Aantal kliks F5

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
Plaats reactie
dolphs

Aantal kliks F5

Bericht door dolphs » zo aug 17 2008 6:30 pm

Was al even aan het zoeken geweest op het aantal kliks maar zag bijna allemaal kliks betreffende digitale camera's. Is in het menu van een F5 te zien hoeveel kliks de camera heeft gemaakt? Of moet je de F5 daarvoor aansluiten op een computer?

MartijnM
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Aantal kliks F5

Bericht door MartijnM » zo aug 17 2008 6:49 pm

dolphs schreef:Of moet je de F5 daarvoor aansluiten op een computer?
F5 aansluiten op een computer...??? :?
Buy film, not megapixels...

mikemix

Bericht door mikemix » zo aug 17 2008 6:54 pm

Ben ik ook wel benieuwd naar....al ben ik bang dat dit alleen voorbestemd is voor "Beverwijk".

dolphs

Bericht door dolphs » zo aug 17 2008 7:12 pm

Hoorde pas van iemand die vertelde dat het mogelijk was om een f5 aan te sluiten op een computer mogelijk speciale kabel & software:!:
Gebruik de F5 ook al een tijdje niet meer dus ben er ook niet meer zo bekend mee. De F5 staat te koop en krijg vragen over het aantal kliks dus vandaar mijn vraag.

Frederix

Bericht door Frederix » zo aug 17 2008 7:18 pm

dolphs schreef:Hoorde pas van iemand die vertelde dat het mogelijk was om een f5 aan te sluiten op een computer mogelijk speciale kabel & software:!:
Gebruik de F5 ook al een tijdje niet meer dus ben er ook niet meer zo bekend mee. De F5 staat te koop en krijg vragen over het aantal kliks dus vandaar mijn vraag.
Op zich geen gekke gedachte. Volgens het instructieboekje van mijn F100 zou deze ook op de PC aangesloten moeten kunnen worden om de opnamegegevens van de laatste 70 films zichtbaar te maken. De benodigde software schijnt niet meer onder bv XP te draaien.

Een hele tijd geleden is er op dit forum een draadje geweest over een apparaatje dat je op bv de F100 kunt aansluiten om deze gegevens uit de camera te halen en op de PC over te brengen als een Exceldocument.

Zie ook deze link. Ik weet niet of dit apparaatje nog leverbaar is.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » zo aug 17 2008 7:39 pm

Dolph,

Ja dat heet Photo Secretary.
Ik heb de versie (en seriele kabel) voor de F5, onder Win XP draait het bij mij wel.

Het is bedoeld om uit het geheugen van de F5 de opname-informatie op te halen.
Daarnaast kan je de kamera (en de custom instellingen) aansturen.

Het aantal clicks is daarmee niet uit te lezen, wel het aantal films dat door de kamera is gegaan.

Groeten, GIjs Sandberg

PS (for the record):
Die Photo Secretary kan werken onder Windows 7, maar dan moet je wel de .exe's los op het systeem zetten. (setup draaien werkt niet)
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”