welke analoge nikon
- unga
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
welke analoge nikon
er zijn op ons forum cracks op analoog gebied alsmede kenners van het gehele nikon assortiment
mijn vraag is een simpele, maar ik krijg er zeker 1000 antwoorden op, welke analoge nikon kunnen jullie mij aanbevelen
het hoeft geen F1,2,3,4,5 te zijn
mijn vraag is een simpele, maar ik krijg er zeker 1000 antwoorden op, welke analoge nikon kunnen jullie mij aanbevelen
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD
Re: welke analoge nikon
Ik werk met een F100. Deze camera bevalt mij prima. Er zijn uiteraard betere camera's, maar als daar ook betere foto's mee gemaakt worden is maar de vraag. Het gaat per slot van rekening om de fotograaf, nietwaar?unga schreef:er zijn op ons forum cracks op analoog gebied alsmede kenners van het gehele nikon assortiment
De F100 bevalt mij prima. Ik denk dat je deze camera (alleen de body) voor rond de € 200 kunt kopen. Ik heb er onlangs één bij KE gekocht voor € 195 inclusief 3 maanden garantie.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Tja, je geeft zelf helemaal geen enkele achtergrondinformatie wat je intentie is wat, hoe en waarom, je budget etc.
Het is net zoiets als zonder enige achtergrondinfo de volgende vraag stellen: "Ik wil een auto kopen, welk model kunnen jullie mij aanbevelen?" Inderdaad zijn daar 1001 antwoorden voor te bedenken. Maar of dat zinnig is?
Het is net zoiets als zonder enige achtergrondinfo de volgende vraag stellen: "Ik wil een auto kopen, welk model kunnen jullie mij aanbevelen?" Inderdaad zijn daar 1001 antwoorden voor te bedenken. Maar of dat zinnig is?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Je wilt een (vrij moderne) SLR die qua werking en bediening lijkt op je DSLR. Ook wil je lenzen als het beetje kan voor zowel je DSLR, als je SLR gebruiken.
Beste opties onder de 50 euro F65, F75
Beste opties tussen 50-100 euro F90X, F80,
Beste opties boven de 100 euro F100, F5
Je wilt lekker ouderwets fotograferen met een degelijke camera. Je vindt het juist leuk dat je camera totaal anders is als je DSLR. Je hebt geen probleem met handmatig scherpstellen.
Beste opties onder de 100 euro, FE, FM, FE2
Beste opties boven de 100 euro, FM2N, F3
Al deze camera's zijn veel degelijker. Het voordeel van de laatste twee camera's is dat het oude modellen zijn die nog heel lang zijn gemaakt. Je kunt deze camera's dus nog als bijna nieuw aantreffen.
Nikon SLR Buying Guide
http://www.cameraquest.com/nikonslr.htm
Als ik opnieuw moest beginnen, dan zou ik toch voor de F3 gaan. Dan heb je een heel mooi instrument in je handen.
Maar pas op, als je eenmaal door die F3 zoeker gekeken hebt, dan steekt je D40 zoekertje daar wel heel schril tegen af.
Beste opties onder de 50 euro F65, F75
Beste opties tussen 50-100 euro F90X, F80,
Beste opties boven de 100 euro F100, F5
Je wilt lekker ouderwets fotograferen met een degelijke camera. Je vindt het juist leuk dat je camera totaal anders is als je DSLR. Je hebt geen probleem met handmatig scherpstellen.
Beste opties onder de 100 euro, FE, FM, FE2
Beste opties boven de 100 euro, FM2N, F3
Al deze camera's zijn veel degelijker. Het voordeel van de laatste twee camera's is dat het oude modellen zijn die nog heel lang zijn gemaakt. Je kunt deze camera's dus nog als bijna nieuw aantreffen.
Nikon SLR Buying Guide
http://www.cameraquest.com/nikonslr.htm
Als ik opnieuw moest beginnen, dan zou ik toch voor de F3 gaan. Dan heb je een heel mooi instrument in je handen.
Maar pas op, als je eenmaal door die F3 zoeker gekeken hebt, dan steekt je D40 zoekertje daar wel heel schril tegen af.
Dan ben je de eerste in de wereld :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:foto-ed schreef:Zelf heb ik nog de D90x. Werkt nog en heb ik veel plezier meegehad om mee te fotograferen. Heb hem net nog even weer uit de kast gehaald om even te luisteren hoe de sluiter klikt als hij ontspant wordt..... Wat een geluid!
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nog nooit een échte oude Nikon gehoord zeker....
Deze week de AW1 winder op mijn nieuwe oude Nikon EL2 gezet, dát moet je horen als je de ontspanknop indrukt....
Deze week de AW1 winder op mijn nieuwe oude Nikon EL2 gezet, dát moet je horen als je de ontspanknop indrukt....
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....