Welke update

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Welke update

Bericht door reneo57 » ma jul 28 2008 7:23 pm

Ik heb vandaag mijn nieuwe D3 opgehaald :D , en afscheid genomen van mijn D2x :cry: wat toch en fijne camera is.
Mijn vraag is nu ,wat is de meest noodzakelijke update die ik voor deze camera moet uitvoeren deze staat nu op 1.10 1.11

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » ma jul 28 2008 7:49 pm

Rene,

Zoek eens op www.Nikon.nl
Uit mijn hoofd is het versie 1.11

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » ma jul 28 2008 7:55 pm

Versie 2.0.00 is er ook al.

Kijk ff op nikon site.

Gr Mike
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » di jul 29 2008 6:39 pm

Mike-Nikon schreef:Versie 2.0.00 is er ook al.

Kijk ff op nikon site.

Gr Mike
Oke ff naar beverwijk geweest ,daar hebben ze versie 2.00 er opgezet 5 minuten werk kosten 0€ :lol:
De volgende verbeteringen zitten hier in.

De autofocus is verbeterd.
De automatische witbalans is verbeterd.
Beelden die zijn vastgelegd terwijl Draai portret in het weergavemenu is ingesteld op Aan, worden niet automatisch gedraaid wanneer ze worden weergegeven direct nadat ze zijn gemaakt (stand Beeld terugspelen).
De volgende wijzigingen en aanvullingen zijn aangebracht in het menu van de persoonlijke functies f4: FUNC-knop toewijzen > FUNC-knop + schijven, f5: Voorbeeldknop toewijzen > Voorbeeld + instelschijven en f6: AE-L/AF-L knop toewijzen > AE-L/AF-L + instelschijven: De optie Kies beeldgebied is gesplitst in twee opties: Kies beeldgebied (FX/DX/5:4) en Kies beeldgebied (FX/DX). Er is een nieuwe optie toegevoegd aan het item Geheugenbank opnamemenu.
Als Kies beeldgebied (FX/DX/5:4) of Kies beeldgebied (FX/DX) is geselecteerd en de functieknop (Fn) wordt ingedrukt, wordt de instelling voor het beeldgebied weergegeven in het bovenste LCD-venster, in de opnameweergave en onder in de zoeker.
De optie Copyrightinformatie is toegevoegd aan het setup-menu. Als Copyrightinformatie is ingeschakeld, wordt het copyrightsymbool (©) weergegeven in de opname-informatieweergave.
Recente instellingen kunnen nu worden weergegeven in plaats van Mijn menu.
De virtuele horizon kan nu samen met het beeld worden weergegeven in de livebeeldstand.
De instelling voor vignetteringscorrectie kan nu worden gecontroleerd in de opname-informatie.
De optie Vignetteringscorrectie in het opnamemenu ondersteunt nu alle soorten G- en D-type objectieven, behalve DX- en PC-objectieven.
De waarde voor vignetteringscorrectie is geoptimaliseerd voor opnamen waarbij Actieve D-Lighting in het opnamemenu is ingeschakeld.
De elektronische analoge belichtingsaanduidingen worden nu weergegeven in het LCD-venster en in de opname-informatieweergave terwijl de instelling voor belichtingscorrectie wordt toegepast.
De instelling voor Hoge ISO ruisonderdrukking kan nu worden gecontroleerd in de opname-informatieweergave terwijl de optie Hoge ISO ruisonderdrukking in het opnamemenu wordt toegepast.
Het pictogram voor FX-formaat voor de instelling Kies beeldgebied is gewijzigd.
Ankara, Riyad, Koeweit en Manamah zijn toegevoegd aan de opties voor Tijdzone voor het item Wereldtijd in het setup-menu.
Als een GPS-apparaat wordt gebruikt en er geen informatie over de kompasrichting beschikbaar is, wordt ---.--° nu weergegeven voor de optie Positie > Kompasrichting in het GPS-gedeelte van het setup-menu.
Als u fotografeert in de livebeeldstand met Camera Control Pro 2 (versie 2.2.0 of hoger) en een PC-E-objectief, kan het diafragma nu vanaf de computer worden aangepast.
Het probleem dat er in uitzonderlijke gevallen toe leidde dat de batterijaanduiding knipperde, ongeacht het daadwerkelijke niveau van de batterijlading, is opgelost.
Fouten in de Duitse helpschermen zijn gecorrigeerd.
Laatst gewijzigd door reneo57 op za sep 06 2008 1:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.

