Chromakey

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Chromakey

Bericht door Riemke » ma sep 01 2008 1:10 pm

Ik loop met het idee om een chromakey doek aan te schaffen voor in de studio. Heeft iemand hier ervaring mee waar je op moet letten of heeft iemand er wellicht al eens mee gewerkt?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma sep 01 2008 1:41 pm

Tja, of je persé meer voordelen haalt van een chromakey doek tegenover simpel een andere kleur achtergrond heb ik mijn twijfels.

Het gaat erom dat je een masker kunt maken om de achtergrond te separeren. Dat kan al gauw met om het even welke kleur. Het gaat er dan alleen maar om, dat je een kleur kiest die zeer beslist niet voorkomt in je onderwerp.

Als je het gaat inzetten, heb je toch al gauw de nadelen dat de kleur op een of andere manier reflecteert / terugkomt als zweem in bepaalde delen van je onderwerp. (Min of meer de zijkanten van je onderwerp).

Eerder zou ik kiezen voor een witte achtergrond, die je net laat clippen qua helderheid ten opzichte van je onderwerp. Die geeft hooguit wat "opheldering" in de zijkanten, maar geen kleurzweem.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”