Nikon Capture NX
- Koert
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Nikon Capture NX
Nu wil ik in toekomst kijken naar een fotobewerkingsprogamma, wat kan ik doen zoal met de Nikon Capture NX progamma?
Voor mogelijkheden?
Voor mogelijkheden?
-
- Forumlid
- Contacteer:
In ieder geval op de beste manier Nikon RAW bestanden bewerken en omzetten naar jpeg.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Koert,
Kijk op www.nikon.nl en downlaod de proef-versie die je 30 of 60 dagen kan testen.
Groeten Gijs
Kijk op www.nikon.nl en downlaod de proef-versie die je 30 of 60 dagen kan testen.
Groeten Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Koert
- Forumlid
- Contacteer:
Ga ik doen Gijs, dankje voor de tip kan ik er ook eventueel iets storends van een foto ermee verwijderen?
http://www.kvn-photography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Ja, in Capture NX2 zit zelfs een automatische penseel om ongewenste dingen mee te verwijderen. Ik vind NX2 een heel prettig programma om mijn NEF-foto's mee te bewerken. Zoals Gijs al aangaf: je kunt het installeren en 60 dagen gratis proberen.Koert schreef:Ga ik doen Gijs, dankje voor de tip kan ik er ook eventueel iets storends van een foto ermee verwijderen?
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Kosten Capture NX 2 ?
Hallo allemaal,
Weet iemand toevallig ook wat dit softwareprogramma kost na de 60 dagen proeftijd en waar het te koop is?
Weet iemand toevallig ook wat dit softwareprogramma kost na de 60 dagen proeftijd en waar het te koop is?
-
- Forumlid
Nikon Capture NX of NX2 ?
Beste Herman55,
Bedankt voor je antwoord. Bij Foto Konijnenberg heb ik inderdaad de diverse versies gevonden. Kan jij (of iemand anders) in het kort zeggen of NX ook volstaat voor het omzetten van raw naar jpg? Ik ben namelijk pas aan het experimenteren met raw en het prijsverschil is aanzienlijk.
Is NX ook meer basic (eenvoudiger?) dan NX2 ? Net als bijvoorbeeld Elements 6.0 in vergelijking met Photoshop CS3?
Bedankt voor de antwoorden.
Vriendelijke groet van necer27
Bedankt voor je antwoord. Bij Foto Konijnenberg heb ik inderdaad de diverse versies gevonden. Kan jij (of iemand anders) in het kort zeggen of NX ook volstaat voor het omzetten van raw naar jpg? Ik ben namelijk pas aan het experimenteren met raw en het prijsverschil is aanzienlijk.
Is NX ook meer basic (eenvoudiger?) dan NX2 ? Net als bijvoorbeeld Elements 6.0 in vergelijking met Photoshop CS3?
Bedankt voor de antwoorden.
Vriendelijke groet van necer27
Met NX2 kun je hetzelfde als met NX. NX2 is een nieuwere versie van NX (inmiddels is update 2.0.1 er ook al). Je vergelijking gaat een klein beetje mank, vergelijk het als het verschil tussen CS2 en CS3. Je kunt er, omdat het een nieuwere versie is, dus wel heel veel meer mee. Kijk even op de site van Nikon om precies de verschillen tussen NX en NX2 te zien. Aan jou om te besluiten welke versie je koopt. Overweeg ook eens om eerst NX te kopen, en daarna een update. Scheelt weer een paar tientjes... Wat je ook kunt doen is even kijken in dit draadje: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... highlight=
Dat gaat wel over Color Efex, maar het principe is hetzelfde. Ik weet niet of er al iemand is geweest die dit met NX2 heeft gedaan. Het is ook afhankelijk van welke versie je wilt: NL of EN.
Als het je alleen gaat om het omzetten van NEF naar JPEG, dat kunnen ze allebei. In dat geval ben je voor 45 euro klaar, en kun je altijd later nog een update voor 99 euro kopen.
Dat gaat wel over Color Efex, maar het principe is hetzelfde. Ik weet niet of er al iemand is geweest die dit met NX2 heeft gedaan. Het is ook afhankelijk van welke versie je wilt: NL of EN.
Als het je alleen gaat om het omzetten van NEF naar JPEG, dat kunnen ze allebei. In dat geval ben je voor 45 euro klaar, en kun je altijd later nog een update voor 99 euro kopen.
-
- Forumlid
NX ook compatibel met Vista?
Hallo allemaal,
Is de eerdere versie NX (die van 45 euro) dan ook compatibel met Vista? Dat kan ik namelijk niet ontdekken.
Dank voor het antwoord.
Groetjes necer27
Is de eerdere versie NX (die van 45 euro) dan ook compatibel met Vista? Dat kan ik namelijk niet ontdekken.
Dank voor het antwoord.
Groetjes necer27
Re: NX ook compatibel met Vista?
Je kunt misschien beter vragen of Vista compatibel is met.......necer27 schreef:Hallo allemaal,
Dank voor het antwoord.
Groetjes necer27

Maar het antwoord is ja, met de 32 bit versie, zie systeemeisen op de Nikon site (download sectie in support).
-
- Forumlid
Capture NX compatibel voor Windows Vista Home Premium?
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties maar ik wacht nog steeds op het verlossende woord want ik heb Window Vista Home Premium......
Nogmaals...alvast bedankt voor het verlossende antwoord!
Groetjes necer27
Bedankt voor de reacties maar ik wacht nog steeds op het verlossende woord want ik heb Window Vista Home Premium......
Nogmaals...alvast bedankt voor het verlossende antwoord!
Groetjes necer27