Fotoboek maken via online bestellen

Discussies over fotobewerking en archivering
neenkhoorn

Fotoboek maken via online bestellen

Bericht door neenkhoorn » do jul 31 2008 8:25 pm

Hallo Nikon fotografen,

Ik heb een vraag. Ik ben opzoek naar een goede digitale fotoboek leverancier op internet. Ik ben in Canada op vakantie geweest, en heb daar zowel foto's digitaal als analoog gemaakt. De analoge foto's zijn ingescand van de film.

Wat is een goede aanbieder om een fotoboek bij te maken? Hebben jullie ervaringen hiermee? Prijs / kwaliteit? Aantal pagina's? Etc..
En zijn er ervaringen met het afdrukken van analoge ingescande foto's bij de fotograaf?

Bedankt voor de Tips!

Groeten Noë

Edith
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Edith » do jul 31 2008 8:31 pm

dag Noë,

Kijk eens op www.pixbook.net
Het is niet de goedkoopste, maar ze drukken heel goed af.Ik heb er nu al een paar keer een album laten maken en ben er erg tevreden over.
De layout kun je ook helemaal aanpassen naar je eigen smaak.

succes!

Edith

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » do jul 31 2008 9:30 pm

Hallo Noë,

Ikzelf laat het (voor klanten) het altijd doen bij Asukabook. Beter kan je niet krijgen! Super kwaliteit en je kan de pagina's zelf opmaken in Photoshop of illustrator! Dit is volgens mij bij geen enkel andere aanbieder mogelijk. Bijgaande een aantal foto's van mijn voorbeeldalbum;

1. Het geheel wordt geleverd in een stevige cassette met opdruk welke erin gebrand/gelaserd is. Er zit om het boek een cover. Als je deze eraf haalt zie je zelfde voor- en achterkant weer.
Afbeelding

2. De bladen zijn hier in een matte uitvoering. Ze zijn ook te krijgen in glanzende bladen. Hier komen de foto's mooier in uit.
Afbeelding

3.De foto's zijn over de gehele pagina te verdelen.
Afbeelding

4.Het formaat van dit album is 279x317mm.
Afbeelding

5. Hier kan je zien hoe hij ingebonden is. (60 bladzijden).
Afbeelding

Deze boeken zijn wel behoorlijk prijzig. De hier bovenstaande uitvoering kost (schrik niet.....) een dikke € 200,00..... :shock: Je hebt dan wel het neusje van de zalm!!!!

:shock:
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » do jul 31 2008 10:02 pm

mooie tip..kost wat maar voor dit soort gelegenheden meer dan waard zo te zien. ga ik even opslaan in mijn favo's. wie weet komt het nog is van pas.

Arend

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » vr aug 01 2008 11:18 am

Je moet wel geduld hebben zo te zien om prijzen te kunnen zien en te beginnen. registreren gaat nl niet vlot.
maar ziet er wel heel goed uit
ben zelf nu bijna klaar met een boek bij myphotobook.nl van 30 x30 ze hebben ook nog een 30 x 40 formaat, pagina,s gaan tot 250
lees daarover veel positieve reacties ben dus benieuwd hoe het er strak uit ziet
ook wel mindere reacties gezien van alles is perfect maar de foto's zijn wat donker, maar denk dat er een hoop mensen zijn die hun scherm niet goed afgesteld hebben
nadeel je moet alles omzetten naar srgb

hier een review http://www.akershoek.com/wp/2007/05/14/myphotobook/

Floris

Bericht door Floris » vr aug 01 2008 11:33 am

Ik heb net wat boeken besteld via Albumprinter.nl. Ik heb een 30x30cm boek gemaakt en per 2 (tegenover elkaar liggende) bladen het in CS2 opgemaakt. Omdat ik in totaal 96 pagina's had, heb ik 2 aparte boeken moeten bestellen; er passen max. 60 pagina's (30 bladen) in 1 boek. In totaal incl. verzenden, ledere omslag en tekst op voorkant was ik EUR 140,- kwijt.

Over de kwaliteit ben ik prima te spreken. Kleuren en scherpte zien er goed uit, enkele dingen die pas na print naar voren kwamen heeft vooral te maken met de door mij gebruikte monitor. Overall voldoet het zeker aan de verwachting!

