Tas voor mijn D70S

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
shearer

Tas voor mijn D70S

Bericht door shearer » vr sep 15 2006 8:39 pm

Hallo,

Heeft er iemand een goeie tip over een goeie tas voor mijn D70S met 18-70 mm lens en 70 - 300 mm lens?

Ben al een tijdje aan het zoeken maar kan niet echt iets fijns vinden.

Iemand een tip voor mij?

Alvast bedankt.

Groeten..

:P

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » vr sep 15 2006 9:38 pm

Lowepro Nova 3 AW of de 4 AW... bij de 4 heb je nog wat ruimte voor de toekomst... Flitser o.i.d.

Ciao!

hjanssen

Bericht door hjanssen » vr sep 15 2006 9:52 pm

Er is een speciale Nikon tas voor de camera.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » vr sep 15 2006 9:56 pm

Ik heb een Crumpler loyal-chap en die bevalt me prima..

Ik vervoer er meestal een D70s met 18-70 , 50 f1,8, 70-210 f4, SB 600 en een hoop andere overbodige zooi in...

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za sep 16 2006 7:56 am

Kijk ook eens naar de Stealth Reporter tassen van Lowepro. Een Stealth Reporter D100 of Stealth Reporter D200 is wellicht wel iets voor je.

shearer

Bericht door shearer » za sep 16 2006 10:37 am

okay!

Thanks! :P

shearer

Bericht door shearer » za sep 16 2006 3:16 pm

jaja ik ben eens gaan kijken vandaag en heb aan een Lowepro SlingShot 200 gestaan
http://www.dewinkel.nl/assets/own/safed ... MAodlyaxPw

Leek mij op zich handig.
Lekker op je rug de hele zooi meedragen en geen stijve nek krijgen dan met een schouder tas.

Heeft iemand ervaring met deze Lowepro SlingShot 200 ?? 8)

rdg

Bericht door rdg » ma sep 18 2006 12:40 pm

ik heb sinds kort de slingshot 100 (iets kleiner dan de SS 200) en ben erg enthousiast; klein en handzaam, maar toch veel ruimte, en zeer comfortabel als rugzak te dragen!

In het hoofdvak past een D200 met 18-200 objectief (met omgedraaide zonnekap) plus een flitser en wat klein spul, in het bovenvak is er dan nog ruimte voor extra objectief oid.
De SS 200 heeft natuurlijk nòg meer ruimte.
Ze zijn voordelig te krijgen bij http://www.pixmania.nl

shearer

Bericht door shearer » ma sep 18 2006 8:37 pm

Thanks!! :P:P

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » ma sep 18 2006 10:24 pm

Ook ik ben voornemens een tas aan te schaffen. Heb ook gedacht aan een rugzak. het enige wat mij tegenhoud is het feit dat men zo heel makkelijk bij je fotospullen kan komen. Ik weet dat vele toeristen op deze manier van hun spullen afkomen. Maar ja ik kom veel in Amsterdam, waarschijnlijk is dit in Trutteschuttersveen niet het geval. Als je van plan bent regelmatig in grote steden te komen, neem dit dan als overweging mee in je beslissing.

Ik denk dat ik voor de Nova ga, daar kan ik makkelijk mijn hand op leggen.

Succes!
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

rdg

Bericht door rdg » di sep 19 2006 8:49 am

Pancaran's schreef:Heb ook gedacht aan een rugzak. het enige wat mij tegenhoud is het feit dat men zo heel makkelijk bij je fotospullen kan komen. Irwan

Het hoofdvak van de SS sluit met een ritssluiting met 2 lopertjes (net als koffers vaak hebben). In "risicogebieden" zou je hier een hangslotje op kunnen doen. Nog simpeler is om in "risicogebieden" de SS voor op de buik te dragen (De tas wordt heel gemakkelijk naar voren gedraaid, in deze stand zit de zijkant boven en kun je via de zijflap bij je camera komen) Als deze uitleg niet duidelijk is kun je het op http://www.lowepro.com op een foto zien.

Mikey

Bericht door Mikey » di sep 19 2006 10:01 pm

Ik heb de slingshot via de link even bekeken. Ziet er wel handig uit. Heb zelf de Orion Trekker II van Lowepro en ben daar niet erg happy mee. De onderste helft van de rugzak is voor je foto-stuff bedoelt en in de bovenste helft is ruimte voor je luchpakketje o.i.d. De helften worden gescheiden door een verstevigde bodem en een ritsluiting met twee lopers die ruim 3/4 rondom gaan. Om bij je totofoestel te komen moet je de tas dus openritsen en de bovenste tashelft naar achter vouwen.

Als je u in je bovenvak een flinke dikke appel meeneemt is het een heel gestuntel om met je camera in een hand, je tas weer dicht te ritsen. En hij moet dicht anders draagt ie helemaal ongelukkig. Als je dus veel van lens wisselt of om een andere reden veel in je tas grijpt is dit beslist niet de tas voor jouw. Als je een tas enkel gebruikt voor het transport en het bij elkaar houden van je spulletjes kan ie het prima doen. Het draagcomfort is perfect af te stellen.

Gr.U.S Mark

shearer

Bericht door shearer » wo sep 20 2006 11:53 pm

okay man thanks!! :)

Ik denk dat ik voor de slingshot ga....

Ik heb hem eens goed bekeken in de mediamarkt (gekkenhuis).
De slingshot is 200 is id erg handig en je kunt er alles in kwijt en kunt zelf nog uitbreiden ook..
Het meenemen van lunch is ook geen probleem mits je niet uitgehongerd bent haha.. :P

jopieswan

Bericht door jopieswan » do sep 21 2006 6:44 pm

Zelf heb ik een Slingshot 200 en deze bevalt me prima. Ik kan alles meenemen. Op je rug heb je er geen last van en de camera is snel onder handbereik net als de lenzen en de flitser. Zelf heb ik hem besteld op eBay in Duitsland en dat scheelde toch een 60 euro.

artto

fototas

Bericht door artto » vr sep 22 2006 7:42 pm

ik vervoer mijn camera's in een Lowepro Mini bag P.
hierin gaat weliswaar een camera+lens(uiteraard geen 70-200mm). er is een vak over voor een extra lens.
deze Lowepro Mini, stop ik weer in mijn normale rugtas.(dus geen opzichtige grote merk fototas)
een evtl. extra camera-bdy(omwikkeld met een stevige handdoek) plaats ik dan bovenop de minibag.
de "gewone" rugzak dan stevig omsluiten. een prima vervoersmiddel om je kostbare Nikon's in grote steden mee te vervoeren, zonder "lastig" gevallen te worden door pickpockets.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”