Tips over zelfstudie, welke boeken? online cursus?

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
Celer

Tips over zelfstudie, welke boeken? online cursus?

Bericht door Celer » do aug 07 2008 12:02 pm

Hallo allemaal,

Ben net nieuw hier op het forum. Heb sinds kort de Nikon D60 en wil eigenlijk eens leren fotograferen zonder automatische stand.
Wil eigenlijk een cursus fotografie (digitale) gaan doen, het liefst online? (geen rijbewijs en wil graag zelf mijn tijd indelen) Iemand tips welke er uit springen of weten jullie een geschikt boek voor een beginner, het moet wel praktisch zijn, duidelijk. Wat ik dan mis is feedback als ik zelf uit een boek ga leren ,ik vind het fijn om te weten of ik het goed doe. En stap voor stap uitleg met eventueel opdrachten. Wat zouden jullie me adviseren?

Alle tips zijn welkom. Bedankt alvast.

Groetjes Celina

Nikonjunky

Bericht door Nikonjunky » do aug 07 2008 12:19 pm

Celina hartelijk welkom hier.

Ga eens googlen. zoek naar foto tips en trucs, kom je heel veel tegen.
en surf ook eens hier door het forum kom je ook heel veel tegen.

heel veel plezier en succes op dit forum

Ciska

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » do aug 07 2008 12:29 pm

Ik heb een boek van Dré de Man gekocht dat speciaal over de D60 gaat (hij heeft ook een boek over Nikon dSLR in het algemeen, daarin staat bijna hetzelfde) en vind het zeker informatief. Verder moet je vooral je camera gebruiken, daar leer je het meest van.
Een fotografiecursus via het internet lijkt me niet je dat, maar dat is misschien persoonlijk. Je kunt juist veel leren van andere mensen.

Robin

Bericht door Robin » do aug 07 2008 12:54 pm

Celina,

welkom op het forum !!

klik even op deze link, gegarandeerd uren leesplezier :-D
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=7462

en als je iets niet begrjipt gewoon even vragen

succes !

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » do aug 07 2008 1:58 pm

Goed zo Robin :D

Celer

Bericht door Celer » do aug 07 2008 9:11 pm

Bedankt Robin voor alle links, ik heb ze even vluchtig bekeken, en er zitten hele handige bij :D . Alleen moet ik wel zeggen dat het me toch nog behoorlijk duizelt met diafragmakeuze en alle andere zaken waar je rekening mee moet houden. :roll: Weet niet zo goed hoe en waar ik moet beginnen. Maar het zal vast wel goed komen. Is dat boek over de d60 ook handig als je nog helemaal geen ervaring hebt met de handmatige instellingen van de camera?
Kan ook nergens op internet een soort van lesboek vinden, waar o.a. oefeningen in staan, is zoiets er niet?

Bedankt allemaal tot nu toe voor jullie tips. Ik ga eerst maar even stoeien met de camera en wat info uitprinten.

groetjes Celina

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » do aug 07 2008 9:50 pm

Dat boek is juist handig als je helemaal van nul begint. Als er op het internet handleidingen zijn te vinden, zijn ze doorgaans in het Engels. Kijk bijvoorbeeld bij kenrockwell.com of bythom.com. Zij willen echter ook wel centen zien voor de uitgebreidere handleidingen.

Celer

Bericht door Celer » za aug 09 2008 6:02 pm

Ik zag vandaag het boek Nikon D60 staan van easy computing, kon het niet laten liggen, zag er duidelijk (vooral voor een beginner fijn) uit. Ben al een klein stukje gaan lezen, en nu heb ik dingen op de camera ontdekt, die ik niet eerder zo duidelijk tegengekomen ben in het doorploeteren van de handleiding. Dus dat is fijn...volgens mij kom ik er wel.

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”