Foto transfer middels een cardreader van D300 naar PC

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Freerk

Foto transfer middels een cardreader van D300 naar PC

Bericht door Freerk » do aug 07 2008 10:17 am

Als ik de CF card in de cardreader plaats en hem dan in Windows XP probeer uit te lezen dan krijg ik de mededeling dat de kaart niet geformateerd is.Doe ik iets fout?

Floris

Bericht door Floris » do aug 07 2008 11:27 am

Vaag; het zou gewoon moeten werken. Ik zou via de D300 met kabel de foto's binnenhalen, dan de kaart in de camera formatteren, paar foto's maken en kaart weer in kaartlezer stoppen. Als dat niet werkt, is er iets mis.

Herman55

Bericht door Herman55 » do aug 07 2008 11:30 am

Heb je een multicard reader? en zo ja, heb je de correcte disk aangeklikt in explorer?
Wat je ook nog zou kunnen proberen als je de foto's er af hebt gehaald is de kaart formateren in de reader, en daarna weer formateren in de D300.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do aug 07 2008 12:20 pm

wellicht een "belgen opmerkingen (soory zuiderburen) "

wat zie je als je de cf kaart van de d300 weer terug in de camera stopt wel foto's zo ja dan is waarschijnlijk je cartreader stuk zo nee dan stonden er wellicht foto's op die je beter eerst met een recovery programma kan terughalen , zo nee dan was de kaart gewoon leeg en moet een nieuwe poging ondernemen

Freerk

Bericht door Freerk » do aug 07 2008 1:30 pm

dirk-jan boon schreef:wellicht een "belgen opmerkingen (soory zuiderburen) "

wat zie je als je de cf kaart van de d300 weer terug in de camera stopt wel foto's zo ja dan is waarschijnlijk je cartreader stuk zo nee dan stonden er wellicht foto's op die je beter eerst met een recovery programma kan terughalen , zo nee dan was de kaart gewoon leeg en moet een nieuwe poging ondernemen
Ik heb inderdaad de kaart weer in de kamera gezet en kon toen de opnames weer gewoon bekijken. Hierna de kaart er weer uitgehaald en in Windows XP geformateerd en via windows explorer er wat oude opnames op gecopieerd. toen kon ik die foto's m.b.v. de cardreader gewoon bekijken. RA Ra

Freerk

Bericht door Freerk » do aug 07 2008 1:43 pm

Herman55 schreef:Heb je een multicard reader? en zo ja, heb je de correcte disk aangeklikt in explorer?
Wat je ook nog zou kunnen proberen als je de foto's er af hebt gehaald is de kaart formateren in de reader, en daarna weer formateren in de D300.
Herman jou sugestie om de kaart eerst te formateren in de reader en daarna in de D300 bleek een goede.Nu werkt het.Snap niet hoe het kan maar dat is niet belangrijk nu ik de reader gewoon kan gebruiken./ Ik heb inderdaad een multie card reader.
hartelijk dank Freek

Herman55

Bericht door Herman55 » do aug 07 2008 1:57 pm

Freerk schreef:
Herman55 schreef:Heb je een multicard reader? en zo ja, heb je de correcte disk aangeklikt in explorer?
Herman jou sugestie om de kaart eerst te formateren in de reader en daarna in de D300 bleek een goede.Nu werkt het.Snap niet hoe het kan maar dat is niet belangrijk nu ik de reader gewoon kan gebruiken./ Ik heb inderdaad een multie card reader.
hartelijk dank Freek
Met het formateren van de kaart onder Windows zorg je er voor dat Windows intern de hardware herkent als hij weer geplaatst wordt. Het maakt na die eenmalige formatering niet meer uit hoe de kaart is geformateerd. Windows heeft hem in z'n database staan en kan hem herkennen. Raar fenomeen, maar deze oplossing werkt wel. Heb dit al vaker onder windows gezien. De multicard reader heeft hier niets mee te maken.

Freerk

Bericht door Freerk » do aug 07 2008 2:24 pm

Herman55 schreef:
Freerk schreef:
hartelijk dank Freek
Met het formateren van de kaart onder Windows zorg je er voor dat Windows intern de hardware herkent als hij weer geplaatst wordt. Het maakt na die eenmalige formatering niet meer uit hoe de kaart is geformateerd. Windows heeft hem in z'n database staan en kan hem herkennen. Raar fenomeen, maar deze oplossing werkt wel. Heb dit al vaker onder windows gezien. De multicard reader heeft hier niets mee te maken.
Kom nog even terug op het verhaal.Ik heb 2 CF cards. t.w. een Sandisk extreme iv 4GB en een transent 133x 4GB.
Met de Sandisk gaat alles goed maar de Transent kan ik niet formateren in Windows Heb je hier een oplossing voor?

Herman55

Bericht door Herman55 » do aug 07 2008 2:33 pm

En die Transcend kun je wel in de D300 formateren?

Freerk

Bericht door Freerk » do aug 07 2008 3:20 pm

Herman55 schreef:En die Transcend kun je wel in de D300 formateren?
Ja zonder problemen.Neemt ook beelden op

Herman55

Bericht door Herman55 » do aug 07 2008 3:29 pm

Kun je de Transcend wel formateren onder windows nadat je de machine opnieuw hebt opgestart, of nadat je de reader in een andere USB poort hebt gestoken? even allebei testen, waarbij de andere USB poort de makkelijkste oplossing is.

Freerk

Bericht door Freerk » do aug 07 2008 3:40 pm

Herman55 schreef:Kun je de Transcend wel formateren onder windows nadat je de machine opnieuw hebt opgestart, of nadat je de reader in een andere USB poort hebt gestoken? even allebei testen, waarbij de andere USB poort de makkelijkste oplossing is.
In beide situaties kan ik de Transent niet formateren

Floris

Bericht door Floris » do aug 07 2008 3:52 pm

Ik gebruik enkel Transcend kaarten (1GB 80x, 2GB 120/ en 8GB 133x) zonder problemen. Zo uit de verpakking in de camera (D200/300), zonder formateren in de pc. Ik gebruik een losse USB cardreader van Transcend.

Als je de kaart in de D300 opnieuw formateert, kan je het dan wel uitlezen?

Freerk

Bericht door Freerk » do aug 07 2008 4:06 pm

Floris schreef:Ik gebruik enkel Transcend kaarten (1GB 80x, 2GB 120/ en 8GB 133x) zonder problemen. Zo uit de verpakking in de camera (D200/300), zonder formateren in de pc. Ik gebruik een losse USB cardreader van Transcend.

Als je de kaart in de D300 opnieuw formateert, kan je het dan wel uitlezen?
ja. in de kamera maar niet op de PC met de Eminent multicard reader

Herman55

Bericht door Herman55 » do aug 07 2008 6:14 pm

Probeer het eens met een andere cardreader? Verder heb ik geen idee. Misschien dat de helpdesk van Transcend uitkomst kan bieden?

Op de supportpagina van http://www.transcendusa.com kwam ik wel dit tegen:

Q: After using the flash card with my digital camera to take pictures, my computer can no longer access the files on the card.

A: Your card may be defective. Please format the card using your digital camera or card reader and try again. If the problem persists, please kindly refer to Transcend`s Warranty Policy for more information.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”