snelle diashow
snelle diashow
Ik weet niet als ik hier onder het juiste onderwerp post, maar ik heb een probleem ivm het voorstellen van foto's.
Ik ben bezig met een project voor een dj-duo met fotoreportage die zou moeten geprojecteerd worden tijdens dj set. Nu vraag ik mij af met welk programma ik het best een dia show kan maken met een heel groot aantal foto's (duizenden), die heel snel na alkaar worden afgespeeld (+/- 2 per seconde). Het grootste probleem zal volgens mij in het volgende zitten denk ik; het programma moet de fotos zelf onwillekeurig kiezen, en blijven putten uit dezelfde map met foto's zodanig dat ik niet genoeg foto's moet hebben om 2 uur lang 2 foto's per seconde moet projecteren zonder dat ik in een patroon val, of allemaal verschillende foto's nodig heb.
Suggesties?
mvg,
Jens Govaert
Ik ben bezig met een project voor een dj-duo met fotoreportage die zou moeten geprojecteerd worden tijdens dj set. Nu vraag ik mij af met welk programma ik het best een dia show kan maken met een heel groot aantal foto's (duizenden), die heel snel na alkaar worden afgespeeld (+/- 2 per seconde). Het grootste probleem zal volgens mij in het volgende zitten denk ik; het programma moet de fotos zelf onwillekeurig kiezen, en blijven putten uit dezelfde map met foto's zodanig dat ik niet genoeg foto's moet hebben om 2 uur lang 2 foto's per seconde moet projecteren zonder dat ik in een patroon val, of allemaal verschillende foto's nodig heb.
Suggesties?
mvg,
Jens Govaert
Met deze snelheid heb je zo'n 3600 foto's nodig
hmm beetje veel coor een powerpoint denk ik.......
Nee sorry ik kan je niet helpen,
mijn eerste idee was powerpont maar die kan die snelheid en hoeveelheid foto's niet aan en je zit dan aan een vast potroon vast....
Er is vast wel iemand die wel weet welk progje je hiervoor kunt gebruiken
hmm beetje veel coor een powerpoint denk ik.......
Nee sorry ik kan je niet helpen,
mijn eerste idee was powerpont maar die kan die snelheid en hoeveelheid foto's niet aan en je zit dan aan een vast potroon vast....
Er is vast wel iemand die wel weet welk progje je hiervoor kunt gebruiken
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Als je de bestanden op srgb hebt zou in windows de schermebeveiliging een optie zijn je kunt dan een map selecteren en de standtijd instellen en aangeven dat in 1 minuut moet starten als er niks met de pc gebeurd
eh gaat toch niet zie ik je kunt niet minder dan 6 sec instellen
eh gaat toch niet zie ik je kunt niet minder dan 6 sec instellen
Laatst gewijzigd door Tom van Hell op di jul 22 2008 3:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Maximum snelheid is in dit progama 1 beeld per seconde, het zou sneller moeten, namelijk 2 tot 3 beelden per secondeTom van Hell schreef:Ik heb het net even geprobeerd maar dit kan prima met vieuw nx 1.1.1 denk ik
alle beelden selecteren in je map. diashow aanklikken tijd op 2 sec
knoppen op auto verbergen en gaan
- smitsfotografie
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Als het echt op deze snelheid gaat zou je Quicktime Pro (niet gratis) kunnenMaximum snelheid is in dit progama 1 beeld per seconde, het zou sneller moeten, namelijk 2 tot 3 beelden per seconde
gebruiken, deze kan wel tot 60 beelden per sec.
Via menu "Archief> open beelden reeks", nadeel van deze methode is dat je
het moet voorbereiden, de foto's moeten genummerd zijn bv 001, 002, enz
Het eerste beeld aanklikken en Quicktime doet de rest.
Dus je hebt veel foto's nodig, je zou het als een Quicktime movie kunnen
bewaren, maar dit wordt wel een heel groot bestand.
Je zou ook eens kunnen kijken naar PhotoPresenter (probeer versie gratis, volledige versie niet gratis)
Met dit programma kun je heel veel verschillende diashows maken met heel
veel variaties, nadeel in jouw geval is, je kunt alleen 1 beeld per sec of meer gebruiken.
Je hoeft dan niets voor te bereiden en kan random en continu.
Het programma lijkt op iPhoto en gebruikt dus ook de foto's in iPhoto als
basis.
Je kunt ook nog de schermbeveiliging van de Mac gebruiken, alleen is hier
weer niet te regel hoeveel beelden per sec.
Niet helemaal wat je zocht,maar misschien kan je er wat mee.
-
- Forumlid
- Contacteer:
met dit programma kun je bereiken wat je wil werkt perfect
wel aan te bevelen de bestanden op schermresolutie en in jpeg te zetten .
je kunt het met de trial proberen proberen
succes
ps als je info over de werking nodig heb kan ik je wel verder helpen, ik gebruik het zelf, stom dat ik er niet eerder aan dacht
mvg Tom
wel aan te bevelen de bestanden op schermresolutie en in jpeg te zetten .
je kunt het met de trial proberen proberen
succes
ps als je info over de werking nodig heb kan ik je wel verder helpen, ik gebruik het zelf, stom dat ik er niet eerder aan dacht
mvg Tom