Hallo,
Ik ben weer bezig met lichtschilderingen, heeft een tijdje stilgelegen maar wilde het weer gaan proberen met mijn d70.
nu is de vraag, langste sluitertijd is 30 sec. maar wil de camera een 15 minuten open laten staan bijvoorbeeld. Nu kan dat wel met de Bulb stand maar dan moet de knop ingedrukt houden.
nu zag ik op de nikon site MC-DC1 afstandbedieningskabel staan.
weet iemand of die ook een lock functie heeft voor de bulb stand.
zo niet, zijn er alternatieven om de sluitertijd langere tijd open te houden zonder dat je bij de camera moet blijven..
bedankt
Leon
remote control kabel / ifr ??
Re: remote control kabel / ifr ??
laat eens wat zien, zou ik zeggen, of nee: wil ik vragen.Leon schreef:Ik ben weer bezig met lichtschilderingen, heeft een tijdje stilgelegen maar wilde het weer gaan proberen met mijn d70.

..
ik zie op de nikon site nog diverse afstandsbedieningen staan, voor verschillende typen camera's alleen de ML-L3 voor D70 geschikt maar die heeft geen bulb stand...
Is nikon zo slordig dat er geen fatsoenlijke uitgebreidere ab's zijn voor de d70 of zit ik nou niet goed te kijken.
d70 is 4-pins, meeste AB's 10 pins, en er is een verloopkabel voor 10 pins naar 2 pins.... zucht...
logica ?
Leon
Is nikon zo slordig dat er geen fatsoenlijke uitgebreidere ab's zijn voor de d70 of zit ik nou niet goed te kijken.
d70 is 4-pins, meeste AB's 10 pins, en er is een verloopkabel voor 10 pins naar 2 pins.... zucht...
logica ?
Leon