Gascogne 2008

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
oblomov

Gascogne 2008

Bericht door oblomov » zo aug 03 2008 9:32 am

Afbeelding

Hierbij een eerste foto van een week Gascogne in de omgeving van Auch.
Hopelijk ben ik erin geslaagd van het bekende vakantiekiekje-niveau af te wijken.
15 andere foto's staan op http://www.flickr.com/photos/silverbridge25/

Geslaagd?

Sta open voor commentaar

Oblomov

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MarileenK » zo aug 03 2008 9:48 am

Hoi,

Als ik je site bekijk vind ik de hier geplaatste foto een van de mindere, dan wel de minste. Die op je site vind ik veel sprekender en interessanter. Deze foto hier kan me niet echt boeien, er staat te weinig van dat huis op, persoonlijk vind ik het dak zo niet echt interessant.

Op je site zou ik zeggen foto 3 nog wat oplichten. De overige vind ik leuk :)

Groetjes

oblomov

Bericht door oblomov » zo aug 03 2008 10:03 am

Hoi Marileen,

Qua techniek moet ik nog veel leren, ik weet het.
Kun je me heel in het kort uitleggen hoe dat "oplichten" in z'n werk gaat.
Ik heb Adobe photoshop

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door MarileenK » zo aug 03 2008 10:15 am

Heb je je foto's in RAW geschoten? Want dan bestaat er een plugin in photoshop waarmee je dat heel makkelijk kunt doen. Daarvoor heb je wel CS3 nodig (http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html)

Een ander ideaal programma om met je RAW aan de gang te gaan is Adobe Lightroom, daar staat ook wat over op de bovengenoemde site.

Wanneer je gewoon een JPG bestand hebt kun je in photoshop bijvoorbeeld onder "image" > "Adjustements" > "brightness/contrast" wat gaan spelen om je foto lichter te maken. Idealer is nog een extra brightness/contrast laag te maken (zie video).
Je kunt daarnaast ook aan de slag gaan met de 'curves' ( http://video.about.com/graphicssoft/BRI ... o.--1k.htm )

Vooralsnog schoot ik niet in RAW, sinds mn laatste vakantie wel. Dat geeft je zoveel meer mogelijkheden in het nabewerken van je foto's. Een programma als adobe lightroom is daarbij erg handig.

Groetjes

oblomov

Bericht door oblomov » zo aug 03 2008 10:21 am

Marileen.

Nee ik heb alles in fine geschoten
Bedankt voor de plug-ins.
Ik ga het later deze week proberen

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door MarileenK » zo aug 03 2008 11:09 am

Nog een tip, er is een programma CApture NX, van Nikon. Hier op het forum wordt daar ook veel over geschreven. Er is zelfs een cursus activiteit opgezet. Volgensmij bevindt het topic zich in het de sectie 'activiteiten' van het forum.

Daarnaast is het gewoon een kwestie van proberen, veel tutorials volgen op het internet.
Succes!

Inge

Bericht door Inge » zo aug 03 2008 11:18 am

Die foto van het " vallende" water vind ik mooi, jammer van de schaduw... maar misschien kan je dat weg photoshoppen?

Miss Nikon

Bericht door Miss Nikon » zo aug 03 2008 12:05 pm

De foto van de dame met haar benen in het water is schitterend, de schittering in het water heb je mooi vast weten te leggen!
Verder vind ik dat je goed bent afgeweken van het "standaard vakantiekiekje". Ik hoop dat het mij ook lukt om ervan af te wijken hoor!

oblomov

Bericht door oblomov » zo aug 03 2008 12:07 pm

Ben nog volledidig blanco op het gebied van photoshoppen.

Andere foto van vallend water dan maar

Afbeelding

Inge

Bericht door Inge » zo aug 03 2008 12:16 pm

Heel mooi, water is, denk, moeilijk te " vangen" omdat alle druppels anders zijn. In het begin heb je een dikke straal en meer naar beneden worden het dunne sliertjes.
En join the club wat betreft het photoshoppen... ik heb het maar kan er helemaal niets mee! Beetje jammer, :lol:

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Mieke53 » zo aug 03 2008 3:10 pm

Hi Oblomov,

Niet teveel willen afwijken hoor. :wink:
Ik heb net de andere foto´s bekeken en vind ze heerlijk en mooi.
Vooral die perzikken en die Ossobuco? Stilleven he? Dat is natuurlijk ook mijn ding dus spreekt me aan.
Alles is veeeeeeeeeeel mooier dan de foto hierboven.
Mits je alleen de structuur van het land had genomen, want wat daar achter ligt is wel mooi.
Gewoon bij jezelf blijven.
Gr.
Mieke :)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”