Ervaringen met de bolle lens van de 14-24 2.8
- aquarius
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ervaringen met de bolle lens van de 14-24 2.8
Hoe ervaren de forumleden die de 14-24 2.8 in hun bezit hebben de bolle lens ?? Is het extra oppassen geblazen omdat er geen filters op kunnen of biedt de zonnekap voldoende bescherming ?? Ik zag in de plaatselijke fotowinkel dat er maar ong. 1 cm bescherming zat van het laagste randje van de zonnekap.
Ik ben van plan om deze lens aan te schaffen want ik hoor alleen positieve berichten hierover maar door constant bezorgd te zijn dat er geen krasjes op de lens komen gaat het plezier in fotograferen ook verloren denk ik.
Op mijn 28-70 zit een flinke zonnekap dus die biedt voldoende bescherming maar dat kan natuurlijk niet op een 14-24
Graag reactie
Groetjes,
Aquarius
Ik ben van plan om deze lens aan te schaffen want ik hoor alleen positieve berichten hierover maar door constant bezorgd te zijn dat er geen krasjes op de lens komen gaat het plezier in fotograferen ook verloren denk ik.
Op mijn 28-70 zit een flinke zonnekap dus die biedt voldoende bescherming maar dat kan natuurlijk niet op een 14-24
Graag reactie
Groetjes,
Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
Hoi Aquarius,
Zoals een goed huisvader betaamt... moet je ook met deze lens omgaan. Het klopt, je kan geen filter ter bescherming op deze lens plaatsen. Ik ben altijd super voorzichtig met mijn spullen, meestal tegen het zeikerige aan. Ik draai bijv altijd de lens terug naar 24mm stand om zodoende de lens zover mogelijk terug in zijn huis te draaien. Dat is eigenlijk een automatisme van me geworden. Ik heb niet het idee dat ik voorzichtiger met dit objectief ben dan mijn andere.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en veel succes met de beslissing. Het is een juweeltje.
Groet,
ALE
Zoals een goed huisvader betaamt... moet je ook met deze lens omgaan. Het klopt, je kan geen filter ter bescherming op deze lens plaatsen. Ik ben altijd super voorzichtig met mijn spullen, meestal tegen het zeikerige aan. Ik draai bijv altijd de lens terug naar 24mm stand om zodoende de lens zover mogelijk terug in zijn huis te draaien. Dat is eigenlijk een automatisme van me geworden. Ik heb niet het idee dat ik voorzichtiger met dit objectief ben dan mijn andere.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en veel succes met de beslissing. Het is een juweeltje.
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- gijs sandberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- MartijnM
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De eerste paar dagen deed ik wat voorzichtiger, maar da's nu wel over... Ik heb wel hetzelfde automatisme als ALE ontwikkeld, dus draai 'em meestal ook terug naar 24mm. Ook plaats ik de dop regelmatig terug als ik even niet fotografeer. Laat je zeker niet tegenhouden, want de 14-24 is echt superieur aan alle andere groothoekzooms!
Succes met je keuze!
Mvg,
Martijn
Succes met je keuze!
Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...
- aquarius
- Clublid
- Contacteer:
Allemaal bedankt voor jullie reactie`s. Hier heb ik wat aan.
Arthur: Ik ben als papa ook zuinig op mijn kindjes maar soms heb je er geen controle op
Skip: Ik heb die 17-35 inderdaad ook overwogen maar de 24-24 sluit beter aan op mijn 28-70
Albert: Het gaat mij ook niet om het vallen maar meer om het stoten.
Ik heb een keer mijn 28-70 van mijn schouder laten glijden op de kinderkopjes en de zonnekap heeft de val gebroken. Deze moest ik van mijn F5 body afzagen maar de lens mankeerde niks. (Hoop ik eigenlijk niet meer mee te maken want dat is flink schrikken.)
Ik denk dat ik er maar voor ga. Ik heb wel geen mooie doos maar een oud Tupperware bakje maar het idee is het zelfde en ik ben al een eindje op weg met sparen. Dit alles dankzij een idee van mijn vriendinnetje.
(Beetje eigenbelang want dan kan ze hem ook lenen natuurlijk
)
Nogmaals bedankt.
Groetjes,
Aquarius
Arthur: Ik ben als papa ook zuinig op mijn kindjes maar soms heb je er geen controle op

Skip: Ik heb die 17-35 inderdaad ook overwogen maar de 24-24 sluit beter aan op mijn 28-70
Albert: Het gaat mij ook niet om het vallen maar meer om het stoten.
Ik heb een keer mijn 28-70 van mijn schouder laten glijden op de kinderkopjes en de zonnekap heeft de val gebroken. Deze moest ik van mijn F5 body afzagen maar de lens mankeerde niks. (Hoop ik eigenlijk niet meer mee te maken want dat is flink schrikken.)
Ik denk dat ik er maar voor ga. Ik heb wel geen mooie doos maar een oud Tupperware bakje maar het idee is het zelfde en ik ben al een eindje op weg met sparen. Dit alles dankzij een idee van mijn vriendinnetje.
(Beetje eigenbelang want dan kan ze hem ook lenen natuurlijk

Nogmaals bedankt.
Groetjes,
Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.