Instellen van remote flitsen met een SB800 en een Nikon D80
Instellen van remote flitsen met een SB800 en een Nikon D80
Heren/dames,
Ik had al reeds een D80 in mijn bezit en mijn oude flitser ging kapot. Nu heb ik een SB800 gekocht. en las hiervan de mogelijkheid om ook deze flitser op afstand te besturen.
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
Wie kan mij helder uitleggen wat ik in moet stellen dat ik de SB800 flitser op afstand kan besturen met de D80.
Ik kan het niet ergens duidelijk vinden, terwijl het niet al te moeilijk zou moeten zijn, maar uit de gebruiksaanwijzing word ik ook niet helemaal wijs, haha
Alvast heel erg bedankt!!!
Ik had al reeds een D80 in mijn bezit en mijn oude flitser ging kapot. Nu heb ik een SB800 gekocht. en las hiervan de mogelijkheid om ook deze flitser op afstand te besturen.
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
Wie kan mij helder uitleggen wat ik in moet stellen dat ik de SB800 flitser op afstand kan besturen met de D80.
Ik kan het niet ergens duidelijk vinden, terwijl het niet al te moeilijk zou moeten zijn, maar uit de gebruiksaanwijzing word ik ook niet helemaal wijs, haha
Alvast heel erg bedankt!!!
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi Tommy,
Welkom op het forum! Vergeet niet de zoekfunctie te gebruiken
Kijk maar even op dit draadje:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ght=remote
Veel plezier op het forum!
Groetjes,
Michael
Welkom op het forum! Vergeet niet de zoekfunctie te gebruiken

Kijk maar even op dit draadje:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ght=remote
Veel plezier op het forum!
Groetjes,
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Haha, goed om te horen!
Groet,
Michael
Groet,
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
- Maud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik zit nu met 2 handleidingen op schoot en kom nergens de handelingen tegen die ik stap voor stap moet doen om de flitser via camera aan te sturen (dus als slave functie).
Kan iemand mij daarbij helpen?
Kan iemand mij daarbij helpen?
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
SB-600
reset je Sb-600 even voor de zekerheid
Zoom en min teken tegelijk indrukken voor een paar seconden.
op mode drukken. [ gaat van off naar on ]
vervolgens op on/off knop
en daar staat het
met de mode knop kan je vervolgens je kanaal en groep kiezen.
in je menu van je camera kiezen: commandermode en kanaal en groep
succes...flits ze
Arend
reset je Sb-600 even voor de zekerheid
Zoom en min teken tegelijk indrukken voor een paar seconden.
op mode drukken. [ gaat van off naar on ]
vervolgens op on/off knop
en daar staat het

met de mode knop kan je vervolgens je kanaal en groep kiezen.
in je menu van je camera kiezen: commandermode en kanaal en groep
succes...flits ze
Arend
- Maud
- Forumlid
- Contacteer:
Arend,
dacht echt even het licht te zien maar helaas
Bovenstaande gedaan maar de losse flitser gaat niet af, heb flitser in hand..
zit op kanaal 1 en groep A, commander functie ook zo ingevuld, groep b leeg gelaten en op DDL neergezet
dacht echt even het licht te zien maar helaas

Bovenstaande gedaan maar de losse flitser gaat niet af, heb flitser in hand..
zit op kanaal 1 en groep A, commander functie ook zo ingevuld, groep b leeg gelaten en op DDL neergezet
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
mm nog even twee mogelijkheden.
gebruik wel je popupflitser van je body [ je zal niet de eerste zijn die dat niet doet ] deze stuurt namelijk je flitser aan.
op de Sb-600 zit de ontvanger net onder het batterijklepje. [ rondje met bliksempje erboven ]
heb je je hand erover gezet gaat de flitser niet af.
deze moet dus vrij zijn en in de baan van je popupflitser staan. [ dit is redelijk ruim ]
hoor graag of het gelukt is.
Arend
gebruik wel je popupflitser van je body [ je zal niet de eerste zijn die dat niet doet ] deze stuurt namelijk je flitser aan.
op de Sb-600 zit de ontvanger net onder het batterijklepje. [ rondje met bliksempje erboven ]
heb je je hand erover gezet gaat de flitser niet af.
deze moet dus vrij zijn en in de baan van je popupflitser staan. [ dit is redelijk ruim ]
hoor graag of het gelukt is.
Arend
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Nog een suggestie: check eerst of de SB-600 op TTL mode staat. Daarna Draadloze flitsmodus ON (blz 53), vervolgens Groep en Kanaalnummer instellen (blz 61). Pop-up flitser aan, commander stand kiezen en instellen.
De SB600 niet in de hand houden! De pop-up flitser moet de slave-unit "zien" binnen 30° van de as van de camera (zie diagram op blz 58 van de handleiding).
De SB600 niet in de hand houden! De pop-up flitser moet de slave-unit "zien" binnen 30° van de as van de camera (zie diagram op blz 58 van de handleiding).
Laatst gewijzigd door Jur op wo aug 13 2008 10:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Jur
- Maud
- Forumlid
- Contacteer:
De duim en de ingebouwde flitser
Ik zou nu nog misschien een flitsschoen willen voor op mijn statief, waar moet ik dan op zoeken? heb je tip qua merk bijvoorbeeld?
Ga zaterdag foto's op feestje maken en wil dit eigenlijk allemaal eens uitproberen. Geen eisen of wat (vader is jarig dus gewoon gezellig aanklooien en met min 25 goede foto's komen)
nogmaals dank!

Ik zou nu nog misschien een flitsschoen willen voor op mijn statief, waar moet ik dan op zoeken? heb je tip qua merk bijvoorbeeld?
Ga zaterdag foto's op feestje maken en wil dit eigenlijk allemaal eens uitproberen. Geen eisen of wat (vader is jarig dus gewoon gezellig aanklooien en met min 25 goede foto's komen)

nogmaals dank!