Profielen voor de D300 (D3, D700)
Profielen voor de D300 (D3, D700)
Ik las een paar dagen terug een post over een tweetal extra profielen voor de D300, namelijk Portret en Landschap.
Bij het bezoek aan de site van Nikon bleek hier nog een drietal andere profielen te staan van de D2X.
In de handleiding stond ook iets over de mogelijkheid om zelfgemaakte instellingen uit te wisselen, heeft iemand een idee waar andere profielen of instellingen zijn te vinden?
Alvast bedankt,
Frank
Bij het bezoek aan de site van Nikon bleek hier nog een drietal andere profielen te staan van de D2X.
In de handleiding stond ook iets over de mogelijkheid om zelfgemaakte instellingen uit te wisselen, heeft iemand een idee waar andere profielen of instellingen zijn te vinden?
Alvast bedankt,
Frank
Ik probeer er nog steeds achter te komen wie die instelling d2x-mode2 gebruikt en waarvoor?
Ik edit mijn foto's niet veel, of eigenlijk nauwelijks. Heb ik dan wat aan d2x-mode 2?
Wie gebruikt landscape en wie de d2x-mode voor landschappen (kan me even niet meer herinneren of dat mode 1 of 3 is, must be getting old...)?
Zelfde vraag voor portrait en de d2x-mode voor portretten
Ik edit mijn foto's niet veel, of eigenlijk nauwelijks. Heb ik dan wat aan d2x-mode 2?
Wie gebruikt landscape en wie de d2x-mode voor landschappen (kan me even niet meer herinneren of dat mode 1 of 3 is, must be getting old...)?
Zelfde vraag voor portrait en de d2x-mode voor portretten
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Niemand kan zeggen wat het beste is, je gebruikt het kleurprofiel wat jij het mooiste resultaat vind geven.butzy schreef:Bedankt Onno,
Dus als ik het goed begrijp is het voor iemand die nooit een d2x heeft gehad beter/handiger om landscape en portrait te gebruiken.
Ga ik zometeen d2x mode 2 er af gooien en portrait er op zetten (en dan hou ik mode 1 en 3 toch maar even. ze zitten me niet in de weg)
Ik ga toch ook niet tegen jou zeggen dat je een rode auto moet kopen, omdat IK dat een mooie kleur vind

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Toevallig vind ik rood een mooie kleur, dus dat kom even goed uit 
Ik wilde alleen even weten wat de mening is van de andere forum leden. Als ik een profiel verwijder, is dat uiteindelijk mijn eigen beslissing.
En op dit moment doe ik niet veel editing. Ik schiet wel in NEF (net mee begonnen), maar dat is voor het geval ik later toch het een en ander wil bewerken.
Dus nu in NEF en dan via pre view extractor (gevonden via dit forum) naar jpeg (omdat NEF en jpeg teveel ruimte inneemt).
Mijn meeste fotografie is wildlife en landschappen.
Ik moet ergens beginnen en over een paar maanden zou het best kunnen dat ik alle instellingen weer verander.
ENNE volle maan vannacht...... Komt hier op deze tijd van het jaar heel mooi rood-oranje op. Net een grote vuurbal........
Dus de verschillende profielen maar even uitproberen zometeen

Ik wilde alleen even weten wat de mening is van de andere forum leden. Als ik een profiel verwijder, is dat uiteindelijk mijn eigen beslissing.
En op dit moment doe ik niet veel editing. Ik schiet wel in NEF (net mee begonnen), maar dat is voor het geval ik later toch het een en ander wil bewerken.
Dus nu in NEF en dan via pre view extractor (gevonden via dit forum) naar jpeg (omdat NEF en jpeg teveel ruimte inneemt).
Mijn meeste fotografie is wildlife en landschappen.
Ik moet ergens beginnen en over een paar maanden zou het best kunnen dat ik alle instellingen weer verander.
ENNE volle maan vannacht...... Komt hier op deze tijd van het jaar heel mooi rood-oranje op. Net een grote vuurbal........
Dus de verschillende profielen maar even uitproberen zometeen