Eerste foto's ( Schoorl )

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Chrome

Eerste foto's ( Schoorl )

Bericht door Chrome » ma aug 18 2008 12:28 pm

Ik heb sinds zaterdag een Nikon D80 met een 18-200mm vr lens gekocht, een grote stap voor mij.

Voorheen maakte ik gewoon simpele foto's in huis en op vakantie met een digitale camera, sony cybershot 5.1 mp.

Gister naar Schoorl geweest en natuurlijk de camera meegenomen om te oefenen. Zelf ben ik nog niet zo bekend met sluitertijden, diafragmas en hoe ik alles moet toepassen op de verschillende situaties.

Hier zijn de (verkleinde)foto's van zondag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Positieve en negatieve kritiek/reacties zijn allemaal welkom!

Inge

Bericht door Inge » ma aug 18 2008 1:13 pm

Hoi, van alle foto's vind ik de 1e en de laatste het mooist. De anderen zeggen mij niet zoveel... sommige zijn te donker andere te licht. Ik heb zelf een D40 en snap er ook nog niet zo heel veel van. Mijn motto is dan ook; vooral doorgaan! ;)

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma aug 18 2008 1:18 pm

Nummer de foto's even, dat geeft gemakkelijker commentaar :)
Allereerst is het zaak dat je je camera leert kennen. Maak het jezelf niet te moeilijk en ga gerust beginnen met de automatische stand. Op het forum staat ook een topic over de basisbegrippen in de fotografie. Bestudeer dat, er staan handige tips in.

Bedenk voor dat je een foto maakt: WAT wil ik laten zien en maak dan je compositie. Hier had je een statisch onderwerp, dus alle tijd om die compositie ook te maken. Nu zijn je foto's weinig boeiend, op de laatste na, dat is nog de beste in de reeks.

Alle begin is moeilijk, fotograferen is een leerproces, en al doende leert men.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

eteuben

Bericht door eteuben » di aug 19 2008 6:34 pm

Gele bloem en paddestoel zijn erg goede plaatjes. Die zijn het interessants. De bomenplaatjes zijn niet zo spannend, de bomenwortelfoto daarentegen weer wel!

Probeer een onderwerp te vinden in je foto. Dus niet alleen maar bomen, dat wordt te druk en te groen.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di aug 19 2008 7:20 pm

Zitten een paar leuke platen tussen. Probeer eerst inderdaad maar gewoon eens op de P-stand. En lees een boek.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”