Nieuwe D60 gebruiker met een vraag

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Bamos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Nieuwe D60 gebruiker met een vraag

Bericht door Bamos » zo aug 03 2008 1:51 pm

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Martin heb sinds gister een Nikon D60. :D
Ik heb nog niet veel foto's kunnen maken, maar al wel alle instellingen eens doorlopen. tevens de software geinstalleerd op mijn PC met vista.

Nu mijn vraag, het overzetten van foto's gaat prima via Nikon Transfer. alleen ik kan geen foto's terug zetten op de D60.
Vervolgens dit geprobeerd via Windows ook zo kan ik wel in de mappen op de SD kaart komen alleen schrijven op de kaart lukt niet.

iemand een idee? :idea:

alvast bedankt

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MarileenK » zo aug 03 2008 1:56 pm

Leuk, nog een D60 gebruiker :)

Maare, vraagje, waarom zou je willen schrijven op je kaartje via je PC? Je haalt er toch juist de foto's vanaf?

Marten
Forumlid
Forumlid

Re: Nieuwe D60 gebruiker met een vraag

Bericht door Marten » zo aug 03 2008 2:11 pm

Bamos schreef:Nu mijn vraag, het overzetten van foto's gaat prima via Nikon Transfer. alleen ik kan geen foto's terug zetten op de D60.
Vervolgens dit geprobeerd via Windows ook zo kan ik wel in de mappen op de SD kaart komen alleen schrijven op de kaart lukt niet.

iemand een idee? :idea:

alvast bedankt
Martin, ook ik begrijp niet waarom je dat zou willen. Maar ik hoef niet alles te begrijpen.
Ik denk dat als je de USB instelling in je cameramenu verandert (mass storage of zoiets) ) dat het dan wel lukt.
Ik neem tenminste aan dat dat kan met de D60

Jos van den Elshout
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jos van den Elshout » zo aug 03 2008 2:19 pm

waarom, waarom???? weet ik veel?
Ik gebruik een kaartlezertje, en daarmee kan ik lezen en schrijven.

Mogelijk dus een uitkomst. (kan je het geheugenkaartje ook nog als usb-stick gebruiken, en er iets anders opzetten)
Al wat je niet hoeft mee te nemen is mooi meegenomen.

Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout

Marco

Bericht door Marco » zo aug 03 2008 2:41 pm

joske13 schreef:waarom, waarom???? weet ik veel?
Ik gebruik een kaartlezertje, en daarmee kan ik lezen en schrijven.

Mogelijk dus een uitkomst. (kan je het geheugenkaartje ook nog als usb-stick gebruiken, en er iets anders opzetten)
Ik zou je SD kaarten lekker alleen gebruiken voor foto's om allerlei rare problemen met je geheugenkaart te voorkomen. Ook alleen formateren in je camera, niet via Windows XP of Vista.

Koop voor het overige een 2 of 4Gb usb stick, die dingen kosten tegenwoordig ook geen drol.

Bamos
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bamos » zo aug 03 2008 3:08 pm

MarileenK schreef:Leuk, nog een D60 gebruiker :)

Maare, vraagje, waarom zou je willen schrijven op je kaartje via je PC? Je haalt er toch juist de foto's vanaf?
Tja dat is wel zo, maar ik had bv een paar foto's al overgezet op de pc en daarna wilde ik eigelijk nog wat bewerkingen via de D60 uitproberen. toen viel het mij op dat het schrijven naar de SD kaart niet kon. idd normaal doe je dat misschien ook niet :)

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door MarileenK » zo aug 03 2008 3:24 pm

Bamos schreef:
MarileenK schreef:Leuk, nog een D60 gebruiker :)

Tja dat is wel zo, maar ik had bv een paar foto's al overgezet op de pc en daarna wilde ik eigelijk nog wat bewerkingen via de D60 uitproberen. toen viel het mij op dat het schrijven naar de SD kaart niet kon. idd normaal doe je dat misschien ook niet :)
Ok :)

Misschien zit er zoals hierboven genoemd wel een mass storage functie op, mss even de handleiding bekijken.

Jolanda79

Bericht door Jolanda79 » zo aug 03 2008 5:21 pm

Als ik foto's via de camera op de pc zet, blijven ze ook nog gewoon op het Sd kaartje staan.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » zo aug 03 2008 5:27 pm

Bamos schreef:Tja dat is wel zo, maar ik had bv een paar foto's al overgezet op de pc en daarna wilde ik eigelijk nog wat bewerkingen via de D60 uitproberen. ...
Nabewerking in de camera als de opname al gemaakt is kan niet.

Kerkyra schreef:Als ik foto's via de camera op de pc zet, blijven ze ook nog gewoon op het Sd kaartje staan.

maar dan alleen als jij dat wilt.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » zo aug 03 2008 5:41 pm

Toch wel, de D40 kan nadat de foto opgeslagen is nog crops maken, d-lighting erop los laten etc. Wordt daarna opgeslagen als een nieuwe foto, dus je houdt je origineel ook nog. Kan weliswaar alleen maar met foto's die door de camera zelf gemaakt zijn.
Kan me niet voorstellen dat als de D40 dit kan dat dat dan uit de D60 verwijderd is. De wat groetere camera's kunnen het trouwens ook.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Tim Bussink

Bericht door Tim Bussink » zo aug 03 2008 5:42 pm

Op het SD kaartje zelf zit een schuifje aan de zijkant, dit is voor het blokkeren van schrijven, en ik denk dat je deze op Lock heb staan.
Dus je moet even kijken of het dit is ;)

Bamos
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bamos » zo aug 03 2008 5:47 pm

Roelof schreef:
Toch wel, de D40 kan nadat de foto opgeslagen is nog crops maken, d-lighting erop los laten etc. Wordt daarna opgeslagen als een nieuwe foto, dus je houdt je origineel ook nog. Kan weliswaar alleen maar met foto's die door de camera zelf gemaakt zijn.
Kan me niet voorstellen dat als de D40 dit kan dat dat dan uit de D60 verwijderd is. De wat groetere camera's kunnen het trouwens ook.
idd dit kan de D60 ook

Bamos
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bamos » zo aug 03 2008 5:55 pm

Tim Bussink schreef:Op het SD kaartje zelf zit een schuifje aan de zijkant, dit is voor het blokkeren van schrijven, en ik denk dat je deze op Lock heb staan.
Dus je moet even kijken of het dit is ;)
Nee Tim dit is het niet hoor :) ik denk dat het gewoon niet kan. in het vervolg even rekening mee houden voordat ik wat de camera verwijder :)

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » zo aug 03 2008 6:13 pm

Roelof schreef:Toch wel, de D40 kan nadat de foto opgeslagen is nog crops maken, d-lighting erop los laten etc. Wordt daarna opgeslagen als een nieuwe foto, dus je houdt je origineel ook nog. Kan weliswaar alleen maar met foto's die door de camera zelf gemaakt zijn.
Kan me niet voorstellen dat als de D40 dit kan dat dat dan uit de D60 verwijderd is. De wat grotere camera's kunnen het trouwens ook.
OK, wist ik niet.

Daan
Clublid
Clublid

Bericht door Daan » ma aug 04 2008 7:48 am

tov de D40 is de nabewerking in de D60 iets uitgebreider oa Nef(Raw) verwerking in de camera

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”