Body D80

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
amsterdam

Body D80

Bericht door amsterdam » di aug 12 2008 10:56 am

D80 MET EEN VR LENS 18-200 PAS GEKOCHT, NU HEB IK AF EN TOE PROBLEMEN MET DE SCHERPTE VAN DE FOTO.
KAN IEMAND MIJ VERTELLEN HOE DAT KOMT?
IK DENKZELF DAT DAT KOMT DOOR AF VELDSTAND(AUT).

Woudschim

Bericht door Woudschim » di aug 12 2008 11:00 am

Caps lock uitzetten wil nog wel eens helpen ten eerste.

Ten tweede staat de de 18-200 niet bekend om zijn fenomenale scherpte.

Misschien kun je eens een aantal foto's posten met de gebruikte instellingen erbij? Gebrek aan scherpte kan nooit liggen aan de camera zelf.

jpauwels

Bericht door jpauwels » di aug 12 2008 11:01 am

Ik snap dat het erg frustreend is als je zo'n mooie camera en lens hebt en dan nog onscherpe foto's maar zou je de volgende keer je CAPS uit willen zettem dat komt een stuk vriendelijker en minder schrewerig over :)

Zou je een foto kunnen posten (liefst met EXIF info) zodat wij kunnen zien wat je precies bedoelt, het kan zoooooo veel oorzaken hebben.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » di aug 12 2008 11:02 am

Dat kan verschillende oorzaken hebben, dus het lastig om hier een antwoord op te geven. Misschien als je wat foto's kan laten zien? Heb je al geprobeerd in andere AF-standen te fotograferen?

Overigens wordt typen in alleen hoofdletters op het internet gezien als schreeuwen en dat vinden de mensen meestal niet zo leuk, dus doe dat in een volgende post maar niet meer.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di aug 12 2008 11:02 am

en het zou ook handig zijn als je vertelt wat je instelling was , nnef (raw) alleen of jpeg alleen of nef + jpeg basic , want met captuer e nx is er vaak npg een hoop te redden

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di aug 12 2008 11:07 am

@ jpauwels:
die 18-70 is een gweldige lens ik heb hem zelf ook , die 28-80 heb ik ook leuk standaard lensje die f60 heb ik een nummertje 5 hoger , die 50mm heb ik ook , alleen heb ik de 70-300g . on topic:

graag foto's plaatsen zodat we kunnen zien wat er mis gaat, hoe stond je vr ingesteld? en wat waren verder de af settings (dichtsbijzijnde veld, dynamisch veld, enkel veld ?

Bull

Bericht door Bull » wo aug 13 2008 2:59 pm

Toch niet vanaf statief gefotografeerd met VR aan hè ?

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”