Shoot met Tessa, Serie 1

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Woudschim

Shoot met Tessa, Serie 1

Bericht door Woudschim » wo aug 27 2008 4:25 pm

Gisteren en vorige week heb ik met een model foto's gemaakt in het Sonsbeekpark in Arnhem

Uiteindelijk hebben we drie series gemaakt
1. water
2. dansend
3. overige

Hier serie 1:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » wo aug 27 2008 5:54 pm

Ze zijn allemaal te donker, wellicht ook je input maar het komt bij mij niet over. Het is mij veel te artistiek om het nog als een foto te bekijken.
"Imagination is far more important than knowledge"

Woudschim

Bericht door Woudschim » wo aug 27 2008 5:59 pm

Dat kan natuurlijk, het donkere tegenlicht effect was uiteraard exact de bedoeling. ;)

Inge

Bericht door Inge » wo aug 27 2008 7:22 pm

Ik vind ze ook te donker... jammer want het is een leuk model!

Woudschim

Bericht door Woudschim » wo aug 27 2008 7:38 pm

Hoe kun je ze te donker vinden als dat nu juist de intentie van de serie is...Dat is als zeggen van een foto van een zonsondergang: "jammer dat er een zonsondergang op staat"...Daar kan ik niet zoveel mee natuurlijk.

mikemix

Bericht door mikemix » wo aug 27 2008 8:01 pm

Het idee is zeker creatief te noemen, technisch rammelt h.e.e.a.
Compositie vind ik niet altijd je van het, eerste 4 mis ik toch echt de handen/onderarmen.
Foto:1 is nog het meest geslaagd, hier komt het gezicht (toch niet onbelangrijk) het beste tot uiting, echter de ogen lijken wat eng zo.

Ik denk dat je een reflectievel of een invulflits voor het gezicht had moeten gebruiken, het donkere/mystirieuze is goed als idee, alleen het gezicht is te bepalend om het donker te houden.

7 is qua composite eigenlijk prachtig, maar weer dat gezicht....

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » wo aug 27 2008 8:08 pm

7 is echt helemaal te gek!!
Heel mooi silouet van het model (vooral de wimpers ;-) ) en dat icm de richting van het water!
Gezicht mag voor mij hier volledig donker zijn, gaat om de outline.

3 is ook wel aardig alleen daar heb je het model teveel close up, komt ze niet tot uiting wat wel bij 7 het geval is.

1 is ook ergg mooi!

De andere vallen in vergelijk met 7 in het niet, geen mooie pose of niet compleet donker silhouet.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » wo aug 27 2008 8:15 pm

Woudschim schreef:Hoe kun je ze te donker vinden als dat nu juist de intentie van de serie is...Dat is als zeggen van een foto van een zonsondergang: "jammer dat er een zonsondergang op staat"...Daar kan ik niet zoveel mee natuurlijk.
volgens mij kun je nooit mensen dwingen iets mooi te vinden ;)

ze doen mij persoonlijk ook niks, het is allemaal erg veel van hetzelfde, alle 3 de series trouwens. Maar dat komt wellicht ook omdat ik niks met deze tak van sport heb.

ajuus
emiel

Koert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Koert » wo aug 27 2008 8:37 pm

Had je ze door wat lichter te maken ook niet iets van de kleding naar voren kunnen halen? Gaat denk toch zowel om het model als de kleding.
http://www.kvn-photography.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » wo aug 27 2008 8:48 pm

Te donker allen............jammer.
Volgens mij is ze best mooi en heeft ze prachtige kleding aan.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Woudschim

Bericht door Woudschim » wo aug 27 2008 8:54 pm

Koert schreef:Had je ze door wat lichter te maken ook niet iets van de kleding naar voren kunnen halen? Gaat denk toch zowel om het model als de kleding.

Nee, het gaat niet om de kleding, als het om de kleding ging had ik de foto's wel licht gemaakt. :? :wink:

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Matthieu » wo aug 27 2008 9:00 pm

Hoi woudschim.

eerste indruk was ook te donker, maar naarmate ik meer naar de fotos ben gaan kijken vond ik elke keer weer meer subtiele details.
Opmerkingen over technische zaken, belichting en compositie laat ik even varen en ga op mijn gevoel af : Fantastisch werk !!

Natuurlijk is er op elke foto iets aan te merken, maar in het algemeen vind ik ze klasse, mysterieus en je ziet wat je moet zien.

Bij #2 en #3 zou ik een mooi lichtlijntje willen zien om de contour van haar gezicht, heel klein beetje.
De overige fotos vind ik in het algemeen voldoende belicht.

#5 is gaaf: die handen met die druppels die zo mooi uitkomen, prachtige compositie en kleur.

Je doel is wat mij betreft geslaagd !!! complimenten
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Woudschim

Bericht door Woudschim » wo aug 27 2008 9:05 pm

Matthieu, volgens mij behoor je tot de weinigen die niet aan de intentie van de foto's voorbij gaat, waarvoor dank.

Wat betreft foto 3 denk ik dat je gelijkt hebt, een klein randje licht zou de foto nog een stuk verbeteren.

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » wo aug 27 2008 9:50 pm

Geef mij nr. 6 maar, geweldige compositie, maar qua smaak ( daar gaan we weer ) hadden ze voor mij wat lichter gemogen.

Mooi zijn ze zeker.

gr.

Herman55

Bericht door Herman55 » do aug 28 2008 12:14 am

Hey Patrick.
Nog zonder flitser gedaan? Een "gewone" tegenlichtbron gevonden?

Over het algemeen vind ik de serie mooi, maar toch ook over het algemeen weer iets te donker. Ik zou de kleding iets meer belichten, waardoor je doortekening krijgt in het zwart. Nu is het (1) groot egaal zwart vlak. Belichting mag wat mij betreft heel miniem zijn, dat is immers ook je bedoeling geweest
1. hele mooie belichting in het gezicht
2 en 3 zijn als silhouet bedoeld, maar ik mis de doortekening van het gezicht. Het is nu iets te vlak.
4. het vlak linksboven is te donker. Ietsjes meer doortekening aanbrengen in het gezicht
5. hele mooie compositie, leuk detail die waterdruppels. Ook hier ietsjes meer de kleding uitlichten
6 en 7 allebei te donker in het gezicht. Als een silhouet je bedoeling is dan mis ik ook hier het silhouet. Op 6 heb je een nare glinstering van de lippen(?).

Over het algemeen goed op weg. Ietsjes meer tekening aanbrengen zodat het geen grote zwarte dichtgelopen vlakken worden. Zorg er voor dat de contouren van de omgeving en kleding zichtbaar worden. Misschien dat je dat met NX nog iets kan aanpassen. Per slot van rekening heb je dara 2 stoppen ter beschikking. Dat zou genoeg kunnen zijn. Wat mij betreft zijn 1 en 5 de beste foto's.

Ik heb niet gelet op de pose en/of uitsnede. Daar heb ik geen verstand van.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”