rare dingen met batterij

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
joerig1970

rare dingen met batterij

Bericht door joerig1970 » za aug 23 2008 2:53 am

als ik met een batterij van hansel werk ( met de nikon batterij heb ik het nog niet gehad denk ik ) heb ik soms rare dingen

1. ik neem een hoop foto's, bv 100 en ineens stazat de teller van het kaartje op 20 ofzo, als ik ze dan over zet zijn alle 100 foto's er wel

2. als ik de foto's overzet, heb ik vaak verschillende folders, en in sommige folders staan dan foto's met dezelfde naam, als ik ze dan controller, hebben ze dezelfde naam, maar is het niet dezelkfde foto en dit gebeurd meermaals

heb al hµgeprobeerd met verschillende kaartjes van verschillende grote en merken, maar steeds hetzelfde

Ben ik de enige met dit probleem of is dit gekend???
Wie kan me wijze raad geven?

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jtimmer » za aug 23 2008 10:31 am

Hallo,

1. De teller geeft het resterend aantal foto's aan en niet het aantal genomen foto's.
2. Dit probleem ken ik niet echt, vreemd. De enige verklaring die ik kan geven is dat er steeds een nieuwe map wordt aangemaakt als je er een kaartje in doet. Formateer het kaartje eens in de camera voor dat je begin met foto's schieten.

Groeten,

Jeroen
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;

Marco

Re: rare dingen met batterij

Bericht door Marco » za aug 23 2008 11:51 am

joerig1970 schreef: 2. als ik de foto's overzet, heb ik vaak verschillende folders, en in sommige folders staan dan foto's met dezelfde naam, als ik ze dan controller, hebben ze dezelfde naam, maar is het niet dezelkfde foto en dit gebeurd meermaals
Opeenvolgende nummering aanzetten in je setup menu.

joerig1970

Re: rare dingen met batterij

Bericht door joerig1970 » za aug 23 2008 7:26 pm

jtimmer schreef:1. De teller geeft het resterend aantal foto's aan en niet het aantal genomen foto's.
2. Dit probleem ken ik niet echt, vreemd. De enige verklaring die ik kan geven is dat er steeds een nieuwe map wordt aangemaakt als je er een kaartje in doet. Formateer het kaartje eens in de camera voor dat je begin met foto's schieten.
1. ik bedoelde de teller als je op je lcd scerm kijkt foto 100/100 enzo
2. ik formateer elk kaartje nadat het gebruikt is
Marco Handgraaf schreef:Opeenvolgende nummering aanzetten in je setup menu.
Die staat aan en die heb ik ook al eens gereset

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » zo aug 24 2008 12:04 am

Waarom denk je dat het aan je batterij ligt eigenlijk?
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

joerig1970

Bericht door joerig1970 » zo aug 24 2008 12:34 am

omdat ik het niet heb met de originele nikon batterij, en met verschillende kaartjes

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » zo aug 24 2008 12:38 am

Dan zou je iemand moeten zoeken die zijn D50 beschikbaar wil stellen voor een onderzoekje.. wie weet.
Gebeurt het ook met alle objectieven die je hebt?
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

joerig1970

Bericht door joerig1970 » zo aug 24 2008 12:41 am

ja maakt niet uit welk objectief, nikon, sigma, tamron

joerig1970

Bericht door joerig1970 » vr aug 29 2008 6:46 pm

blijkbaar dus geen gekend probleem :( :(

Marco

Bericht door Marco » vr aug 29 2008 8:12 pm

joerig1970 schreef:blijkbaar dus geen gekend probleem :( :(
In ieder geval niet bij mij, ik gebruik alleen 4 stuks originele Nikon EN-EL3e.

joerig1970

Bericht door joerig1970 » ma sep 01 2008 3:13 pm

ik zal deze vraag eens op een ander forum stellen, misschien dat ze dit al eens zijn tegengekomen met een ander merk camera

Herman55

Bericht door Herman55 » ma sep 01 2008 3:43 pm

Heb je de batterijen al een samen elektronisch getest? Misschien dat de hansel batterij een lagere batterij spanning geeft, of fluctueert (oef moeilijk woord; 10 bonuspunten :!: ) in de spanning waardoor de software net ff foutjes maakt.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”