Opladen Nikon D60
Opladen Nikon D60
De batterij van mijn NikonD60 is veel te snel leeg.
Na een of twee dagen matig gebruik kan de stekker weer in de muur. Vorheen kon ik 500 foto's maken en op de hd zetten.
Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Bij voorbaat mijn dank voor suggesties
Na een of twee dagen matig gebruik kan de stekker weer in de muur. Vorheen kon ik 500 foto's maken en op de hd zetten.
Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Bij voorbaat mijn dank voor suggesties
- GuyVerschuere
- Forumlid
- Contacteer:
Hoe oud is die batterij?
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Drie maand is erg snel voor het aftakelen van een batterij.
Hoeveel foto's heb je inmiddels met de camera gemaakt?
Heb je instellingen veranderd?
Als je 500 foto's deed, was dat dan in een lange shoot of ook over meerdere dagen verspreid?
We praten over de gewone meegeleverde batterij of over een vreemd merk accu?
Hoeveel foto's heb je inmiddels met de camera gemaakt?
Heb je instellingen veranderd?
Als je 500 foto's deed, was dat dan in een lange shoot of ook over meerdere dagen verspreid?
We praten over de gewone meegeleverde batterij of over een vreemd merk accu?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Er zit in : Nikon Lithium ION batterypack EN-EL9
7.4V 1000mAh
Die werd standaard bijgeleverd.
Ik heb de standaardinstellingen.
Ik heb de batterij er nu opnieuw ingedaan. Ik wacht het af.
Hoeveel foto's heb je inmiddels met de camera gemaakt? (Roelof) Niet meer dan 2000
Veelal tijdens de vakantie, toen intensief gebruik. De problemen zijn een paar dagen geleden begonnen, lang na terugkeer van vakantie
7.4V 1000mAh
Die werd standaard bijgeleverd.
Ik heb de standaardinstellingen.
Ik heb de batterij er nu opnieuw ingedaan. Ik wacht het af.
Hoeveel foto's heb je inmiddels met de camera gemaakt? (Roelof) Niet meer dan 2000
Veelal tijdens de vakantie, toen intensief gebruik. De problemen zijn een paar dagen geleden begonnen, lang na terugkeer van vakantie
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Mijn ervaring met batterijen is wel dat je er veel meer foto's uit haalt wanneer je de camera op een dag fanatiek gebruikt dan wanneer je de camera af en toe gebruikt, die ervaring heb ik dan met name met de D200, maar toch.
Wat ook funest is, is de camera in de tas stoppen terwijl hij nog aan staat. Ooit haalde ik de D200 uit mijn tas en hij deed helemaal niks meer, terwijl ik met geen van beide accu's ook maar een foto had gemaakt. (Vol in de camera gestopt.)
Knopje van de camera stond nog wel op 'on'.
In eerste instantie dacht ik dat ie kapot was, maar toen ik er een accu uit mijn D300 in stopte, bleek er helemaal niks aan de hand te zijn, enkel twee uitgeputte accu's.
Wat ook funest is, is de camera in de tas stoppen terwijl hij nog aan staat. Ooit haalde ik de D200 uit mijn tas en hij deed helemaal niks meer, terwijl ik met geen van beide accu's ook maar een foto had gemaakt. (Vol in de camera gestopt.)
Knopje van de camera stond nog wel op 'on'.
In eerste instantie dacht ik dat ie kapot was, maar toen ik er een accu uit mijn D300 in stopte, bleek er helemaal niks aan de hand te zijn, enkel twee uitgeputte accu's.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ga eens gewoon opladen en daarna in een menu in je camera iets verder weggedoken de functie tevoorschijn halen om de toestand van je accu uit te lezen.
Er wordt niet alleen aangegeven of een accu "leeg" of "vol" is, maar ook de algehele toestand of de accu aan vervanging toe zou zijn e.d.
In het laatste geval, dat er een aanwijzing zou zijn dat een accu vervangen zou moeten worden, of ver "versleten" is teruggaan naar de leverancier en reclameren.
Er wordt niet alleen aangegeven of een accu "leeg" of "vol" is, maar ook de algehele toestand of de accu aan vervanging toe zou zijn e.d.
In het laatste geval, dat er een aanwijzing zou zijn dat een accu vervangen zou moeten worden, of ver "versleten" is teruggaan naar de leverancier en reclameren.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Dit is geen oplossing voor het probleem dat zijn batterij 'op' lijkt te zijn. Je kan hem ook aansluiten op het lichtnet, hoef je ook niet meer de batterij op te laden... Verder is er geen officiele battery-grip voor de D60 en de officieuze zijn maar matig heb ik begrepen, of heb jij er een gevonden die wel goed is?Fanman schreef:Je kunt ook een battery grip gebruiken.
Ik heb er zelf ook een onder mijn D60 hangen.
Werkt perfect, en je hoeft zelden de batterij op te laden.
Mijn D60 is op de officiële batterij na een dag of 3/4 leeg als ik hem gedurende de dag regelmatig gebruik (op vakantie bijvoorbeeld). Een hele dag fotograferen gaat zonder problemen. De nepbatterij die ik bij Saake heb gekocht gaat wel iets minder lang mee, maar is ook niet zeer snel op. Die was maar 25 euro en is dus een hele mooie optie als backup.
Flitser, VR en autofocusmotor gebruiken natuurlijk ook relatief veel stroom, dus vraag jezelf af of je de camera niet ineens anders bent gaan gebruiken.
shame on me
Bij nader inzien blijkt dat ik na het uploaden de on-knop aan gelaten had.
Roelof bracht me op het juiste spoor
Alle tipgevers, mijn excuus voor mijn dommigheid.
Groet,
Oblomov
Roelof bracht me op het juiste spoor
Alle tipgevers, mijn excuus voor mijn dommigheid.
Groet,
Oblomov
Ik gebruik de Ansmann die origineel voor de D40 is bedoeld.joepert schreef:Verder is er geen officiële battery-grip voor de D60 en de officieuze zijn maar matig heb ik begrepen, of heb jij er een gevonden die wel goed is?
Ik heb hem er nu ongeveer krap een maand onder hangen, en heb hem tot heden nog niet hoeven bijladen.
(Nu ongeveer 800 kliks, waarvan sommige met flits. Batt. icoon geeft nog vol aan)
Let wel dat deze grip geen extra shutter knop heeft, en puur voor "grote extra batterij" bedoelt is.
Ik kan hem aanbevelen.