Nachtfoto`s in Woudrichem

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
satte

Nachtfoto`s in Woudrichem

Bericht door satte » wo jul 23 2008 7:29 pm

Onlangs weer met mijn fotomaatje op stap geweest en dit keer zijn we in Woudrichem beland.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Groeten Erik.

jha

Bericht door jha » wo jul 23 2008 7:32 pm

Bekende omgeving voor mij. Fotografisch zeer de moeite waard. Ook overdag...

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » wo jul 23 2008 9:38 pm

Leuke foto's al vind ik het oranje wel overheersend

Probeer eens een 16voudig ster-filter voor de lantaarnpalen

GdP

Bericht door GdP » wo jul 23 2008 10:29 pm

Leuke serie. Het is al eerder gezegd, een beetje te veel oranje. Het is wel heel consequent op alle foto’s het geval.

satte

Bericht door satte » wo jul 23 2008 10:36 pm

@ jha - Het is zeker nog een keer de bedoeling om overdag ook foto`s te gaan maken. :)

@ Ome Jan - Witbalans heb ik meestal bij nachtfotografie op gloeilamp staan, dit keer komt het niet zo lekker over. :(

Groeten Erik.

Marco

Bericht door Marco » wo jul 23 2008 10:42 pm

satte schreef:@ jha - Het is zeker nog een keer de bedoeling om overdag ook foto`s te gaan maken. :)

@ Ome Jan - Witbalans heb ik meestal bij nachtfotografie op gloeilamp staan, dit keer komt het niet zo lekker over. :(

Groeten Erik.
Erik, witbalans (kleurtemperatuur) via een grijspunt instellen in NX2, dan krijg je het meeste oranje er wel uit. Alleen is je blauwe lucht dan ook met de noorderzon vertrokken.

Ik zou de witbalans gewoon op auto laten staan in je camera, ervan uitgaande dat je toch NEF schiet, je kunt dan in NX2 nog alle kanten op.

groet,
Marco

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”