d80 met vr lens 18-200 onscherpe fotos
d80 met vr lens 18-200 onscherpe fotos
Sorry voor mijn caps gebruik,even niet opgelet.
mijn foto sla ik op in jpeg fine,vr aan,aut scherpstellen,formaat L,iso aut.
AF veldstand enkelveld,Centrale AF veld normaal.
volgens mij is dat standaard afgesteld.
Graag tips wat ik moet veranderen?
mijn foto sla ik op in jpeg fine,vr aan,aut scherpstellen,formaat L,iso aut.
AF veldstand enkelveld,Centrale AF veld normaal.
volgens mij is dat standaard afgesteld.
Graag tips wat ik moet veranderen?
Sorry, maar wat je zegt komt op het volgende neer:
"Ik heb een camera gekocht waarvan ik absoluut niet snap welke mogelijkheden hij allemaal heeft. Leg me eens uit hoe dat ding werkt, want niet al mijn foto's zijn scherp?"
Het enige advies dat ik je dan kan geven is: ga een cursus volgen, lees de handleiding eens zorgvuldig door en/of koop een boek waarin tips worden gegeven over het gebruik van je camera.
"Ik heb een camera gekocht waarvan ik absoluut niet snap welke mogelijkheden hij allemaal heeft. Leg me eens uit hoe dat ding werkt, want niet al mijn foto's zijn scherp?"
Het enige advies dat ik je dan kan geven is: ga een cursus volgen, lees de handleiding eens zorgvuldig door en/of koop een boek waarin tips worden gegeven over het gebruik van je camera.
Op zich is er met die instelling niets mis. Wellicht dat je in een te donkere omgeving hebt gewerkt en dat je een hoge sluitertijd hebt moeten gebruiken, met bewegingsonscherpte tot gevolg. Als je een voorbeeldje plaatst kunnen we er wat meer over zeggen wat er specifiek is misgegaan in die situatie.
Laatst gewijzigd door Floris op di aug 12 2008 2:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Is jpeg basic beter dan fine?dirk-jan boon schreef:jpeg fine , mooi, dan kan je van de reeds gemaakte foto niet veel meer veranderen. zet hem in ieder geval op nef +jpeg basic , schaf capture nx aan , lees de handleiding, koop een fatsoenlijk boek over de d80 en post eens wat
Ik doe ook altijd fine...
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
richt je op de TS
De TS heeft een D80 stelt een vraag, daar krijgt hij advies over en dan komt iemand anders met een D60 op de proppen.
Volgens mij kan de D60 bezitter beter een eigen draadje openen over zijn probleem met de D60 en dit draadje niet vervuilen door alles door elkaar te halen
Groetjes George
Volgens mij kan de D60 bezitter beter een eigen draadje openen over zijn probleem met de D60 en dit draadje niet vervuilen door alles door elkaar te halen

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja