Impressie Heusden

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
The Pipe

Impressie Heusden

Bericht door The Pipe » ma aug 25 2008 9:02 pm

Vanmiddag enkele foto's genomen met mijn laatste nieuwe aanwinst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

supervsduc

Bericht door supervsduc » ma aug 25 2008 9:06 pm

Mooie foto's, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar #4. Vraag me af wat er met de laatste is gebeurd, is dat reflectie van de zon dat rondje wat ik zie?

Heusden vesting is overigens wel een toplocatie voor een mooi kiekje :!:

Marcel079
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Marcel079 » ma aug 25 2008 9:19 pm

Altijd leuk om wat nieuws te proberen? Is de Tokina je nieuwe aanwinst?

Foto #3 heeft links net een hinderlijke lantaarnpaal o.i.d. meegepikt. Dat stukje zou ik er af snijden.

Verder kan ik me voorstellen dat je met je nieuwe lens lekker er op los geknipt hebt.

Gefeliciteerd met je aankoop..

Groet, Marcel
Niet met Nikon geschoten, altijd mis

Bull

Bericht door Bull » ma aug 25 2008 9:32 pm

Lekkere foto's hoor. Heusden is wat dat betreft echt wel fotogeniek.
Wil ik ook nog wel eens heen om te fotograferen.

Heerlijke zware "Ruysdaal" luchten op de eerste 6 foto's

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma aug 25 2008 9:34 pm

Heusden is een mooi plaatsje!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

The Pipe

Bericht door The Pipe » ma aug 25 2008 9:36 pm

supervsduc schreef:Mooie foto's, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar #4. Vraag me af wat er met de laatste is gebeurd, is dat reflectie van de zon dat rondje wat ik zie?

Heusden vesting is overigens wel een toplocatie voor een mooi kiekje :!:
Ik heb daar een beetje te veel met de schuifjes binnen photoshop zitten spelen. Bij deze de orginele.
Afbeelding

The Pipe

Bericht door The Pipe » ma aug 25 2008 9:37 pm

Marcel079 schreef:Altijd leuk om wat nieuws te proberen? Is de Tokina je nieuwe aanwinst?

Foto #3 heeft links net een hinderlijke lantaarnpaal o.i.d. meegepikt. Dat stukje zou ik er af snijden.

Verder kan ik me voorstellen dat je met je nieuwe lens lekker er op los geknipt hebt.

Gefeliciteerd met je aankoop..

Groet, Marcel
Klopt met de Tokina, het is trouwens een stukje beton :) , bedankt voor de tip.

Bull

Bericht door Bull » ma aug 25 2008 9:37 pm

Supervsduc bedoelt volgens mij de lichte vlek in het midden van het dakje.
Lensflare ? ?

The Pipe

Bericht door The Pipe » ma aug 25 2008 9:43 pm

Bull schreef:Supervsduc bedoelt volgens mij de lichte vlek in het midden van het dakje.
Lensflare ? ?
lens watte, leg me dat morgen maar eens uit :mrgreen:

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma aug 25 2008 9:50 pm

Waarom bijn alle foto's met diafragmavoorkeuze op f4 geschoten?
Met pak 'm beet f8 à f11 zul je scherpere foto's krijgen omdat het objectief dan beter presteert qua scherpte.
Verder zou ik de verscherping in de camera op minimaal of normaal zetten ipv Hard en het verscherpen pas na het verkleinen voor webgebruik in Photoshop doen.

eteuben

Bericht door eteuben » ma aug 25 2008 10:38 pm

Komen de plaatjes ruw uit de camera, of heb je nog een enkele bewerking gedaan? Heb een paar fotos door de draaimolen van Jasc gehaald en ze komen er zoveel mooier uit, vooral warmer. Tis net alsof er een grijswaas voor de fotos zit! Kan ze laten zien eventueel...

Verder is de compositie wel goed, maar moet je toch ook op de details letten. Alleen al foto3, is er een paal aan de linkerkant te zien. De stoep voor het eerste huis mist net... En ik mis af en toe scherpte, maar dat kan door het gekozen diafragma komen.

Verder gewoon doorgaan hoor, ze zijn beslist niet slecht. Maar kunnen altijd ietsje beter, toch?

Alf74

Bericht door Alf74 » di aug 26 2008 7:04 am

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Bij foto 1 heb ik het idee dat de horzin niet helemaal rechtloopt en bij foto 6 zie je links nog een klein stukje auto.
Foto 5 vind ik er leuk uitzien.

Grt,

Alfred

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » di aug 26 2008 7:55 am

eteuben schreef:Komen de plaatjes ruw uit de camera, of heb je nog een enkele bewerking gedaan? Heb een paar fotos door de draaimolen van Jasc gehaald en ze komen er zoveel mooier uit, vooral warmer. Tis net alsof er een grijswaas voor de fotos zit! Kan ze laten zien eventueel...?
Bij de D70s wil het helpen om de witbalans op Auto -2 en de Kleurstand op III (voor portretten op I) te zetten. Hierdoor worden de foto's aanzienlijk warmer van toon. Voor Jpeg's dan verscherping op +1 en je krijgt prima kant en klare foto's direct uit de camera die nauwelijks nabewerking nodig hebben. Grijswaas zou ook mede veroorzaakt kunnen worden door een mindere kwaliteit UV-filter.

Polling

Bericht door Polling » di aug 26 2008 8:21 am

Wat woon ik toch bij een mooi stadje!

GdP

Bericht door GdP » di aug 26 2008 9:18 am

Foto's van een mooie omgeving, maar ik vind ze allemaal te soft en grauw overkomen. Hier moet veel meer mee mogelijk zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”