RAW+JPEG
RAW+JPEG
Sinds kort heb ik ook een D700. Een fantastische kamera!
Ik heb alleen één probleem: de instelling RAW+JPEG werkt niet. In ieder geval krijg ik het niet voor elkaar om twee beelden te maken: NEF +JPEG. Hij slaat wel twee beelden op, die kan ik ook op de computer krijgen, maar dat zijn beide JPEG-beelden.
Kan iemand helpen, of zijn er meer mensen met dit probleem?
Groet en alvast bedankt,
Adri
Ik heb alleen één probleem: de instelling RAW+JPEG werkt niet. In ieder geval krijg ik het niet voor elkaar om twee beelden te maken: NEF +JPEG. Hij slaat wel twee beelden op, die kan ik ook op de computer krijgen, maar dat zijn beide JPEG-beelden.
Kan iemand helpen, of zijn er meer mensen met dit probleem?
Groet en alvast bedankt,
Adri
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Vreemd verhaal. Maak eens een schermafdruk terwijl je met je verkenner van Windows (werk je met Windows?) in de directory met foto's van het geheugenkaartje staat; dan kunnen we meekijken. Of anders iets als dit Ervan uitgaande dat X je geheugenkaartje is:
Start->uitvoeren "cmd"
x:
cd DCIM\EEN_OF_ANDERE-DIRECTORY
dir
De uitvoer hier plakken.
Start->uitvoeren "cmd"
x:
cd DCIM\EEN_OF_ANDERE-DIRECTORY
dir
De uitvoer hier plakken.
- gijs sandberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Adri,
Kan je beschrijven wat jouw PC wel ziet?
Staat de NEF file op jouw PC of is het zo dat de software die je gebruikt de NEF niet of slecht weergeeft.
Denk ook aan ViewNX, er zie een optie in om NEF en JPG's met dezelfde nasisnaam als 1 bestand weer te geven. Dat heeft mij ook al eens een tijd zoekwerk gekost.
Groeten, GIjs
Kan je beschrijven wat jouw PC wel ziet?
Staat de NEF file op jouw PC of is het zo dat de software die je gebruikt de NEF niet of slecht weergeeft.
Denk ook aan ViewNX, er zie een optie in om NEF en JPG's met dezelfde nasisnaam als 1 bestand weer te geven. Dat heeft mij ook al eens een tijd zoekwerk gekost.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- a90
- Forumlid
Ik heb dit wel vaker gezien als de camera met een snoertje (usb) aan de computer zit en je de foto's dan probeert te kopieren. Volgens mij lag het eraan dat je de USB mode in PTP ipv. Mass storage hebt staan.
De NEF's staan wel degelijk op je kaartje alleen begrijpt Windows er op dat moment niet veel van. Ik werk met een losse kaartlezer sindsdien en dan heb je dat niet.
De NEF's staan wel degelijk op je kaartje alleen begrijpt Windows er op dat moment niet veel van. Ik werk met een losse kaartlezer sindsdien en dan heb je dat niet.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
RAW + JPEG
Bedankt Patric, Gijs en A90,
Helaas moet ik vandaag werken. Ik ga het vanavond thuis nog eens proberen met jullie tips.
Helaas moet ik vandaag werken. Ik ga het vanavond thuis nog eens proberen met jullie tips.
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Contacteer:
RAW + JPEG
Beste Mike,
Geweldig! probleem opgelost!
Ik heb een kaartlezer gekocht van Sandisk en het probleem is verholpen.
Kennelijk heb ik zo'n geavanceerde kamera gekocht dat mijn computer het nu niet meer aankon.
Zo zie je dat: "elk foordeel se nadeel heb".
Ik ga nu sparen voor een andere computer, maar voorlopig ben ik geholpen met deze kaartlezer van 22 euro.
Bedankt.
Geweldig! probleem opgelost!
Ik heb een kaartlezer gekocht van Sandisk en het probleem is verholpen.
Kennelijk heb ik zo'n geavanceerde kamera gekocht dat mijn computer het nu niet meer aankon.
Zo zie je dat: "elk foordeel se nadeel heb".
Ik ga nu sparen voor een andere computer, maar voorlopig ben ik geholpen met deze kaartlezer van 22 euro.
Bedankt.
- terpie
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als je de camera instelt op Mass Storage dan zal de computer (Windows) het wel goed begrijpen. Dan wordt de camera als externe disk gezien. Dus je hoeft niet meteen een nieuwe PC te kopen. Voor dat geld kun je een mooie lens kopen 

Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900