Vraag over view nx

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Do van Dijck

Vraag over view nx

Bericht door Do van Dijck » do aug 07 2008 9:21 pm

Tijdens het uitzoeken van plaatjes in view nx heb ik waarschijnlijk op een verkeerde knop gedrukt.
Er zijn nu plaatjes over elkaar heen "geschoven". Wanneer ik nu naar thumbnails in een bepaalde map kijk zie ik plaatjes die daar niet thuishoren. Het gekke is dat deze beelden wel de naam hebben van de beelden die oorspronkelijk in de map thuis horen. Wanneer je op de plaatjes dubbelklikt krijg je in de vergrote versie wel het juiste plaatje.
Ook in windows blijken de juiste plaatjes in de juiste map te zitten.
Het gaat dus alleen mis in view nx in de thumbnail stand. Ik ben er nu een aantal avonden op aan het puzzelen maar ik weet niet hoe ik het moet verhelpen. Ik vermoed dat het gaat om een filter of iets dergelijks.
Weet iemand misschien hoe ik dit moet herstellen?

Marco

Bericht door Marco » do aug 07 2008 9:56 pm

Een bekende bug in View NX.

Oplossing: even je cache wissen en het probleem is verholpen
Hoe: bewerken > optie's > algemeen > cache wissen

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » vr aug 08 2008 9:39 am

Idd ook weer zo,n probleem van onvolwassen software, het komt voornamelijk omdat de bestandsnamen in de mappen vaak hetzelfde zijn zoals ze vanuit de camera komen

Do van Dijck

Bericht door Do van Dijck » vr aug 08 2008 8:20 pm

Marco bedankt het is gelukt.

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » wo aug 20 2008 9:34 am

Ik wil nog even op dit probleem terug komen
Nikon moet hier echt wat aan doen want dit is levensgevaarlijk bij het uitzoeken van foto's
Momenteel ben ik een heel aantal mappen met vogelfoto's aan het uitzoeken
Vaak is met het vergroten van de thumbnail al duidelijk dat er geen licht in het oog zit of het onderwerp plakt en op die manier schiet je al veel platen af.
Helaas ben je met de huidige Nikon vieuw er niet altijd zeker van of de onderliggende foto bij die thumbnail hoort . Het kan dus zo maar zijn dat je goeie foto,s weg gooit doordat de cache er een zooitje van maakt
regelmatig legen dus Of de foto's uitzoeken met bridge die dat probleem bij mij nog nooit vertoond heeft.
Niet echt betrouwbaar dus dat view nx

Bij een hoop uitzoekwerk treed dit probleem best vaak op ik was nu nog maar in 1 map bezig geweest en heb die nu 2 keer kunne uitzoek door dit geintje, Rot Nikon
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo aug 20 2008 9:42 am

Uitzoeken voor het weggooien doe ik altijd in Lightroom. Je kunt de foto's 'merken' als kandidaat-prullenbak. Ze krijgen dan een vlaggetje. Wanneer je klaar bent met de selectie check je het nog een keer en vervolgens.. toedeledoki! Voor mij ideaal..
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”