Nikkormat FS
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Nikkormat FS
er zijn er hier enkelen die een Nikkormat FS zoeken, hier staat er enen te koop...
http://www.pacificrimcamera.com/
catalog - Nikon - SLR cameras
indien interesse misschien best eerst eens vragen voor wa extra foto's want de foto op de site is verre van duidelijk...
suc6.
http://www.pacificrimcamera.com/
catalog - Nikon - SLR cameras
indien interesse misschien best eerst eens vragen voor wa extra foto's want de foto op de site is verre van duidelijk...
suc6.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Gebouwd vanaf: 1965 tot 1967
sluitertijden: 1 tot 1/1000 en B
flitssynchronisatie: 1/125 seconde
verw. matglas: nee
verw. achterwand: nee
motor: nee
geleverd in: chroom
Gelijk aan de FT en gelijktijdig op de markt gekomen. Een uitgeklede versie van de FT zonder lichtmeter en dus ook zonder koppelpin om het gebruikte diafragma door te geven. De spiegel was niet omhoog te klappen waardoor enkele fish eye objectieven niet gebruikt konden worden, want die staken te diep in het camerahuis en zouden de spiegel beschadigen. In Nederland maar ook in andere landen was deze camera slechts enkele tientjes goedkoper dan de FT. Daardoor is deze camera vrijwel door niemand aangeschaft. Men kocht liever de iets duurdere FT die wel een lichtmeter had. Daardoor is deze camera nu een echt verzamelaars item. De camera is alleen in chroom uitvoering bekend. Of er ook een zwarte versie van gemaakt is, is niet geheel duidelijk.
In 1967 kostte de camera 200 euro. De tweedehans prijzen lagen in 2003 tussen 240 en 520 euro.
De USA prijs bij Pacific Rim geeft al aan dat zelfs een afgeragt exemplaar nog z'n waarde behoud.
sluitertijden: 1 tot 1/1000 en B
flitssynchronisatie: 1/125 seconde
verw. matglas: nee
verw. achterwand: nee
motor: nee
geleverd in: chroom
Gelijk aan de FT en gelijktijdig op de markt gekomen. Een uitgeklede versie van de FT zonder lichtmeter en dus ook zonder koppelpin om het gebruikte diafragma door te geven. De spiegel was niet omhoog te klappen waardoor enkele fish eye objectieven niet gebruikt konden worden, want die staken te diep in het camerahuis en zouden de spiegel beschadigen. In Nederland maar ook in andere landen was deze camera slechts enkele tientjes goedkoper dan de FT. Daardoor is deze camera vrijwel door niemand aangeschaft. Men kocht liever de iets duurdere FT die wel een lichtmeter had. Daardoor is deze camera nu een echt verzamelaars item. De camera is alleen in chroom uitvoering bekend. Of er ook een zwarte versie van gemaakt is, is niet geheel duidelijk.
In 1967 kostte de camera 200 euro. De tweedehans prijzen lagen in 2003 tussen 240 en 520 euro.
De USA prijs bij Pacific Rim geeft al aan dat zelfs een afgeragt exemplaar nog z'n waarde behoud.
-
- Forumlid
Ik heb vorige week in Amerika een FS in mooie staat gekocht. Was er ook al een tijdje op zoek naar en vond genen in Europa.Pruimpit schreef:Bedankt voor de tip.
Maar is dat niet teveel gedoe een camera uit Amerika te laten komen
Heb in totaal 235,95 dollar betaald, met de gunstige wisselkoers tegenwoordig komt dat op 151,65 euro verzending inbegrepen. Hoeveel de douane er eventueel gaat bijrekenen weet ik niet.
Zal een foto posten als hij is aangekomen.
Ben benieuwd en hoeveel het kost.Zuiderbuur schreef:Ik heb vorige week in Amerika een FS in mooie staat gekocht. Was er ook al een tijdje op zoek naar en vond genen in Europa.Pruimpit schreef:Bedankt voor de tip.
Maar is dat niet teveel gedoe een camera uit Amerika te laten komen
Heb in totaal 235,95 dollar betaald, met de gunstige wisselkoers tegenwoordig komt dat op 151,65 euro verzending inbegrepen. Hoeveel de douane er eventueel gaat bijrekenen weet ik niet.
Zal een foto posten als hij is aangekomen.
-
- Forumlid
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Geen partner die je voorzichtig kunt leegschudden op zoek naar nog enkele euri????GdP schreef:Ik ben voorlopig gestopt met verzamelen. Geld is op.![]()
Dat komt ervan als je digitaal gaat fotograferen.

Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Ze ziet me aankomen.Ed Post schreef:Geen partner die je voorzichtig kunt leegschudden op zoek naar nog enkele euri????GdP schreef:Ik ben voorlopig gestopt met verzamelen. Geld is op.![]()
Dat komt ervan als je digitaal gaat fotograferen.
Dit jaar een Nikon D3, een Eizo monitor, een Notebook, een snelle PC, diverse geheugenblokjes, 4 USB2.0 harddisks, enz., enz. gekocht.
En dan zijn er nog die durven te beweren dat digitaal fotograferen goedkoper is dan analoog.

En dan heb ik nog een paar wensen, maar die laat ik voorlopig maar zitten, want ik heb nu wel spullen genoeg om me mee te vermaken.