Beste Hans,
Ik had deze site (digitalreview) ook al gelezen. Maar we moeten even wachten op de resultaten, van de gebruikers.
Diegene die deze testen uitvoeren, hoe kijken hun naar een camera, en hoe objectief zijn ze. Als je binnenkort in diversen foto(vak) bladen de testen naast elkaar vergelijk, dan zal bij het ene blad de Nikon er goed uitkomen en bij een ander blad de Sonica.
Als ik naar de Canon kijkt dat wordt het een principe kwestie om deze niet te kopen, in mijn ogen een gekopieerde Minolta ( nu Sony)…het is niet mijn bedoeling om Canon af te zeiken verre van dat.
Maar wat vind de gebruiker belangrijk, wat moet een camera buitenom foto’s maken nog meer in huis hebben?
De Sony heeft in mijn ogen een goede stap gezet met die Anti shake functie ( Minolta benaming) het voordeel daarvan is, dat ik niet van die dure VR lenzen hoeft aan te schaffen.
JA ik weet het, dit mechanisme hangt aan draadjes…bij een flinke val, kan dit defect raken, maar dit geld ook voor een VR lens.
De Nikon D80, heeft na het lezen van de recensies een goede camera neergezet.
Alleen jammer dat ze deze camera hebben laten krimpen, maar dit is persoonlijk, met een te kleine body komen mijn vingers klem te zitten.
Het bewerken van de foto’s op deze camera….heel persoonlijk, ik zit (zat ) daar niet op te wachten, dat doe ik thuis wel…op de pc. Maar misschien heeft de toekomstige D90 een Anti shake in huis, dan zou ik achter mijn oren krabben om te gaan inruilen….Misschien.