk" is dat je als naaste familielid bent gevraagd.
Dit had men aan een buitenstaander kunnen vragen.
Niet flitsen is mijn tip. Iets hogere Isowaarde nemen en tevoren even doorspreken wat je gaat doen. Een beetje op de achtergrond blijven zou ik doen. Maar ja, als naaste familie.............
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ook ik heb een keer een begrafenis gedaan. De familie had aangegeven flitsen niet erg te vinden en begrepen dat dit erbij hoort. Ik heb dus mijn flitser WEL gebruikt behalve in de kerk. Dan zijn lichtsterke lenzen wel een must.
Het is moeilijk om tussen die rouwende mensen foto's te maken, maar je moet het zo zien de familie heeft jou gevraagd foto's te maken dus eigenlijk hoef je je niet echt te schamen om daar rond te lopen met je camera.
Het is moeilijk om tussen die rouwende mensen foto's te maken, maar je moet het zo zien de familie heeft jou gevraagd foto's te maken dus eigenlijk hoef je je niet echt te schamen om daar rond te lopen met je camera.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het bericht van Zuiderbuur kan ik bevestigen. Hoe moeilijk ik het ook vond om te maken, mijn vader was "blij" met de laatste "tastbare" herinnering.
Beelden in je hoofd vervagen tot emoties. (en die zijn toch al overweldigend) Het later terug kunnen kijken, als je hoofd er naar staat, naar die dag heeft hem geholpen in het rouwproces.
sterkte
Beelden in je hoofd vervagen tot emoties. (en die zijn toch al overweldigend) Het later terug kunnen kijken, als je hoofd er naar staat, naar die dag heeft hem geholpen in het rouwproces.
sterkte
Hoi Peter,
Gecondoleerd met het overlijden van je schoonmoeder. Voor je gemoedsrust lijkt het me een goed idee dat er aan het publiek wordt verteld dat jij de schoonzoon bent en dat de wens van de familie is dat er foto's worden gemaakt. Hierdoor ontstaat er een stuk begrip en goodwill bij de mensen en jij zult ontspannender foto's maken. Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt.
Heel veel sterkte en succes!
Groeten,
Bas
Gecondoleerd met het overlijden van je schoonmoeder. Voor je gemoedsrust lijkt het me een goed idee dat er aan het publiek wordt verteld dat jij de schoonzoon bent en dat de wens van de familie is dat er foto's worden gemaakt. Hierdoor ontstaat er een stuk begrip en goodwill bij de mensen en jij zult ontspannender foto's maken. Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt.
Heel veel sterkte en succes!
Groeten,
Bas
Ik heb een paar jaar terug foto's gemaakt van de opbaring van mijn schoonmoeder en 1,5 jaar geleden van de opbaring van haar broer. Ik weet niet of jij van plan bent om ook zo'n foto te maken. Het is wel handig om vantevoren al eea af te spreken, zodat je iets eerder naar binnen kan om in alle rust een paar foto's te maken. Ik heb beide keren de foto's gemaakt met de familie erbij en dat voelde niet echt comfortabel.
Het beste is om ook met de familie afspraken te maken, of ze het bv wel/niet fijn vinden als je af en toe in beeld bent voor een foto of dat je meer op de achtergrond moet blijven.
Ik had toen alleen de 18-55 en heb geen flitslicht nodig gehad.
Veel sterkte en succes
Het beste is om ook met de familie afspraken te maken, of ze het bv wel/niet fijn vinden als je af en toe in beeld bent voor een foto of dat je meer op de achtergrond moet blijven.
Ik had toen alleen de 18-55 en heb geen flitslicht nodig gehad.
Veel sterkte en succes