Welke Monitor calibratie apparaat gebruiken jullie?
Welke Monitor calibratie apparaat gebruiken jullie?
Ik ben aan het overwegen om een monitor calibratie setje te kopen.
Ik vroeg me af wie welk systeem gebruikt. de prijzen variëren van zeer goed betaalbaar via duur naar zeer veel euro's
maar goed, ik weet niet of het in het goede draadje staat, anders hoor ik het wel en is er vast een modje die het even wil verplaatsen.
Ik vroeg me af wie welk systeem gebruikt. de prijzen variëren van zeer goed betaalbaar via duur naar zeer veel euro's
maar goed, ik weet niet of het in het goede draadje staat, anders hoor ik het wel en is er vast een modje die het even wil verplaatsen.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Corbr
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik gebruik al een paar jaar de Spyder 2 Express. Op zich werk deze best wel goed. Nu zou ik, als ik een nieuwe zou kopen, kijken naar een set waarmee ik ook mijn printer kan calibreren. Vaak zie ik de kleuren goed op mijn monitor en als ik dan een print maak moet ik de foto toch eerst bijwerken. Wat minder verzadiging en wat meer blauw erin. Dit blijft dan toch ook weer een gok.
gr
Cor
gr
Cor
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
De spyder 2 is voldoende.
De 3 is nog nauwkeuriger maar het is de vraag of je dat er uit haalt.
Je werkomgeving zal dan ook heel constant moeten zijn de 3 regelt ook het gamma, maar volgens mij moeten dan ook de monitors daarvoor geschikt zijn maar dit laatste weet ik niet zeker.
Wel weet ik dat bv gamma en color temparatuur en helderheid alleen bij lacie , eizo en nec monitoren vanuit het spyder programma te regelen zijn.
zie ook nidf norm bij onderdeel monitor (pdf)
De 3 is nog nauwkeuriger maar het is de vraag of je dat er uit haalt.
Je werkomgeving zal dan ook heel constant moeten zijn de 3 regelt ook het gamma, maar volgens mij moeten dan ook de monitors daarvoor geschikt zijn maar dit laatste weet ik niet zeker.
Wel weet ik dat bv gamma en color temparatuur en helderheid alleen bij lacie , eizo en nec monitoren vanuit het spyder programma te regelen zijn.
zie ook nidf norm bij onderdeel monitor (pdf)
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Spyder 3 hier.
Groeten, Gino
Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/