Belichtingscompensatie van D300 op hol?
Belichtingscompensatie van D300 op hol?
Ik heb iets raars met mijn D300. Het viel mij op dat bij een serie foto's van hetzelfde onderwerp in dezelfde lichtomstandigheden, de belichting steeds anders is. De Exposure Compensation staat gewoon op 0, maar als ik de exif info bekijk achterop de LCD zie ik dat de camera willekeurig de belichting corrigeert naar +0,3 of 0,7 en dan weer gewoon 0. Dit terwijl ik zelf geen compensatie geef. Het +/- symbool knippert ook continu, ik kom er niet achter wat dit betekend. Iemand enig idee? Het lijkt wel een soort auto-iso maar dan voor de belichtings compensatie. Is er een setting die dit doet?
Mvg, Ralph
Mvg, Ralph
In voor een geintje?
Moet je effe zoeken op dit forum naar "bracketing" of "autobracketing" of "belichtingstrapje"...
Hele verhalen... Verklap verder niks...
Over je probleem: ik denk ook dat onbedoeld de bracketing-functie geactiveerd is. Is denk ik sneller opgelost dan je misschien denkt!
Groet, E.M. de Klerk
Moet je effe zoeken op dit forum naar "bracketing" of "autobracketing" of "belichtingstrapje"...
Hele verhalen... Verklap verder niks...
Over je probleem: ik denk ook dat onbedoeld de bracketing-functie geactiveerd is. Is denk ik sneller opgelost dan je misschien denkt!
Groet, E.M. de Klerk
Jeetje.. stom stom stom!!!
Bracketing stond inderdaad aan. Ik fotografeerde in de A-stand en op de een of andere manier is de bracketing aangegaan. Ik probeer nu in de handleiding te achterhalen hoe die uberhaubt aan gaat, want ik gebruik deze functie nooit.
Leuk zo'n D300, denk je dat je hem door hebt, zet ie je weer aap
De D70 had gewoon een BKT knop toch?
@emdeklerk: ga nu maar eens met jouw trefwoorden verder

Bracketing stond inderdaad aan. Ik fotografeerde in de A-stand en op de een of andere manier is de bracketing aangegaan. Ik probeer nu in de handleiding te achterhalen hoe die uberhaubt aan gaat, want ik gebruik deze functie nooit.
Leuk zo'n D300, denk je dat je hem door hebt, zet ie je weer aap

De D70 had gewoon een BKT knop toch?
@emdeklerk: ga nu maar eens met jouw trefwoorden verder
.
mijn foto sla ik op in jpeg fine,vr aan,aut scherpstellen,formaat L,iso aut.
AF veldstand enkelveld,Centrale AF veld normaal.
volgens mij is dat standaard afgesteld.
Graag tips wat ik moet veranderen?
jammer zeg dat iemand die met een vraag over een d80 afgezeken word en de gebruiksaanwijzing moet lezen als advies krijgt
terwijl er iemand met een d300 waarvan je verwacht dat iemand met zo camera zonder voorkeuze programma's toch wel de camera of de functie's zou moeten weten gewoon zonder af te zeiken een antwoord krijgt ik vind het niet helemaal netjes heeft dit iets te maken met de datum van registreren van het lid en dat deze dan meer bekende heeft op dit forum zie dit steeds vaker gebeuren als veelvuldig forum lezer
mijn foto sla ik op in jpeg fine,vr aan,aut scherpstellen,formaat L,iso aut.
AF veldstand enkelveld,Centrale AF veld normaal.
volgens mij is dat standaard afgesteld.
Graag tips wat ik moet veranderen?
jammer zeg dat iemand die met een vraag over een d80 afgezeken word en de gebruiksaanwijzing moet lezen als advies krijgt
terwijl er iemand met een d300 waarvan je verwacht dat iemand met zo camera zonder voorkeuze programma's toch wel de camera of de functie's zou moeten weten gewoon zonder af te zeiken een antwoord krijgt ik vind het niet helemaal netjes heeft dit iets te maken met de datum van registreren van het lid en dat deze dan meer bekende heeft op dit forum zie dit steeds vaker gebeuren als veelvuldig forum lezer
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Met alle respect, maar met leestekens leest het 'iets' makkelijker........
Het kan aan mij liggen,maar dan is mij het verhaal ook niet helemaal duidelijk.
Het kan aan mij liggen,maar dan is mij het verhaal ook niet helemaal duidelijk.

D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.
- wim hazenhoek
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee

m,v,g; Wim
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
@marcelstello: ik vind dat je voor iemand die veel op forums zit volledig de plank mis slaat en onzinnig in een topic gaat lopen reageren op een manier die niemand begrijpt en dan nog maar te zwijgen over de algehele zinsopbouw zonder leestekens of wat dan ook die op de meeste fora wel zeker worden gehanteerd waardoor nu eigenlijk niemand iets van jouw post begrijpt en we die onnodig 10x moeten lezen en daarom geen tijd meer hebben om op andere topics te reageren die klaarblijkelijk over een probleem gaat dat jouw probleem niet is maar die van een ander waar niet snel genoeg op wordt gereageerd waar maak je je druk om vraag ik me dan af lekker makkelijk leesbaar he deze zin.
Zo 'cut the crap' van mij mag er slotje op.
- wim hazenhoek
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
m,v,g; Wim
:mrgreen:Ralph schreef:@marcelstello: ik vind dat je voor iemand die veel op forums zit volledig de plank mis slaat en onzinnig in een topic gaat lopen reageren op een manier die niemand begrijpt en dan nog maar te zwijgen over de algehele zinsopbouw zonder leestekens of wat dan ook die op de meeste fora wel zeker worden gehanteerd waardoor nu eigenlijk niemand iets van jouw post begrijpt en we die onnodig 10x moeten lezen en daarom geen tijd meer hebben om op andere topics te reageren die klaarblijkelijk over een probleem gaat dat jouw probleem niet is maar die van een ander waar niet snel genoeg op wordt gereageerd waar maak je je druk om vraag ik me dan af lekker makkelijk leesbaar he deze zin.