Ik zal eens kijken of ik dit weekend ook dergelijke voorbeeldfoto's kan maken/plaatsen.

wouterboon

Bericht door wouterboon » vr aug 01 2008 11:37 am

Ikzelf heb prima ervaring met Hema.nl: verschillende formaten, verschillende diktes (tot 60 pagina's, standaard dacht ik 40) en snelle levering. En wat ik belangrijk vond: hulplijnen om je foto's t.o.v. elkaar netjes uit te lijnen. Gemiddeld per boek dacht ik iets van €40 tot €50.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » vr aug 01 2008 11:58 am

Goede ervaringen met het resultaat alsook de upload software.
Prima klantenservice via mail.
Als je achteraf niet tevreden bent over het product kun je er altijd over praten en kunnen ze het opnieuw maken voor je.
tijdje geleden gevonden op een site waar een vergelijkend-waren-onderzoek had plaatsgevonden over online fotoalbums.
Deze kwam er kwa kwaliteit als klantvriendelijkheid het best van af.

www.fotoproduct4u.nl
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr aug 01 2008 12:05 pm

Ik ben tevreden over Henzo. Mooie software die je even moet doorkrijgen, maar daarna handig werkt.
Zie: http://www.henzoyourphotos.com/

Dit is nog een leuke link om diverse aanbieders met elkaar te vergelijken:

http://www.onlinefotoservices.nl/links.php

Groet
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Robin

Bericht door Robin » vr aug 01 2008 12:10 pm

foto-ed schreef:Beter kan je niet krijgen!
Ziet er erg mooi uit, maar vraag me af hoe dik de bladzijden zijn ??

Heb namelijk gisteren een fotoalbum van profotonet in handen gehad en daar was ik pas echt van onder de indruk. Erg dikke bladzijden van karton waarover de foto's als het ware verlijmd worden. denk dat ik het zo het beste omschrijf.

Gebeurd nog manueel had ik begrepen, omdat ze het geautomatiseerde process nog niet geheel onder controle hebben ??

Maar goed, ze adverteren er niet mee. Zal wel voor insiders zijn ?

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr aug 01 2008 12:35 pm

Robin,

ik herinner me ooit dat iemand op dit forum had geschreven dat profotonet in de ontwikkelfase was. Ze waren hun software voor het maken van albums nog aan het testen.

Weet zo snel niet wie dat hier geschreven heeft, maar sindsdien houd ik angstvallig hun site in de gaten.

Jolanda

edit: nog even de handige zoekfunctie op het forum gebruikt. Het was Marco die dat in dit draadje beschreef:

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... profotonet

Robin

Bericht door Robin » vr aug 01 2008 12:57 pm

Jolanda bedankt voor de reply.

Onze fotograaf zit waarschijnlijk in hun test panel dan of zo, zal het hem eens vragen. Nu ik dit album in handen heb gehad, hou ik hun site ook erg goed in de gaten. Erg mooi die dikke kartonnen bladzijden (dus buigen niet door en lopen vrijwel naadloos over)

Back on topic:
Ik heb zelf ook erg goede ervaringen bij pixbook.net
Behalve dat ze uitstekende kwaliteit leveren, vind ik de software ook erg gebruiksvriendelijk.

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr aug 01 2008 12:59 pm

Ik zit net te bedenken dat ik het eigenlijk wel leuk zou vinden om al die boeken eens naast elkaar te leggen en te vergelijken. Wellicht dat we dat tijdens een volgende NCN-bijeenkomst/wandeling/fotoshoot kunnen realiseren.....

Groet
Jolanda

Floris

Bericht door Floris » vr aug 01 2008 1:29 pm

Zo, als Profotonet dat op die manier gaat doen zou dat zeker mooi zijn! Ik had liever ook gezien dat in de door mij gemaakte albums er dikker papier was gebruikt. Vooralsnog heb ik daar geen verschil in gezien bij de reguliere consumenten albums.

McMelloW

Bericht door McMelloW » vr aug 01 2008 1:30 pm

Hoi Noë

Twee links voor je.
http://www.onlinefotoservices.nl/ Een site met veel informatie over online fotosevices.

www.blurb.com Een aanbieder van fotoboeken. Boeken tot 440 pagina's met stofkaft en/of hardcover. Goedkoopste softcover 40 pagina's is 9.95 euri. De duurste hardcover van 440 pagina's is 129.95 euri.

Er is blog waarin gebruikers allerlei tips & tricks over het gebruik van de blurb-software met elkaar delen.

Suc6 met je keuze

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”