Hallo,
Ik heb met Nikon, (En mijn dealer) gebeld om een indruk te krijgen van de kosten voor de reparatie van mijn D50.
Het servicepunt melde: Papier invullen en opsturen, te downloaden via de website.
Mijn reseller riep: opsturen, en reken op €60 onderzoeks kosten.
Ik heb ook ergens gelezen dat reparatie van de flitser best eens €225 zou kunnen kosten....('t is geen garantie meer)
Mijn vraag: Heeft iemand ooit wel eens de flitser late repareren?
Wat kost dat dan ongeveer?
Ik zou bijna beter een 2de handsje voor €200 erbij kunnen kopen ipv een reparatie laten uitvoeren, toch?
(De D60 vind ik niet echt een alternatief)
Reparatie Flitser D50?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
nikonservice.nl schrijft:
Kunt u mij zeggen hoeveel een reparatie ongeveer gaat kosten?
Het is vrijwel nooit mogelijk om zonder uw Nikon apparaat gezien te hebben een nauwkeurige indicatie van de kosten te geven. Wij raden u dan ook aan om uw reparatie aan te bieden en te vragen om een prijsopgave. U mag zelf het bedrag waarboven u een prijsopgave wilt hebben bepalen. Wij rekenen altijd 36 euro excl. BTW (42.84 euro incl. BTW) aan onderzoekskosten. Deze onderzoekskosten komen te vervallen op het moment dat u akkoord gaat met de prijsopgave en de reparatie laat uitvoeren. Als u niet akkoord gaat met de prijsopgave betaalt u de onderzoekskosten, ofwel u doet afstand van uw Nikon apparaat. In het laatste geval hoeft u niets te betalen.
Kunt u mij zeggen hoeveel een reparatie ongeveer gaat kosten?
Het is vrijwel nooit mogelijk om zonder uw Nikon apparaat gezien te hebben een nauwkeurige indicatie van de kosten te geven. Wij raden u dan ook aan om uw reparatie aan te bieden en te vragen om een prijsopgave. U mag zelf het bedrag waarboven u een prijsopgave wilt hebben bepalen. Wij rekenen altijd 36 euro excl. BTW (42.84 euro incl. BTW) aan onderzoekskosten. Deze onderzoekskosten komen te vervallen op het moment dat u akkoord gaat met de prijsopgave en de reparatie laat uitvoeren. Als u niet akkoord gaat met de prijsopgave betaalt u de onderzoekskosten, ofwel u doet afstand van uw Nikon apparaat. In het laatste geval hoeft u niets te betalen.
nee dus.Sterke-Jerke schreef:Ik had gebeld (niet op de website gekeken).
Dus ik ben altijd 42.84 kwijt, plus wat verzendkosten....
wat Ron al neergezet heeft:
Deze onderzoekskosten komen te vervallen op het moment dat u akkoord gaat met de prijsopgave en de reparatie laat uitvoeren.
dan ben je dus de kosten kwijt van reparatie en de verzendkosten.
Arend
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik weet natuurlijk niet wat er precies kapot is aan de flitser, maar als het flitschoentje nog gewoon werkt en de flits-modi kunnen worden ingesteld, zou ik overwegen om een SB-600 te kopen en de reparatie van de ingebouwde flitser achterwege te laten. Als er meer kapot is dan alleen de ingebouwde flitsbuis is het natuurlijk een ander verhaal.
Jur
Arend-ho schreef:nee dus.Sterke-Jerke schreef:Ik had gebeld (niet op de website gekeken).
Dus ik ben altijd 42.84 kwijt, plus wat verzendkosten....
wat Ron al neergezet heeft:
Deze onderzoekskosten komen te vervallen op het moment dat u akkoord gaat met de prijsopgave en de reparatie laat uitvoeren.
dan ben je dus de kosten kwijt van reparatie en de verzendkosten.
Arend
Grinnik: Het zou dus kunnen zijn dat reparatie goedkoper is dan onderzoeks kosten? Nog nooit meegemaakt, maar, het zou kunnen.