ArendOosterlee

Bericht door ArendOosterlee » di jul 29 2008 9:55 pm

Gefeliciteerd met de aankoop! :)

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » do jul 31 2008 8:48 am

En weer een trotse bezitter van deze gigant, welkom bij de club van D3 bezitters!

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » vr sep 05 2008 3:18 pm

Oke ff naar beverwijk geweest ,daar hebben ze versie 2.00 er opgezet 5 minuten werk kosten 0€
Kan je naar beverwijk voor die update zonder afspraak te maken of moet je eerst een afspraak maken.

heb vandaag zelf geprobeerd om te updaten maar dat is niet gelukt.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » vr sep 05 2008 3:27 pm

gongon schreef:
Oke ff naar beverwijk geweest ,daar hebben ze versie 2.00 er opgezet 5 minuten werk kosten 0€
Kan je naar beverwijk voor die update zonder afspraak te maken of moet je eerst een afspraak maken.

heb vandaag zelf geprobeerd om te updaten maar dat is niet gelukt.
Volgens mij kan je gewoon even langsgaan, heb ik eerder dit jaar ook gedaan na de aanschaf van mijn D2x waar nog niet de laatste firmware op zat.
Het is inderdaad zo gepiept.
En wie weet heeft die snoepwinkel nog wel wat te NAS-sen..... :lol:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » vr sep 05 2008 3:32 pm

Ja, dat zou leuk zijn, heb op het moment niet echt de centen om te NASsen. Ben wel al hard aan het sparen om binnenkort weer te kunnen NAS-sen.
Als ik het zelf doe is het niet zo gepiept, en voordat de camera straks niks meer doet als ik het blijf proberen ga ik voor de zekerheid maar naar Beverwijk, want na mijn probeersel was mijn firmware versie ineens 1.00 inplaats van 1.10 en 1.11.

Bedankt voor je antwoord.
Groetjes Gonnie.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr sep 05 2008 4:12 pm

Zo moeilijk is het toch niet.
Niemand in de buurt die 2.0.0 er even op zet?

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » vr sep 05 2008 4:23 pm

ach dat hoeft niet hoor, is misschien wel leuk zo`n treinreisje.
Groetjes Gonnie.

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » vr sep 05 2008 4:42 pm

Als je bij mij in de buurt had gewoond, had ik het graag voor je willen doen.... Stelt echt niets voor. Als je maar goed leest wat je moet doen.

Groetjes,

Edwin
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » vr sep 05 2008 4:56 pm

Bedankt hoor Edwin,

Ik heb het ook precies gedaan zoals het beschreven stond, maar toch lukte het niet. Nou doet mijn computer de laatste tijd wel meer gekke dingen dus misschien ligt het daar aan.
En voordat ik nog meer in de war maak en de D3 straks helemaal niet meer kan gebruiken begin ik er maar niet meer aan.
Groetjes Gonnie.

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » vr sep 05 2008 7:01 pm

gongon schreef:
ach dat hoeft niet hoor, is misschien wel leuk zo`n treinreisje.
Ze zitten niet zo ver van station Beverwijk af, kan je mooi meteen een meubelboulevardje pakken.... :lol:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » vr sep 05 2008 10:22 pm

gefeliciteerd met je d3, heb hem ook sinds een week....wat een prachtige platen kan je hier mee maken!
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”