Ik zie vuil!
Ik zie vuil!
Heb gister even de sensor van m'n D200 laten reinigen in Beverwijk. Daarna heb ik thuis de spiegel en matglas nog even goed schoongeblazen en gecontroleerd op stofjes en vuiltjes. Niets meer te vinden.
Als ik door m'n zoeker kijk zie ik nog een aantal stofjes en zelfs 2 zeer hinderlijke duidelijke zwarte dingetjes.
Ben ik nog iets vergeten te reinigen???? Zou er vuil tussen m'n oculair en het matglas in kunnen zitten??
Wie helpt?
Als ik door m'n zoeker kijk zie ik nog een aantal stofjes en zelfs 2 zeer hinderlijke duidelijke zwarte dingetjes.
Ben ik nog iets vergeten te reinigen???? Zou er vuil tussen m'n oculair en het matglas in kunnen zitten??
Wie helpt?
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Ik zie vuil!
Dat zou kunnen, of aan de binnenkant van het matglas, of tegen de transparante LCD overlay in de zoeker tussen matglas en pentaprisma (op een van de twee zijden), of op het pentaprisma zelf. Daarvoor moet het ding weer naar Beverwijk. (zucht).Bakeltje schreef:Zou er vuil tussen m'n oculair en het matglas in kunnen zitten??
Op de spiegel is niet waarneembaar in de zoeker, dat is totaal buiten een waar te nemen scherptevlak door een matglas heen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
zit op je prisma! zeker weten.
had ik ook.als je de camera inkijkt is het de bovenste.
weet niet of dat prisma heet, maar als daar stof op zit dan zie je dat door de zoeker. en daarvoor hoeft hij echt niet weggebracht te worden hoor.
had ik ook.als je de camera inkijkt is het de bovenste.
weet niet of dat prisma heet, maar als daar stof op zit dan zie je dat door de zoeker. en daarvoor hoeft hij echt niet weggebracht te worden hoor.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.