Pictogrammenprobleem met Capturen NX2
Pictogrammenprobleem met Capturen NX2
Ik heb Capture NX2 geinstalleerd. Helemaal blij. Maar... nu ik de foto's in de map terugkijk, zijn de foto's die met capture NX2 zijn bewerkt niet herkenbaar omdat het pictogram maar een deeltje van de foto weergeeft. De foto's die nog met NX1 bewerkt zijn geven wél volledige pictogrammen. Dit is vast makkelijk op te lossen, ik weet alleen niet hoe. Ik werk met Windows Vista home premium. Wie helpt?
Renecita
Renecita
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb hier ook problemen mee. De picto's komen soms niet overeen met de foto's die eronder zitten. Heel vervelend.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Idd is dit een probleem van de duur betaalde software en zou opgelost moeten worden. Onderstaand heb ik het zelfde probleem ook al in view nx beschreven.
Dus vaak je cash legen.
Voorkomen van dezelfde bestandsnamen in verschillende mappen ( want dat lijkt heel lastig voor Nikon)
het veiligst is om alleen met de weergave volledig scherm of met image viewer beelden uit te zoeken je weet dan zeker dat het thumbnailtje bij het plaatje hoort.
of gebruik bridge van CS
Hopelijk lossen die prutsers dit gauw op of zou dat pas gebeuren bij een te betalen upgrade
of zouden ze nu ook eens luisteren naar de mensen die er mee werken
Nikon moet hier echt wat aan doen want dit is levensgevaarlijk bij het uitzoeken van foto's
Momenteel ben ik een heel aantal mappen met vogelfoto's aan het uitzoeken
Vaak is met het vergroten van de thumbnail al duidelijk dat er geen licht in het oog zit of het onderwerp plakt en op die manier schiet je al veel platen af.
Helaas ben je met de huidige Nikon vieuw er niet altijd zeker van of de onderliggende foto bij die thumbnail hoort . Het kan dus zo maar zijn dat je goeie foto,s weg gooit doordat de cache er een zooitje van maakt
regelmatig legen dus Of de foto's uitzoeken met bridge die dat probleem bij mij nog nooit vertoond heeft.
Niet echt betrouwbaar dus dat view nx
Bij een hoop uitzoekwerk treed dit probleem best vaak op ik was nu nog maar in 1 map bezig geweest en heb die nu 2 keer kunne uitzoek door dit geintje, Rot Nikon
Dus vaak je cash legen.
Voorkomen van dezelfde bestandsnamen in verschillende mappen ( want dat lijkt heel lastig voor Nikon)
het veiligst is om alleen met de weergave volledig scherm of met image viewer beelden uit te zoeken je weet dan zeker dat het thumbnailtje bij het plaatje hoort.
of gebruik bridge van CS
Hopelijk lossen die prutsers dit gauw op of zou dat pas gebeuren bij een te betalen upgrade
of zouden ze nu ook eens luisteren naar de mensen die er mee werken
Nikon moet hier echt wat aan doen want dit is levensgevaarlijk bij het uitzoeken van foto's
Momenteel ben ik een heel aantal mappen met vogelfoto's aan het uitzoeken
Vaak is met het vergroten van de thumbnail al duidelijk dat er geen licht in het oog zit of het onderwerp plakt en op die manier schiet je al veel platen af.
Helaas ben je met de huidige Nikon vieuw er niet altijd zeker van of de onderliggende foto bij die thumbnail hoort . Het kan dus zo maar zijn dat je goeie foto,s weg gooit doordat de cache er een zooitje van maakt
regelmatig legen dus Of de foto's uitzoeken met bridge die dat probleem bij mij nog nooit vertoond heeft.
Niet echt betrouwbaar dus dat view nx
Bij een hoop uitzoekwerk treed dit probleem best vaak op ik was nu nog maar in 1 map bezig geweest en heb die nu 2 keer kunne uitzoek door dit geintje, Rot Nikon
Cache wissen helpt niet....gijs sandberg schreef:R,
Heb je geprobeerd de caches te wissen?
Bij View NX wil dat vaak helpen.
Groeten, Gijs
Het gekke is dat als ik de fotomap open vanuit een programma, bijvoorbeeld Capture NX zelf, of Phototracker (mijn nieuwste speeltje), dan zijn de pictogrammen wel goed. Vind het wel een vervelend probleem, want ik ben gewend om gewoon even door mijn mappen met raws te scrollen als ik een bepaalde foto zoek. Als dit niet verholpen kan worden dan moet ik wat anders verzinnen.
-
- Forumlid
- Contacteer:
-
- Forumlid
- Contacteer:
Herman55: Precies goed ingeschat!
Tom: ik denk het inderdaad ook, als ik de link bekijk. Zoiets heb ik ook moeten downloaden toen de nefs helemaal niet te zien waren, kan ik me achteraf herinneren. Dit lijkt me een nieuwere versie daarvan. Bedankt voor de tip. Ik ga het vanavond thuis meteen uitproberen.
Renée
Tom: ik denk het inderdaad ook, als ik de link bekijk. Zoiets heb ik ook moeten downloaden toen de nefs helemaal niet te zien waren, kan ik me achteraf herinneren. Dit lijkt me een nieuwere versie daarvan. Bedankt voor de tip. Ik ga het vanavond thuis meteen uitproberen.
Renée
Probeer deze links eens:renecita schreef:Helaas, het ophalen van de software achter de link van Tom werkte niet...
- Download: http://crossgate.nikonimglib.com/dsd_re ... &O=UR6e000
- Beschrijving: http://nikonimglib.com/nefcodec/index.html.nl
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Dit is degene die ik op aanraden van Tom had ik geprobeerd, althans de beschrijving komt volledig overeen...ALE schreef: Probeer deze links eens:
- Download: http://crossgate.nikonimglib.com/dsd_re ... &O=UR6e000
- Beschrijving: http://nikonimglib.com/nefcodec/index.html.nl
ALE
Renée
Even ALE en Tom recht doen: het werkt tóch!
Codec gedownload en geinstalleerd, maar kon geen wijziging constateren. Nu bedenk ik net dat het misschien helpt om de betreffende bestanden nu - na de installatie van de codec - nogmaals te openen en weer op te slaan. En ja hoor! Alles in orde. Gelukkig maar...
Nogmaals bedankt voor de hulp!
Renée

Codec gedownload en geinstalleerd, maar kon geen wijziging constateren. Nu bedenk ik net dat het misschien helpt om de betreffende bestanden nu - na de installatie van de codec - nogmaals te openen en weer op te slaan. En ja hoor! Alles in orde. Gelukkig maar...
Nogmaals bedankt voor de hulp!
Renée