Hallo allemaal,
Net lid geworden en trotse bezitter van een F65 en een D80. Voor de F 65 heb ik destijds een Sunpack flitser gekocht. Maar kan ik deze ook gebruiken op mijn D80, zonder dat deze gaat flippen? Wie kan mij daar een antwoord op geven? Ik heb het menig verkoper gevraagd. Als antwoord krijg je dan: ik weet het niet, misschien niet, ik zou het niet doen.... of kan het misschien toch? Wat is anders het alternatief? Een orginele Nikon, of is er een betere van een ander merk (of ga ik nou vloeken)? Wat is het beste voor de D 80?
groeten....
nieuwe camera, oude flitser?
Ik zou in ieder geval nagaan of de Sunpak de D80 niet beschadigt ivm ontsteekspannig. Volg link voor meer info http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html of beter nog: meet de ontsteekspanning.
De D80 kan maximaal 250 Volt verdragen, met pluspool aan middencontact. Wil je Nikon's Creatieve Verlichting Systeem toepassen ga dan voor Nikon.
Groet Hans
De D80 kan maximaal 250 Volt verdragen, met pluspool aan middencontact. Wil je Nikon's Creatieve Verlichting Systeem toepassen ga dan voor Nikon.
Groet Hans
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Nikon heeft na de F-6 en D100 een ander flitssysteem. Met name de voorflitsen zijn veranderd.
Manueel kan alles. Compleet automatisch, kan niks.
Koop een SB600 of SB800, die zijn compatibel met alle actuele en heel veel oudere camera's.
Lees de gebruiksaanwijzing van zo'n flitsers eens, gewoon gratis downloaden bij Nikon Service.
Manueel kan alles. Compleet automatisch, kan niks.
Koop een SB600 of SB800, die zijn compatibel met alle actuele en heel veel oudere camera's.
Lees de gebruiksaanwijzing van zo'n flitsers eens, gewoon gratis downloaden bij Nikon Service.